معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

غربالگری بیش از ۳۳۰ هزار نفر در رفسنجان و انار برای مقابله با کرونا/ مسائل بهداشتی همچنان رعایت شود

  • شناسه خبر: 176504
غربالگری بیش از ۳۳۰ هزار نفر در رفسنجان و انار برای مقابله با کرونا/ مسائل بهداشتی همچنان رعایت شود

احمد جمالزاده گفت: ۹۲ درصد جمعیت شهرستان رفسنجام انار در طرح غربالگری خانواده های تا امروز از طریق تماس تلفنی با خانوارها انجام شده است و در مرحله اول ۳۳۰ هزار نفر در قالب ۹۹ هزار خانوار تماس گرفته شده است.

خانه » آخرین اخبار » غربالگری بیش از ۳۳۰ هزار نفر در رفسنجان و انار برای مقابله با کرونا/ مسائل بهداشتی همچنان رعایت شود

به گزارش خانه خشتی، احمد جمالزاده در نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سالن زکریا اظهار کرد: تا امروز برای بیماری کرونا درمان و واکسن قطعی ساخته نشده و بهترین اقدام پیشگیری از ابتلای جمعیت کمتر به این بیماری است.

وی افزود: از آغازین روزهای مشاهده اولین موارد کووید۱۹ در کشور بلافاصله جلسات ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان در قالب جلسات واکنش سریع با حضور نهادهای مربوطه و بخش خصوصی تشکیل شد و این همراهی دو بخش دولتی و خصوصی در جلسات ستاد در سایر شهرستان های کمتر اتفاق افتاد.

جمالزاده گفت: بیش از ۳۰ جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان تشکیل شده و پیشنهادات از طرف دانشگاه علوم پزشکی ارائه و تصمیمات لازم در سطح شهرستان اتخاذ میشود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: کمیته های مقابله با کرونا در روستاها با همکاری بسیج و بخشداری تشکیل و اقدامات لازم برای پیشگیری از جمله ضدعفونی معابر و مکان های عمومی در هر روستا توسط این کمیته انجام می شود.

وی تصریح کرد: سالم سازی محیط با مدیریت شهرداری و همکاری نیروهای بسیج و سپاه و آموزش نیروها توسط بهداشت همچنان ادامه دارد.

جمالزاده خاطر نشان کرد: در دو ماه گذشته از دو هزار و ۶۳۹ بازدید امکنه عمومی بازدید شد و از این تعداد ۱۲۰ مکان تعطیل شد.

وی بیان کرد: طی دو ماه گذشته بیش از ۸ هزار مرکز عرضه مواد غذایی توسط بهداشت بازدید شدند و از نیروهای بسیجی نیز در بحث نظارت ها کمک گرفتیم و همچنان ادامه دارد، از این تعداد مرکز ۱۸۳ مورد و بیش از ۳۰ مورد قلیان سرا تعطیل شد.

جمالزاده گفت: روند دفن متوفیان کرونا مثبت و یا موارد مشکوک توسط همکاران بهداشتی از زمان تحویل تا محل دفن با همکاری شهردرای و دهیاری ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیش از سه هزار بازدید از کارگاههای کوچک و بزرگ صنعتی در این ایام صورت گرفته است و ۷۲ مورد کارگاه های کوچک تولید ماسک نیز مورد بازدید قرار گرفت که ۵۶ مورد تایید شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پیگیری بیماران مثبت کرونا را دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و گفت: تیمی متشکل از کارشناس بیماری ها، بهداشت محیط و روان و در صورت نیاز کارشناس آزمایشگاه خانواده افراد کرونا مثبت را از نظر علائم سایر اعضای بیمار مورد بررسی قرار داده، توصیه های لازم ارائه و سابقه ابتلا نیز بررسی می شود.

جمالزاده خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در رفسنجان و انار شناسایی شدند و تمام موارد پیگیری شدند، ۲۲۳ مورد از خانواده بیماران بررسی شدند، ۳۶ مورد از خانواده های نمونه گیری و آزمایش شد و تعداد موارد مثبت اعضای خانواده بیماران کرونا ۱۸ مورد بود.

وی بیان کرد: مرکز ۱۶ ساعته در کریم آباد محقق صرف بیماران تنفسی و نمونه گیری برای افراد در صورت لزوم راه اندازی شد و در کلیه مراکز شبانه روزی نیز بحث نمونه گیری ره اندازی شد تا بار مراجعه به بیمارستان کاهش یابد.

جمالزاده از ثبت نام ۴۵ هزار رفسنجانی در در سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ۹۲ درصد جمعیت شهرستان رفسنجام انار در طرح غربالگری خانواده های تا امروز از طریق تماس تلفنی با خانوارها انجام شده است و در مرحله اول ۳۳۰ هزار نفر در قالب ۹۹ هزار خانوار تماس گرفته شده و مرحله دوم نیز از ۲۳ فروردین آغاز شده و بیش از نیمی از جمعیت با الویت افراد پرخطر غربال گری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: با همکاری بسیج، نیروی انتظامی و هلال احمر هشت پست در وردی های شهرستان راه اندزای شد و روزانه لیست مسافران رفسنجانی با تماس تلفنی پیگیری و این اقدام بزرگی بودکه در این شهرستان انجام شد.

جمالزاده گفت: با کمک اداره غذا و دارو و خیرین تاکنون ۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و آب ژاول در اختیار ادارات و سازمانهای مختلف برای ضدعفونی کردن سطوح قرار گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وافعا کرونا تمام نشده است، ما نگران وضعیت آینده هستیم، لازم است رعایت نکات بهداشتی ادامه یابد، تا زمانی که ویروس در جامعه چرخش دارد باید مسائل بهداشت فردی رعایت شود.

وی یادآور شد: عدم توجه بیماران غیرواگیر مثل دیابت و تغذیه ای خطرناک است و از این بیماران نباید به خاطر کرونا غفلت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دکتر احمد جمالزاده غربالگری کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان