تکمیل دکوراسیون صف های تدبیر در رفسنجان؛

صف های مرغ قرار است تا عید ادامه داشته باشد؟!

  • شناسه خبر: 183852
صف های مرغ قرار است تا عید ادامه داشته باشد؟!

اوضاع و احوال صف های توزیع مرغ در استان کرمان نشان از سطح پایین نظارت را دارد.

خانه » اقتصادی » صف های مرغ قرار است تا عید ادامه داشته باشد؟!

مهدی حسینی نژاد مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در گفتگو با خانه خشتی درباره اوضاع این روزهای توزیع مرغ در سطح استان اظهار کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در سطح استان ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن است در حالی که در روزهای اخیر به دلیل مشکلات تامین نهاده که متولی آن جهاد کشاورزی است این سرانه به ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن رسیده است.

وی افزود: بر اساس مصوب ستاد تنظیم بازار استان این سرانه مصرف در کل استان تقسیم می شود که از ۱۲ کشتارگاه فعال در استان که عمدتا در شمال استان قرار دارند، تامین می شود.

حسینی نژاد خاطر نشان کرد: نیاز شهرستان رفسنجان به گوشت مرغ نزدیک به ۲۰ تن و ۷۰۰ کیلوگرم است و باتوجه به سهمیه جدید ۱۵ یا ۱۶ تن سهم این شهرستان است.

وی تصریح کرد: الویت توزیع گوشت در هر کشتارگاه با شهرستان آن کشتارگاه است و مازاد آن به شهرستان های همجوار عرضه می شود، سرانه هر شهرستان بر اساس جمعیت آن سنجیده می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تصمیم ستاد تنظیم بازار استان با توجه به کمبود تولید گرفته شده تا توزیع عادلانه در استان داشته باشیم، ۴۵ درصد کاهش تولید مرغ داریم؛ همه اعضای ستاد تلاش می کنند تا نیاز استان به گوشت مرغ تامین شود، در شهرستان هایی همچون رفسنجان، سیرجان و زرند مشکل تولید نداریم.

این صحبتها در حالی است که در رفسنجان مصرف مرغ برای جمعیت قریب به ۷۰ هزار تبعه افغانستانی قابل توجه است و به گفته اعضای تعاونی مرغداران سرانه مصرف در کل شهرستان نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ تن گوشت مرغ است و این میزان در این شهرستان تولید می شود که با توجه به این تصمیم ستاد تنظیم بازار استان اجازه توزیع آن داده نشده است.

از طرف دیگر در رفسنجان میزان قابل توجهی گوشت مرغ(۱۶ تن سهمیه این شهرستان به گفته مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان) توزیع نشده است و شهرستان هایی که قرار بوده از رفسنجان مرغ ببرند نیز برای تامین مرغ مصوب شده خود مراجعه نداشتند.

خبرنگار خانه خشتی بدین منظور روز گذشته برای مصاحبه با فرماندار رفسنجان به دفتر ایشان مراجعه کرده که وقت مصاحبه به وی داده نشد.

امید است مسئولان تصمیم گیرنده خود را به جای مردمی قرار دهند که در این روزهای کرونایی مجبور می شوند در صف های توزیع مرغ بایستند. راستی یک سوال از مسئولان هم استان و هم شهرستان رفسنجان: اگر در این روزها خانواده شما نیاز به گوشت مرغ داشته باشند حاضرید در صف توزیع مرغ بایستید؟!

انتهای پیام/

برچسب ها:
تدبیر صف مرغ مرغ نظارت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان