تشریح ضوابط بهداشتی ماه محرم در رفسنجان

  • شناسه خبر: 178820
 تشریح ضوابط بهداشتی ماه محرم در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جمع مسئولین هیئت های مذهبی و مداحان شهرستان ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی ماه محرم را تشریح کرد.

خانه » آخرین اخبار »  تشریح ضوابط بهداشتی ماه محرم در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمالی زاده در جلسه توجیهی برگزاری ماه محرم در جمع مسئولین هیئت های مذهبی و مداحان رفسنجان اظهار کرد: در یک ماه اخیر اختلاف نظرهایی در خصوص برگزاری عزاداری حسینی وجود داشت با توجه به اینکه مسئولین می خواستند شور حسینی که از قدیم در کشور ما وجود داشت، باشد تصمیم بر این شد مراسم عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به وضعیت نامناسب کرونا در کشور تصریح کرد: قریب به ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند و کمتر از ده کشور در دنیا وجود دارد که  مرگ و میر روزانه ناشی از ویروس کرونا بالای ۱۰۰ نفر است که یکی از این کشورها ایران  است.

وی افزود: از ابتدای اسفند تا کنون قریب به ۲۰ هزار مرگ و میر در کشور داشتیم و در رفسنجان هم ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۲۰ نفر از پرسنل بهداشت و درمان که بیشتر از پزشکان متخصص بودند به خاطر این بیماری جانشان را از دست دادند و کوتاهی هر کدام از ما اگر منجر به شیوع بیماری و مرگ و میر شود نابخشودنی است.

جمالی زاده با اشاره به جمله مقام معظم رهبری گفت: پرسنل بهداشت و درمان خسته شدند، مردم باید بیشتر رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال باید  شور حسینی همراه با شعور حسینی همراه باشد، ادامه داد: امام حسین(ع) هم راضی نیست که جان شیعیانش به خطر بیفتد، امسال مجبور هستیم عزاداری مجالس حسینی را محدود کنیم.

جمالزاده بیان کرد: مراسم عزاداری ماه محرم باید طوری برگزار شود که دهان بدخواهان بسته شود، همه جا مذهبی ها تا کنون با برگزاری مراسم های معنوی همراه با ستاد کرونا بودند در ماه محرم هم با این ستاد همکاری خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: هر هیئتی که بخواهد مراسم عزاداری برگزار کند باید وارد سامانه «بیرق» شود ثبت نام کنند و مجوز لازم را دریافت نمایند و قبل از گرفتن مجوز هیچ گونه تبلیغات میدانی انجام نشود.

وی افزود: برگزاری مراسم باید در فضای باز برگزار شود، مسئولین هیئت های مذهبی با مسئولین بهداشتی همکاری داشته باشند و اصرار بر برگزاری مراسم در فضایی که نامطلوب است، نداشته باشند.

جمالزاده بیان کرد: فاصله بین افراد باید دو متر باشد و زدن ماسک بسیار مهم است، توزیع هر گونه غذای نذری در مراسم های عزاداری حسینی ممنوع است در غیر اینصورت توزیع و پخت غذای نذری در آشپزخانه با رعایت مسائل بهداشتی و توزیع دم درب منازل انجام شود.

وی ادامه داد: حرکت های هیئت های عزاداری در ماه محرم در کوچه، محله و خیابان و علم گردانی و تعزیه ممنوع است و استفاده از زنجیر شخصی در مراسم ها مهم است و برگزاری روضه ها به صورت خانگی و ایستگاه های صلواتی ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: به افراد با بیماری پیش زمینه ای قلبی، دیابت و… توصیه می شود در خانه عزاداری کنند از هر هیئت یک نفر به عنوان همیار سلامت معرفی شود تا با همکاران بهداشت در ارتباط داشته باشد و از ابتدا تا پایان مراسم عزاداری ها حضور داشته باشد تا مراسم با کمترین مورد ابتلا به کرونا برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جسه توجیهی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم رفسنجان مسئولین هیئت های مذهبی و مداحان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احمد شریف آبادی

    بسم الله الرحمن الرحیم - محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است - حضرت امام خمینی ره در این اوضاع و احوال کنونی که بد جوری به آن مبتلا شده ایم از ویروس کرونا گرفته تا ده ها و صدها امراض روحی و معنوی بد تر از کرونا - حال که دشمنان اسلام به بدترین شکل ممکن دارند اعتقادات مذهبی جوانان و الخصوص نوجوانان را به اسلام ناب محمدی ص تغیر مخرب می دهند - حال که در جامعه اینقدر گناهان کبیره و صغیره زیاد و آشکار شده است که خیلی از افراد از انجام آن هیچ شرم وحیایی ندارند و ......... حال که بسیار آلوده ایم بگذارید در دریای پاک و پاک کننده مجالس امام حسین ع وارد شویم و جسم وجان خود را از اینهمه معاصی و گناه شستشو دهیم و درمان دردهای خود ار از این مجالس طلب کنیم نه اینکه این مجالس معنوی را تعطیل و یا کم رنگ کنیم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان