رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان مطرح کرد؛

تولید ۱۳ هزار لیتر الکل توسط شرکت دانش بنیان دانشگاه ولیعصر رفسنجان / ۸۰ درصد دانشجویان از آموزش مجازی در ایام کرونا استفاده کردند

  • شناسه خبر: 176874
تولید ۱۳ هزار لیتر الکل توسط شرکت دانش بنیان دانشگاه ولیعصر رفسنجان / ۸۰ درصد دانشجویان از آموزش مجازی در ایام کرونا استفاده کردند

حسن رنجبر عسکری گفت: ۱۳ هزار لیتر الکل در این ایام کرونا توسط یکی از شرکت های دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه ولیعصر تولید شد و همچنان فعالیت آن ادامه دارد.

خانه » علم و فن آوری » تولید ۱۳ هزار لیتر الکل توسط شرکت دانش بنیان دانشگاه ولیعصر رفسنجان / ۸۰ درصد دانشجویان از آموزش مجازی در ایام کرونا استفاده کردند

به گزارش خانه خشتی، حسن رنجبر کریمی عصر امروز در نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه ولیعصر رفسنجان با اصحاب رسانه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی به نقش کلیدی روابط عمومی و اصحاب رسانه در روشن نمودن مسائل جامعه اشاره کرد و اظهار کرد: اگر این دو خبر درست عمل کنند و مسائل و پیشرفت و رشد را جامعه درست نشان دهند می توان گفت در مسیر درستی قرار گرفتند و اگر حذف کردن آنها از جامعه اثر گذار باشد نشان از عملکرد درست آن است.

وی در ادامه به اقدامات دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در بحث کرونا اشاره کرد و بیان کرد: کرونا اقتصاد جهان را فلج کرده است و برای حل این مشکل جهانی باید همه دست به دست هم دهند.

رنجبر عسکری افزود: دانشگاه ولی عصر از اولین روزهای شیوع کرونا وارد میدان شد و با کمک شرکت های مرکز رشد اقداماتی انجام شد، با توجه به عدم حضور دانشجویان مکانی در دانشگاه در اختیار یکی از شرکت های دانش بنیان قرار گرفت و ۱۳ هزار لیتر الکل در این ایام کرونا تولید شد و همچنان فعالیت آن ادامه دارد.

وی بیان کرد: الکل های تولیدی دانشگاه در اختیار شرکت های تولید کننده مواد ضدعفونی و زل ضدعفونی قرار گرفت و یکی از مشتریان دانشگاه مجتمع مس سرچشمه است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه ای از شرکت های دانش بنیان دانشگاه کمک کردند که در رفسنجان مشکل کمبود الکل و مواد ضدعفونی کننده نباشد، اکنون با توجه به اینکه الکل از شکر تولید میشود، هزینه بالای تولید موجب کاهش تولید این شرکت ها شده است.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در ادامه به فعالیتهای دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: دانشگاه ولیعصر از سه سال قبل پیگیر آموزش مجازی بوده است و در سالهای اخیر سرمایه گذاری مناسب بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومانی در این زمینه انجام شده است  و در استان دانشگاه ولیعصر یکی از دانشگاههای پیشتاز در زیر ساختهای مناسب آموزش مجازی است.

وی افزود: بطور آنلاین سه هزار و ۲۰۰ دانشجو بصورت همزمان می تواند از آموزش مجازی دانشگاه استفاده کنند، سعی کردیم در ایام کرونا فضای مناسب برای دانشجویان فراهم شود و آموزش تعطیل نباشد؛ سعی می کنیم کلاس های تجربی نیز در تابستان و در صورت اعلام وزارت بهداشت انجام شود و این ترم به نحو احسن به اتمام رسد.

رنجبر عسکری بیان کرد: از آنجایی که سیستم آموزش مجازی دانشگاه قابل استفاده بر روی گوشی های هوشمند و انواع سیستم عامل هاست بالغ بر ۸۰ درصد دانشجویان از آموزش مجازی در ایام کرونا استفاده کردند.

رنجبر عسکری در خصوص مهارت افزایی دانشجویان به برگزاری دوره های مختلف مهارتی در رشته های متعدد در دانشگاه اشاره کرد و گفت: مرکز جوار دانشگاهی با همکاری فنی و حرفه ای موفق به برگزاری دوره های مختلف مهارتی و اعطای گواهی معتبر به دانشجویان شد.

وی افزود: در این دوره ها بالغ بر شش هزار ساعت نفر در رشته های جوشکاری، کامپیوترو … آموزش برگزار شده است، این دوره در دوران پساکرونا نیز به عنوان یکی از اصلی ترین اقدامات دانشگاه با حضور دانشجویان برگزار می شود.

رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان خاطر نشان کرد: مرکز نوآوری شهید ستاری دانشگاه نیز از یک ماه آینده در محل ساختمان اجاره ای فعالیت خود را آغاز می کند.

رنجبر عسکری در خصوص راه اندازی رشته های هنر و روزنامه نگاری در دانشگاه ولیعصر رفسنجان نیز بیان کرد: اگر نیازهای حداقلی در زمینه این رشته ها فراهم شود و اساتید مجرب تامین گردد، می توان برای راه اندازی این رشته ها در دانشگاه اقدام کرد.

تحصیل ۵۰ دانشجوی تبعه افغانستانی در دانشگاه ولیعصر رفسنجان

آرمند نژاد مسئول روابط بین الملل دانشگاه نیز در این نشست خبری از تحصیل ۵۰ دانشجوی تبعه افغانستانی در این دانشگاه خبر داد و گفت: سال گذشته برای اولین قریب به ۲۰ دانشجوی افغانستانی از کشور افغانستان جذب دانشگاه شد در حالیکه پیشتر دانشجویان افغانستانی مقیم کشور جذب شده است.

وی تصریح کرد: در بحران کرونا گروهی متشکل از دانشجویان افغانستانی دانشگاههای ولیعصر و آزاد بسته های حمایتی و بهداشتی را میان پنج هزار افغانستانی در رفسنجان توزیع کردند که انعکاس خوب و استقبال از این طرح را شاهد بودیم و فعالیت این گروه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آموزش مجازی دانش بنیان دانشگاه ولیعصر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان