معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

تحریم‌ها عامل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور

  • شناسه خبر: 177423
تحریم‌ها عامل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تحریم ها علت اصلی کمبود انسولین‌های قلمی در کشور است.

خانه » آخرین اخبار » تحریم‌ها عامل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور

به گزارش خانه خشتی؛ رضاعلی  سلطانخواه در جمع خبرنگاران علت اصلی مشکل کمبود انسولین های قلمی را تحریم ها اعلام نمود و اظهار کرد: جهان گیری ویروس به این موضوع دامن زده و در پی آن لغو پروازها، موجب تاخیر ورود اقلام دارویی خریداری‌شده توسط سازمان غذا و دارو به کشور و کاهش موجودی انسولین کشور شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: با راهکاریی که سازمان غذا ‌و دارو اندیشیده و اعتباری که اختصاص داده شده است گفت : توانمندی داخلی کشور برای تولید انسولین به کار گرفته شده است و با اعتباری که این مشکل اختصاص داده شد به تدریج انسولین‌های قلمی وارد کشور خواهد شد.

وی با اذعان بر اینکه کمبود انسولین قلمی فقط مربوط به رفسنجان نیست و در سطح کشور با آن مواجه هستیم، افزود: درخواست بیماران دیابتی از پزشک معالج خود برای تجویز بیشتر انسولین باعث شده است که توزیع این دارو به درستی انجام نشود.

سلطانخواه بر ضرورت همکاری مردم و پزشکان در تجویز این دارو تصریح کرد: بیماران دیابتی الزامی در مصرف انسولین قلمی نیست و بیماران می‌توانند با تجویز پزشک معالج خود از انسولین‌های داخلی استفاده کنند تا در مواقعی مثل وضعیت فعلی که با کمبود مواجه می‌شویم در خصوص کنترل بیماری خود دچار مشکل نشوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه داروخانه‌ها برای خرید انسولین قلمی باید یک ماه پیش از تحویل، انسولین‌ها را به‌صورت نقدی خریداری کنند و سازمان‌های بیمه با فاصله۶ تا ۸ ماهه مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت می‌کنند یادآور شد: این امر سبب می‌شود بعضی از داروخانه‌ها استقبالی برای دریافت و عرضه انسولین قلمی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در هر صورت اداره غذا دارو رفسنجان سهمیه اختصاص یافته به شهرستان را دریافت و در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌دهد گفت: هنگام ورود شهروندان به داروخانه ها فاصله‌گذاری اجتماعی  و استفاده از ماسک توصیه می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
کمبود انسولین قلمی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان