شهردار رفسنجان در مصاحبه با خانه خشتی:

در کجای دنیا در برابر نماد یک شهر دکل مخابراتی نصب می کنند؟

  • شناسه خبر: 190557
در کجای دنیا در برابر نماد یک شهر دکل مخابراتی نصب می کنند؟

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان  در مصاحبه با خانه خشتی در خصوص ممانعت شهرداری از احداث دکل مخابراتی در محوطه موزه ریاست جمهوری توضیحات را ارایه کرد.

خانه » آخرین اخبار » در کجای دنیا در برابر نماد یک شهر دکل مخابراتی نصب می کنند؟

به گزارش خانه خشتی؛ مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در مصاحبه با خانه خشتی در خصوص ممانعت شهرداری از احداث دکل مخابراتی در محوطه موزه ریاست جمهوری توضیحات را ارایه کرد.

وی  با توجه به نیاز شهروندان به بهره گیری از خدمات مناسب مخابراتی خاطر نشان کرد: هیچ کس با برپایی دکل بی تی اس در محدوده شهری رفسنجان مخالفتی ندارد اما کدام عقل سلیم میپذیرد که در برابر نماد یک شهر و فضای فرهنگی تفریحی مورد استفاده عامه مردم یک دکل مخابراتی نصب کرد؟
اینکه مشترکان شرکت مخابرات در رفسنجان شایسته خدمات مناسب هستند بر کسی پوشیده نیست اما مگر تنها نقطه مناسب نصب دکل در محوطه فضای موزه ریاست جمهوری است و جای دیگری نمی توان این دکل را نصب کرد؟

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه اقدام شرکت مخابرات بدون هماهنگی و دریافت موافقت اصولی از شهرداری صورت گرفته است از عکس العمل های غیر کارشناسانه و بعضاً مغرضانه انتقاد و خاطر نشان کرد: گروهی منافع عامه مردم را نادیده می گیرند زیرا حفظ زیبایی و حفظ هویت شهر نیز جلوه ای از منافع مردم است و حفظ آن وظیفه شهرداری و در راستای حفظ اموال عمومی است.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که به طور مثال آیا شهرداری تهران اجازه می دهد در محوطه برج آزادی که نماد یک شهر و هویت بخشی از تاریخ تهران و ایران است دکل مخابراتی نصب شود ؟
در پایان کهنوجی خاطر نشان کرد در برابر منافع مردم شهرتا انتها ایستادگی خواهد کرد.

بیاینه جامعه معماری و شهرسازی نظام مهندسی شهرستان رفسنجان در خصوص نصب دکل مخابراتی

بی تردید سیما و منظر شهر ها و ظواهر خیابانهای شهرها ارتباط مستقیم با زندگی و روح و روان و فرهنگ ساکنان آن شهرها دارد و لازم است که حساسیت های ویژه ای در این رابطه در بین مسئولین و مردم وجود داشته باشد . متاسفانه در گذشته های نه چندان دور در بعضی از شهر های کشور حتی گاهی میراث معماری اسلامی مورد بی توجهی قرار کرفته و موجبات از دست رفتن هویت معماری اسلامی آن شهر ها شده است.
با توجه به اتفاقات اخیر در رابطه با نصب دکل مخابراتی در حاشیه یکی از مسیرهای پر تردد شهر مان لازم است اعلام نماییم که جامعه مهندسان معمار و شهر ساز رفسنجان از موضع گیری مسئولانه در انجام وظیفه شهرداری رفسنجان که طبق قانون متولی اصلی سیما و منظر شهری می باشد حمایت و قدردانی می‌نماییم و اعلام می‌نماییم که نصب هر گونه عناصر چشم خراش فولادی میتواند موجب آلودگی بصری شده و همانطور که هوای آلوده که به جسم شهروندان آسیب می رساند اینگونه عناصر نیز در صورتی که در مکان نامناسب استفاده شوند موجب آسیب به روح و روان ساکنین شهر شده و حتی در دراز مدت عواقبی نظیر عدم احساس تعلق و نابسامانی های فرهنگی را ایجاد نماید.

امید که در آینده با تلاش و همت و جدیت مسئولان محترم شهر و دست اندرکاران عرصه معماری و شهرسازی و با اهمیت دادن به اینگونه موضوعات در جهت رجعت و اعتلای هویت معماری اسلامی ایرانی گام برداریم.

جامعه معماری و شهرسازی و کمیته سیما و منظر شهری نظام مهندسی شهرستان رفسنجان

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
بیانیه جامعه معماری و شهرسازی نظام مهندسی شهرستان رفسنجان دکل مخابراتی در محوطه موزه ریاست جمهوری رفسنجان شهردار رفسنجان مجید کهنوجی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان