رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در نشست خبری امروز مطرح کرد؛

ویروس کرونا نرفته و تمام نشده است/ توجه به مسائل بهداشت فردی باید ادامه یابد

  • شناسه خبر: 176491
ویروس کرونا نرفته و تمام نشده است/ توجه به مسائل بهداشت فردی باید ادامه یابد

علی اسماعیلی ندیمی گفت: مردم باید بدانند که ویروس کرونا نرفته و تمام نشده است، توجه به مسائل بهداشتی فردی باید ادامه یابد، با ویروس کرونا باید زندگی کنیم، زمان پیک دوم کرونا نامشخص است.

خانه » آخرین اخبار » ویروس کرونا نرفته و تمام نشده است/ توجه به مسائل بهداشت فردی باید ادامه یابد

به گزارش خانه خشتی، علی اسماعیلی ندیمی صبح امروز در نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سالن زکریا ضمن قدردانی از همکاری تمامی نهادها، خیریه ها و موسسات مردم نهاد در زمان شیوع کرونا اظهار کرد: در روزهای سخت و طاقت فرسای اسفند ماه همکاران من هیچ روز تعطیلی نداشتند و امروز جریان بیماری کرونا و مدیریت آن در اختیار ما قرار گرفته است.

وی به کمک های خیرین سلامت از آغازین روزهای شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با همت خیرین یکی از بهترین وضعیت ها در تامین وسایل حفاظتی از کادر درمان را در طول بحران داشتیم.

اسماعیلی بیان کرد: شبکه بهداشت انار با اقدامات سخت گیرانه پست قرنطینه شمال استان را مدیریت کرد و در برخی روزها بیش از ۵۰۰ خودرو اجازه ورود به استان را پیدا نکردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اجرای طرح غربالگری برای جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر در شهرستان را اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: درمان بیماران کرونا کار سختی بود، تمامی مراکز درمانی در شهرستان تعطیل شدند، در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) تنها بیماران اورژانسی را پذیرش و به بیماران کرونا سرویس داده میشد.

وی تصریح کرد: معاونت غذا و دارو علیرغم مشکلات عملکرد خوبی داشت و در معاونت دانشجویی و پژوهشی فعالیت هایی در حال پیگیری است که امیدواریم به نتیجه برسد، تولید محتوای آموزش های مجازی کار بزرگی بود که انجام شد.

اسماعیلی به بازار داغ شایعات در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رسانه ها و کانال های پرمخاطب شهرستان در مقابل این شایعات که باعث سردرگمی مردم بود، با انتشار خبر درست خوب وارد شدند و رادیو نیز نقش مهمی در این خصوص داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد: از زمانی که جنگ به پایان رسید تاکنون در چنین وضعیتی قرار نگرفته بود، در این اتفاق همه نیروها و پتانسیل شهر، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، فرمانداری، اصناف و… تحت توصیه های مشترک وزارت بهداشت همه یکپارچه اقدام کردند.

وی بیان کرد: پتانسیل بسیار خوبی برای تولید ماسک، مواد ضدعفونی، لباس بیمارستانی و… در عرض مدت کوتاهی در شهرستان شکل گرفت و امکان ارسال بخشی از تولیدات به خارج استان نیز وجود دارد.

اسماعیلی گفت: از همراهی بسیج، بسیج جامعه پزشکی، انجمن کارآفرینان، خیرین و دیگر نهادها که در این روزها به مردم و دانشگاه علوم پزشکی کمک کردند، قدردانی می کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه به نمای کلی بیماری کرونا در شهرستان اشاره کرد و اظهار کرد: با راه اندازی آزمایش تشخیص کووید۱۹ در شهرستان تعداد تست و جهت گیری موارد مثبت افزایش داشته در عین حال تعداد مرگ و میرها به دلیل کاهش مراجعات و تسلط اطبا بر کنترل بیماری، کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تمام اطلاعات در خصوص کووید ۱۹ بر میگردد به سه ماه گذشته و اینکه آیا این ویروس دائمی است یا خیر یا اینکه عارضه ای بر بدن فرد بیمار می گذارد یا خیر هنوز ناشناخته است.

اسماعیلی گفت: مردم باید بدانند که ویروس کرونا نرفته و تمام نشده است، توجه به مسائل بهداشتی فردی باید ادامه یابد، شستشوی دستها و لوازمی که از بیرون خانه می آید همچنان ضرورت دارد، با ویروس کرونا باید زندگی کنیم، زمان پیک دوم کرونا نامشخص است.

وی بیان کرد: برخی رفتارهای ویروس در ماه‌های آینده مشخص می شود، شرایط عادی نیست و در برخی استان ها روند افزایشی شیوع ویروس کرونا آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن قدردانی از کادر درمان و پرسنل دانشگاه در حوزه های مختلف خاطر نشان کرد: پس از قطعی شدن وضعیت کرونا، مراسم جشن بزرگی برای سپاسگزاری از این عزیزان برگزار خواهد شد، همکاران بنده روحیه خودشان را خوب حفظ کردند، ساعتها و روزها ماندن بر بالین بیماران در بیمارستان با داشتن پوشش خاص کار سخت و البته قابل تقدیری است.

وی همچنین به ایجاد کردن جو رسانه ای از سوی رسانه ها معاند در خصوص مرگ و میرها اشاره کرد و گفت: چیزی برای مخفی کردن وجود دارد، مرگ حتی یک نفر برایمان مهم است.

اسماعیلی همچنین از حمایت مجتمع مس سرچشمه نیز قدردانی کرد و گفت: این مجموعه در تامین اقلام بهداشتی و تجهیز بیمارستان بحران سنگ تمام گذاشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان