افزایش قیمت سموم کشاورزی در رفسنجان و نگرانی کشاورزان

  • شناسه خبر: 177200
افزایش قیمت سموم کشاورزی در رفسنجان و نگرانی کشاورزان

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به اینکه سم به صورت زیرزمینی و با قیمت گزاف و کاذب به فروش می رسد گفت: علاوه بر افزایش قیمت سموم کشاورزی، قیمت نهاده های کشاورزی و علوفه هم افزایش یافته است.

خانه » آخرین اخبار » افزایش قیمت سموم کشاورزی در رفسنجان و نگرانی کشاورزان

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی هرندی ظهر امروز جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری با اشاره به موضوع گرانفروشی برخی کالاها من جمله علوفه در شهرستان های جیرفت، کهنوج و بردسیر و … اظهار کرد: افزایش قیمت برخی کالاها من جمله علوفه که در شهرستان های کهنوج، جیرفت، بردسیر و … تولید و به شهرهای مورد نیاز ارسال می شود دیگر احتکار نیست بلکه گرانفروشی است.
فرماندار رفسنجان با اشاره به مشکلات توزیع محصولات و با اذعان بر اینکه باید از همه ظرفیت ها باید در راستای خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از احتکار و گرانفروشی استفاده کرد گفت: شرکت تعاونی ها باید مردمی شوند وهمچنین شرکت تعاونی های روستایی که توانایی مالی دارند خرید محصولات را از شهرستان های همجوار انجام دهند و با قیمت متعارف و مناسب توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند .
فصیحی هرندی با بیان اینکه ۵ هزار سر اسب و ۱۳ هزار رأس گاو در شهرستان رفسنجان وجود دارد افزود: با اینکه دامداران در این عرصه ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند امّا سرمایه گذاری درهرکدام از این ۲ صنعت متفاوت است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه درخواست های دامداران مبنی بر افزایش قیمت شیر، برای جلوگیری از متضرر شدن تولیدکننده و مصرف کننده باید میزان مصرف علوفه و میزان تولید شیر در رفسنجان را بسنجیم و بر اساس همان سهم قیمت شیر را افزایش داد.
فرماندار رفسنجان بر ضرروت حفظ منافع همه مردم تاکید داشت و گفت : اصناف با مدیریت صحیح می توانند از ورشکست شدن جلوگیری کنند از طرفی در حق مردم هم نباید کوتاهی کرد.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان هم در این جلسه به موضوع افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت سموم کشاورزی و نگرانی کشاورزان اشاره ای کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از واردات سموم کشاورزی برداشته است سموم کشاورزی در انبارها وجود دارد که در کمیته ای جهت بازرسی از فروشگاه های سموم کشاورزی در هفته گذشته تشکیل شد و با بازرسی از فروشگاه های عرضه سموم، سمی در فروشگاه ها وجود نداشت.

عباس حاج عبدالهی با اشاره به اینکه سم به صورت زیرزمینی و با قیمت گزاف و کاذب به فروش می رسد افزود: علاوه بر افزایش قیمت سموم کشاورزی، قیمت نهاده های کشاورزی و علوفه هم افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت علوفه دامداران به ویژه گاوداران را با مشکلاتی مواجه کرده است و این افزایش قیمت به دلیل برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده های کشاورزی وارداتی است ادامه داد: علاوه بر آن بحران کرونا هم باعث کاهش خرید و مصرف شیر شده است.
رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان بر افزایش قیمت شیر به طور مقطعی تاکید داشت و خاطرنشان کرد: دامداران تقاضا دارند که شیر دام های خود را با قیمت ۲۹۰۰ تومان به کارخانه ها و در بازار به قیمت بالای ۳۱۰۰ به مردم عرضه کنند در حالیکه این افزایش باید مقطعی انجام شود.

برچسب ها:
جلسه ستاد تنظیم بازار رئیس اداره جهاد کشاورزی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان