دادستان رفسنجان مطرح کرد؛

باند توزیع هروئین در رفسنجان متلاشی شد/ صدور ۹۰ درصد ابلاغیه‌های دادسرای رفسنجان به صورت الکترونیک

  • شناسه خبر: 177634
باند توزیع هروئین در رفسنجان متلاشی شد/ صدور ۹۰ درصد ابلاغیه‌های دادسرای رفسنجان به صورت الکترونیک

دادستان رفسنجان گفت: توسط وزرات اطلاعات باند توزیع کننده هروئین در رفسنجان با کشف ۲۹ کیلوگرم هروئین و دستگیری دو نفر متهم متلاشی شد.

خانه » اجتماعی » باند توزیع هروئین در رفسنجان متلاشی شد/ صدور ۹۰ درصد ابلاغیه‌های دادسرای رفسنجان به صورت الکترونیک

به گزارش خانه خشتی؛ ایمان شهسواری صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اول تیرماه ۹۸ تا اول تیرماه ۹۹، سه هزار و ۱۵۴ موجودی پرونده در کل دادسرا بوده  است که۲۱ هزار پرونده وارد دادسرا شد و به ۲۲ هزار و ۷۶۷ پرونده رسیدگی شده است.

دادستان رفسنجان تصریح کرد: در سال ۹۸ و سه ماهه اول سال جاری، ۹۱۳ پرونده عملکرد دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان بوده است و تاکید ما بیشتر بر روی پرونده‌های مسن و مانده در اجرای احکام کیفری و شعب تحقیقی بود که موجب نارضایتی مردم را فراهم کرده بود از جمله شعب بازپرسی توانست به ۹۰ درصد پرونده‌های مسن و مانده رسیدگی کند که از ۴۱۹ پرونده ۶۰ پرونده مانده است که باید به آنها رسیدگی شود.

شهسواری با اشاره به اینکه ابلاغ الکترونیک در دادسرای رفسنجان به بیش از ۹۰ درصد رسیده است گفت: یکی از سیاست های قوه قضاییه برای جلوگیری از فساد و کارچاق کنی بخش ابلاغ الکترونیکی پرونده هاست.

وی ادامه داد: مردم سامانه الکترونیک را جهت جلوگیری از فساد و آگاه شدن از روند پرونده خود نصب نمایند.

دادستان رفسنجان با اشاره به ارتباط قوه قضاییه با دولت بیان کرد: توسط وزرات اطلاعات باند توزیع کننده هروئین در رفسنجان با کشف ۲۹ کیلوگرم و دستگیری دو نفر متهم متلاشی شد.

شهسواری با تاکید بر اینکه ۸۸ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۹۸ پلمب شد، عنوان کرد: در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹، ۱۲۵ هزار ۳۱۳ مترمربع از اراضی دولتی محدوده شهر رفسنجان رفع تصرف شد.

وی افزود: سه هکتار اراضی از محدوده منابع طبیعی با تشکیل پرونده قضایی در سال ۹۸ تا ابتدای سال جاری و ۳۱ باب کوره و ۲۰ مترمربع اتاقک نگهبانی بدون تشکیل قضایی رفع تصرف شد.

این مقام مسئول گفت: در خصوص محدوده اراضی ملی در خارج از شهر ابتدای سال ۹۹، ۵.۵ هکتار در فردوسیه آزادگان،  ۲ هزار مترمربع در رودین سرچشمه، سه هزار و ۴۸۲ متر مربع در روستای راویز رفع تصرف شد و ۹۹۳ مترمربع در سرچشمه که حکم آن صادر شده و منتظر رفع تصرف هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سال جهش تولید و حمایت از مشاغل اقتصادی گفت: با حمایت قوه قضاییه و تشکیل کارگروه موانع تولید در دادگستری مرکز استان از تعطیلی کارخانه اروند چرخ جلوگیری شد.

شهسواری با اشاره به شرایط کرونا از اسفند ماه سال گذشته عنوان کرد: چندین دستور قضایی و بازدید از بانک ها و نقاط شلوغی که امکان انتشار ویروس وجود داشت صادر شد و همچنین با همکاری مقامات قضایی انتخابات سال گذشته بدون هیچ تخلفی برگزار شد.

وی افزود: در دادسرای رفسنجان دو شعب تحقیقی دادیاری برای رسیدگی سریع تر به پرونده ها احداث شده است و ۴ نفر کارمند به این مجموعه اضافه شد.

دادستان رفسنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ درصد جمیعت کیفری رفسنجان کاهش پیدا کرده است گفت: رفسنجان رتبه اول استان در کاهش جمعیت کیفری به دست آورده است، تصویب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری از هفته آینده اجرایی می شود که با اجرایی شدن این قانون کاهش جرایم کیفری را در زندان های کل کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد ۳۷۰ نفر خرده فروش از رفسنجان و توابع شهر دستگیر و ۵۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

دادستان رفسنجان متذکر شد: با برهم زنندگان نظم در فضای حقیقی و مجازی با قاطعیت برخورد می شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
شهسواری دادستان رفسنجان نشست خبری به مناسبت قوه قضاییه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان