نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

آزمون استخدامی مجتمع مس تا دو ماه آینده برگزار می شود/ اخذ مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 187393
آزمون استخدامی مجتمع مس تا دو ماه آینده برگزار می شود/ اخذ مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از برگزاری آزمون استخدامی مجتمع مس تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: بناست ۵۰۰ نفر در این آزمون بکار گیری شود.

خانه » اجتماعی » آزمون استخدامی مجتمع مس تا دو ماه آینده برگزار می شود/ اخذ مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام حسین جلالی امروز در نشست خبری که در آستانه روز خبرنگار در محل دفتر امام جمعه رفسنجان برگزار شد، با قدردانی از تلاش های اهالی رسانه اظهار داشت: حل بحران یکی از رسالت های رسانه است، وقتی بحرانی توسط رسانه ها برجسته می شود و مسئولان درصدد حل آن بر می آیند نیمی از این حل مشکل سهم رسانه است و از طرفی پیش بینی بحران توسط رسانه ها هم زمینه پیشگیری را فراهم می کند.

اعطای کارت مادرانه به مادران در بدو تولد نوزاد

نماینده مردم رفسنجان و انار در آغاز سخنانش به بیان گزارشی از عملکرد یک ساله و نیم خود بیان کرد و گفت: عمده کار ما در حوزه شهرستان های رفسنجان و انار است، مردم در اجرا از ما توقع دارند در عین حال ما نماینده یک شهرستان نیستیم و نماینده کشوری محسوب می شویم.
وی به تصویب طرح “جوانی جمعیت و حمایت از خانواده” در مجلس شورای اسلامی اشاره و در تشریح این طرح بیان کرد: هفت هزار نفر ساعت برای این طرح وقت گذاشته شد، از حضور متخصصان و کارشناسان بهره بردیم، این طرح دارای ۷۴ ماده است و در مباحث تکریم زنان خانه دار و شاغل متمم های خوبی دیده شده است.
جلالی به برخی مواد این طرح اشاره کرد و گفت: وام ازدواج تا سقف ۲۰۰ ملیون تومان برای پسران تا سن ازدواج ۲۵ و دختران ۲۳ سالگی در نظرگرفته شده و در سنین بالاتر نیز ۶۰ میلیون تومان از سقف وام کاسته می شود و به سنین بالای ۵۰ سال نیز وام ازدواج تعلق نمی گیرد.


نماینده مردم رفسنجان ادامه داد: برای فرزندان دوم و سوم و بالاتر مزایایی در این طرح در نظر گرفته شده، فرزندان تا سن ۵ سالگی تحت خدمات بهداشتی و بیمه قرار میگیرند، پک های حمایتی دوران بارداری در نظر گرفته شده و کارت مادرانه برای مادران در بدو تولد نوزاد برای استفاده نیم بها از خدمات عمومی اعطا می شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در انتظار نظر شورای نگهبان است و یک ماه پس از تایید شورا، ابلاغ و اجرا می شود خاطر نشان کرد: در این طرح تولد هر فرزند یک سال به سنوات بیمه ای مادران شاغل اضافه می کند و حق عائله مندی ۳۲ برابر افزایش یافته است.

در طرح صیانت به دنبال مصونیت در فضای مجازی هستیم و نه محدودیت

نماینده مردم رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش به تشریح طرح صیانت از کاربران فضای مجازی که مورد سوال چند تن از خبرنگاران حاضر نیز بود پرداخت و گفت: طرح صیانت پرسر و صدا اما مبتنی بر عدم واقعیت معرفی شد، از حامیان پر و پاقرص این طرح هستم، در مجلس تاکنون هیچ قانونی برای فضای مجازی تصویب نشده است.
وی افزود: فضای مجازی کشور ما همچون سایر کشورها چهارچوب می خواهد، پیش نویس طرح صیانت توسط کارشناسان و متخصصان و نه کمیسیون فرهنگی تدوین می شود و تا رسیدن به قانون راه درازی دارد، این پیش نویس به هیچ عنوان قانون نیست.

جلالی با بیان اینکه اشتغال و کسب و کار ما در پرتو فضای مجازی رونق پیدا می کند افزود: خواستار تنوع اینترنت شدیم، هیچ کسب و کاری در این طرح تعطیل نمیشود و هیچ پلتفرمی مسدود و یا فیلتر نمی شود بلکه پلتفرم ها نمایندگی رسمی در داخل کشور پیدا می کنند.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح صیانت به دنبال مصونیت در فضای مجازی هستیم و نه محدودیت، زمانی که پلتفرمی نمایندگی رسمی داشته باشد دیگر فیلترشکن معنی ندارد، هیچ کشوری نیست که برای فضای مجازی خطر قرمز نداشته باشد.

وی بیان کرد: این طرح دارای ۴۴ ماده است، اشکالاتی که مطرح می شود ناظر به طرح قبلی است در حالیکه طرح قبل حذف شده است.

نماینده رفسنجان از اخذ مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در رفسنجان خبر داد

حجت الاسلام جلالی در بخش دیگر از سخنانش به مسائل حوزه انتخابیه رفسنجان و انار پرداخت و گفت: رفسنجان با تنش آبی جدی روبروست، زیرساختهای برق بسیار ضعیف است و قطعی های برق هم ناشی از کمبود ۳۵ مگاوات برق است، مسائل حمل و نقل، کشاورزی و معتادان متجاهر نیز از دیگر اولویت های شهرستان هستند.
وی افزود: نظام مسائل شهر در سال جاری جمع آوری می شود، الویت ها مشخص و سپس بر اساس آن مسائل شهر پیگیری و حل می شوند.
نماینده رفسنجان از اخذ مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در رفسنجان خبر داد و گفت: در مکان یابی آن پیشنهاد منطقه ویژه اقتصادی داده شده، با اعتبار ۱۰ میلیون یورو در یک پروژه سه ساله توسط پیمانکار انجام می شود و با این طرح علاوه بر برق شهرستان های رفسنجان و انار، برق جنوب شرق نیز حمایت می شود.
وی در ادامه با بیان گلایه مندی از اعلام نشدن رسیدن آب خلیج فارس به رفسنجان و انار اظهار کرد: مخالف رسیدن آب خلیج فارس به کرمان نیستیم اما انتظار داریم آب رفسنجان‌ و انار هم تامین شود، قولش را گرفتیم اما اعلام نشده و برای کرمان اعلام کردند، از دولت می خواهیم هزینه تمام شده این آب را به مردم بپردازد، آب خلیج فارس با خروجی ۵۰۰ لیتر در ثانیه را به کرمان می برند و این منافاتی ندارد که آب رفسنجان و انار هم تامین شود.


جلالی بیان کرد: آب خلیج فارس آب خوبی است، خط انتقال شماره ۲ خلیج فارس برای رفسنجان هم دیده شده تا بهره مند شویم.
نماینده مردم رفسنجان بیان کرد: در بحث کشاورزی مشکل آب جدی است ، نیاز است تا خرده مالک ها توسط تعاونی ها تجمیع شوند تا اصلاح خاک، مساله آب، اصلاح نژاد و .. بصورت تجمیعی صورت گیرد، این در حالی است که کشاورزی شهرستان پراکنده و سنتی اداره می شود.
وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل نیز محور کم عرض داوران یکی از محورهای پرخطر است و ۸ میلیارد اعتبار بهسازی جاده داوران تامین شده است و ۴ میلیارد تومان برای کمربند شرقی رفسنجان تامین شده و این پروژه ها امسال آغاز می شود.

جلالی در ادامه تصریح کرد: رفسنجان باید به شبکه ریلی وصل شود، ۲۰۰ میلیون هزینه مطالعات انجام شده، یک سوم اعتبار آن از سوی دولت تامین است و دو سوم سهم سرمایه گذار هنوز حل نشده است.
وی در خصوص سازماندهی معتادان متجاهر در رفسنجان نیز بیان کرد: ۳۰۰ معتاد متجاهر در این شهرستان شناسایی شده که ۱۰۰ نفر انها خانم هستند، جلسات متعددی برای ساماندهی انان برگزار شده و چاره ای نداریم که در رفسنجان کمپ اجباری تاسیس کنیم.
نماینده مردم رفسنجان در پایان این بخش به برنامه ریزی دفتر نماینده برای دهستان های شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: طی بازدیدهایی از این دهستان ها، مشکلات با حضور اعضای شوراها بررسی و سپس از مدیران دعوت می شود تا برای حل مشکلات قدمی برداشته شود، این بازدیدها در راویز نتیجه خوبی داشته و روز گذشته مشکلات دهستان قاسم آباد مورد بررسی قرار گرفت.

خریداری دو هواپیما برای فرودگاه رفسنجان از ترکیه

نماینده مردم رفسنجان در پاسخ به خبرنگار خانه خشتی در مورد ارتقای سطح فرودگاه رفسنجان اظهار کرد: دنبال مجوز ایرلاین برای فرودگاه رفسنجان هستیم تا خط رفسنجان ایر شبیه ماهان راه اندازی شود.


وی افزود: دو هواپیما از ترکیه با قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان خریداری شده، دو جت ۷۰ نفره که فاصله بین رفسنجان تا تهران را ۳۰ دقیقه کوتاهتر می کند و با تعاملات صورت گرفته قرار شد تا صندوق بازنشستگی صنایع ملی مس این هزینه را سرمایه گذاری کند.
حجت الاسلام جلالی پس از این مطلب از مدیرعامل صنایع مس ابراز گله مندی کرد و گفت: مخالف صرف منابع مس در شهربابک یا شهر دیگر نیستیم اما این هم حق ما نیست، ما در کنار مس هستیم و تمام آلاینگی مس متعلق به ماست.
وی افزود: صنایع مس ۶۰۰ میلیارد تومان برای جاده رابر بافت اعتبار قرار داده اما ۲۰ کیلومتر جاده یا دو هواپیما که متعلق به خود مجموعه مس است را نمی پذیرد، انتظار ما از مس بیش از اینهاست.
جلالی گفت: من پاسخ حمایت های خود را از مس دریافت نکردم، مردم رفسنجان آنطور که باید در مس دیده نمی شوند، انهایی که با تهدید وارد شدند بیشتر نتیجه گرفتند تا ما که با اخلاق پیش رفتیم.
وی ادامه داد: از مدیر عامل مس و هیات مدیره مس گلایه مند هستم، رفسنجان در جریان مس دیده نمی شود این کمک های قطره چکانی در شان مردم رفسنجان نیست.

برگزاری آزمون استخدامی مجتمع مس تا دو ماه آینده

نماینده مردم رفسنجان در ادامه بیان کرد: در بحث اشتغال ناموفق بودیم، ۱۴ هزار جوان بیکار که اکثرا تحصیلات عالیه دارند برازنده نیست، رفسنجان شهر صنعتی نشده و از طرفی مس هم اشباع شده، برای ایجاد اشتغال از مس خواستیم که کارخانه احداث کند اما اشتغال آن برای الان نیست.
وی افزود: سرچشمه جدیدی بعد از سریدون کشف شده است که در آینده نیروی کار خوبی را جذب می کند.
جلالی گفت: تلاش کردیم تا سالانه هزار شغل ایجاد کنیم، سال گذشته ۵۰۰ نفر در مجتمع مس و ۵۰۰ نفر در دیگر کارخانه های شهرستان مشغول بکار شدند.


وی همچنین از برگزاری آزمون استخدامی مجتمع مس تا دو ماه آینده خبر داد، اما از جزئیات آن سخنی مطرح نکرد و تنها به این صحبت بسنده کرد که بناست ۵۰۰ نفر در این آزمون بکار گیری شود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از وضعیت اشتغال کنونی راضی نیستیم، همکاری مس بسیار مهم است، متاسفانه همکای خوبی در زمینه اشتغال با بچه های رفسنجان در مس وجود ندارد.
جلالی گفت: از بنده سوال می شود که چه کی قرار است فرماندار یا شهردار شهر شود که باید بگویم بنده در عزل و نصب ها دخالت نمی کنم البته اگر مدیری ضعیفی بوده گزارش دادم همانطور که مدیر قوی را تجلیل کردیم، ۷۰ درصد مدیران شهرستان به اعتراف خود استاندار و فرماندار ضعیف هستند.

بنده طرفدار طرح شفافیت آراء هستم و آن را دنبال می کنم

نماینده رفسنجان در خصوص طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس نیز بیان کرد: در تصویب این طرح کوتاهی شده، تصویب این طرح وعده ای است که به مردم داده ایم، من میدانم که جوانان و مردم از عدم تصویب این طرح رنج می برند، پیگیری می کنیم که این اتفاق بیافتد، مصلحت مردم باید در نظر گرفته شود، مجلس باید سامانه ای در خصوص شفاف سازی آرا راه اندازی کند، بنده طرفدار این طرح هستم و آن را دنبال می کنم.
حجت الاسلام جلالی همچنین در پاسخ سوالی درباره کارنامه شورای شهر پنجم بیان کرد: نمره شهرداری در زیباسازی مرکز شهر عالی است اما به حاشیه شهر نیز باید توجه ویژه شود، نبایستی برای شورای شهر آینده هزینه تراشی کرد، نمونه آن اهدای ۱۰۰ میلیون تومان به دانش اموز رتبه برتر کنکور است که کار خوبی است اما در کدام شورا پرداخت می شود؟


نماینده همچنین درباره فاضلاب شهری نیز بیان کرد: با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان طرح تفضیلی و اجمالی ان پیگیری شده، استحصال ۷۰۰ لیتر آب از فاضلاب سرمایه مهمی برای کشاورزی و صنعت است، این مهم جزو اولویت های من است و از شورای شهر جدید نیز درخواست کردم که ان را جزو اولویت قرار دهند.
وی همچنین در خصوص تکمیل پروژه آسفالت محور نوق به رفسنجان نیز بیان کرد: این جاده دارای ردیف و با اعتبار ۶ میلیارد تومان است، از عملکرد پیمانکاران راضی نیستیم ، مقرر گردید تا این مسیر ۷۵ کیلومتری توسط سه پیمانکار انجام شود تا شاهد پیشرفت و اتمام کار در زمان کوتاهتری باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آزمون استخدامی شفافیت آرا طرح صیانت فرودگاه رفسنجان مجلس مس نماینده مردم رفسنجان و انار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان