رئیس اداره برنامه ریزی امور اداره و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

استان کرمان دارای بیش از ۱۰۰ فضای تربیتی و پرورشی است

  • شناسه خبر: 191820
استان کرمان دارای بیش از ۱۰۰ فضای تربیتی و پرورشی است

رئیس اداره برنامه ریزی امور اداره و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان کرمان بیش از ۱۰۰فضای تربیتی و پرورشی وجود دارد که از این تعداد، ۲۸ اردوگاه دانش آموزی و ۷۴ کانون فرهنگی و تربیتی است.

خانه » آخرین اخبار » استان کرمان دارای بیش از ۱۰۰ فضای تربیتی و پرورشی است

به گزارش خانه خشتی؛ یگانه عزیزی روز سه شنبه در همایش مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی و روسای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی استان کرمان در سرچشمه رفسنجان بیان کرد: استان کرمان از نظر تربیت و پرورش دانش آموزان از غنی ترین استان ها است و دارای ۱۰۰ فضای پرورشی، ۲۸ اردوگاه دانش آموزی و ۷۴ کانون فرهنگی تربیتی است.

وی با اشاره به اینکه ما زمینه مساعد را از لحاظ امکانات و موارد با توجه به نیاز به روز دان آموزان فراهم خواهیم کرد افزود: قرار است دانش آموزانی مقتدر و توانمند و حرفه ای تربیت کنیم.

عزیزی بیان کرد: گاهی وقت ها می بینیم دانش آموزانی را که در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفتند که لحظه ای دچار لغزش شدند؛ آن ها مقنتدر و توانمند هستند اما حرفه ای نیستند و نمی دانند که چگونه مهارت را بیاموزند و به کار بگیرند.
وی تصریح کرد:مهارت های اجتماعی و بین فردی از نیازهای دانش اموزان است که این مورد را جزو بزرگترین اهداف فضاهای پرورشی قرار دادیم تا با رسیدن به این هدف فرزندانی مقتدر و توانمند و حرفه ای تربیت و تحویل اجتماع دهیم.

عزیزی با اشاره به اینکه در عصری زندگی می کنیم که بزرگترین بیماری، تنهایی است ادامه داد: تنهایی بیماری است که از عدم برقراری ارتباط موثر نای می شود ما در جامعه در بحث ساخت لوازم و امکانات پیشرفت کردیم اما از نظر درک عزیزان و درک صحبت فرزندانمان علیرغم تلاش هایمان، نتوانستیم رشد داشته باشیم و فرزند ما نمی تواند با مربی، افراد دو دوستان، والدینش ارتباط برقرار کند پس پرورش استعدادهای بین فردی دانش آموزان مهم است که اگر نباشد در کل دنیا بیماری عصر حاضر یعنی تنهایی ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: کانون های تربیتی و اردوگاه های دانش آموزی اساسنامه دارند، در یک جهت و یکی هستیم، همه یک تیم هستیم و از خرد جمعی استفاده می کنیم، فضاهای پرورشی ما شناسنامه دار شدند و قوانین در ان ذکر و تکلیف ها مشخص شد.

عزیزی تصریح کرد: اگر دانش آموزی به کانون و اردوگاه وارد شد باید کمک کنیم که در بستر آسیب های اجتماعی قرار نگیرد که انگار جان فردی را نجات دادیم؛ لذا با نوع ارتباط و کمک گرفتن از مربی اش نباید به پرتگاه آسیب های اجتماعی فرو برود. اگر آسیب دیده هستند باید مددکار باشیم و او را نجات دهیم.

وی هم چنین گفت: انرژی های مصرفی آب و برق در اردوگاه ها و کانون های تربیتی را رایگان کردیم؛ در بخش سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند تلاش مدیران کانون ها هستیم؛ سامانه جذب نیروی موظف و غیر موظف برای کانون ها باز شده و این نیروها باید ساماندهی شوند.

عزیزی اردوگاه دانش آموزی در خوزستان را یادآور شد و گفت: این اردوگاه دارای یکهزار و ۱۳۰ هکتار و دارای مزرعه سلامت، مزرعه دانش آموزی، فرودگاه و امکاناتی است که با خلاقیت و اجرای طرح های دارای استاندارد ایجاد شده و به خودکفایی رسیده است.

وی اظهار کرد: باید عوامل اردوگاه ها و کانون های تربیتی از مکان های دیگر در استان های کشور بازدید و الگو بگیرند تا زمینه رشد و ارتقاء را پیدا کنند که برای تربیت صحیح دانش اموزان بسیار مفید و حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: طرح توانمندی روان اجتماعی دانش آموزان و مربیان را در دستور کار داریم. باید وارد طرح تحول شویم تا دانش آموزان را در مواجهه با حوادثی همچون سیل، زلزله، کرونا و غیره بتوانیم توانمند کنیم تا خودمراقبتی و حفاظت از خود در برابر حودث را بیاموزد.

اردوگاه های دانش آموزی باید مجهز شوند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر بخواهیم دانش آموزانی سالم و در مسیر رشد داشته باشیم باید اردوگاه های دانش آموزی را به سینما، آمفی تئاتر، کافی شاپ و غیره که مخصوص دانش آموزان باشد مجهز کنیم.

صدیقه مرادی در این همایش اظهار کرد: وقتی بر اساس سند تحول بنیادین، تمام نیروها و دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند تا امر تربیت به خوبی تخحقق پیدا کند، می بینیم یکی از بهترین نهادها در امر تحقق تربیت صحیح، کانون ها و اردوهای تربیتی دانش آموزی است.

وی افزود: دو نهاد مهم تربیتی کانون ها و اردوگاه ها را داریم امّا مسئولین این دو نهاد ها مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و با دست خالی این فضاهای تربیتی را اداره می کنند.

مرادی بیان کرد: باید تجهیزات و امکانات وجود داشته باشد تا به صورت هفتگی پذیرای دانش آموزان باشیم و به آن ها مهارت های خودمراقبتی، اقتصادی، مهارت اجتماعی و اشتغالزایی را آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: برخی کانون ها جمعیتی که می پذیرند و به آن ها خدمات ارائه می دهند بیش از چندین مدرسه است؛ به اردوگاه ها باید به طور ویژه توجه شود چون دانش آموزان و خانواده هایشان به جایی نیاز دارند که امن، مفرح، مهارت آموز و ارزان باشد.

مرادی گفت: والدین نیاز دارند که خیال شان از لحاظ ورود فرزندانشان به مکانی امن تربیتی راحت باشد.

اکبر خدادادی مسئول نمایندگی آموزش و پرورش شهر سرچشمه نیز در این مراسم به نمایندگی از مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان و شورای آموزشی شهر سرچشمه به حضار خیرمقدم گفت و افزود: برگزاری همایش هایی از این دست به هم افزایی و همدلی کمک شایانی می کند؛ وی همچنین از میزبانی شایسته مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و تلاش های مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه سپاسگزاری کرد و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش منجر به همکاری های بیشتر ببن مجموعه آموزش و پرورش و مجتمع مس سرچشمه شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آموزش و پرورش پرورش تربیت رفسنجان مجتمع مس سرچشمه همایش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان