فرمانده سپاه رفسنجان خبر داد؛

رزمایش کمک مومنانه و مواسات در سایه همدلی مردم رفسنجان آغاز شد

  • شناسه خبر: 176416
رزمایش کمک مومنانه و مواسات در سایه همدلی مردم رفسنجان آغاز شد

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: رزمایش کمک مومنانه و مواسات در سایه همدلی مردم رفسنجان در قالب چهار کمیته پشتیبانی، تهیه، توزیع و فرهنگی کار خود را آغاز کرد.

خانه » فرهنگی مذهبی » رزمایش کمک مومنانه و مواسات در سایه همدلی مردم رفسنجان آغاز شد

به گزارش خانه خشتی، سرهنگ علی اکبر شاهرخی دبیر جلسه قرارگاه امام حسن شهرستان رفسنجان تحت عنوان محرومیت زدایی در حاشیه اولین جلسه این قرارگاه با موضوع برگزاری رزمایش “کمک مومنانه و مواسات در ماه مبارک رمضان در سایه همدلی مردم رفسنجان” که صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از رووسای ادارات و خیرین در دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار کرد: این رزمایش در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب در قالب چهار کمیته برنامه ریزی و برگزار می شود.
وی افزود: کمیته شناسایی رزمایش کمک مومنانه و مواسات با مسئولیت کمیته امداد امام خمینی(ره) و همکاری سپاه، دفتر امام جمعه، فرمانداری، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، اوقاف و امور خیریه و مواکب به منظور شناسایی و معرفی خانواده های آسیب دیده از کرونا تشکیل می شود.
شاهرخی گفت: کمیته پشتیبانی نیز با هدف جمع آوری بسته های معیشتی و کمک های نقدی با همکاری مجتمع مس سرچشمه، اوقاف، کمیته امداد و خیرین تشکیل شده و برای ایجاد هماهنگی و پرهیز از پراکندگی شماره حسابی بدین منظور افتتاح شده است .
فرمانده سپاه رفسنجان بیان کرد: در بحث توزیع کمک ها در راستای فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش کمک مومنانه استناد ما به آیه ۲۷۴ سوره بقره است که خداوند می فرمایند : “اَلَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوٰالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَ اَلنَّهٰارِ سِرًّا وَ عَلاٰنِیَهً “؛ این رزمایش برگزار و در انظار مردم گذاشته می شود که دنیا بداند در ایامی که کرونا کشورهای اروپایی را به چالش کشیده است، در ایران که یک کشور شیعی و انقلابی است مردم بصورت مواسات و کمک مومنانه به داد یکدیگر می رسند.
سرهنگ شاهرخی خاطر نشان کرد: اولین مرحله رزمایش کمک مومنانه و مواسات در رفسنجان روز دوشنبه ۹ اردیبشهت ماه از یک مکان بصورت متمرکز با حضور خیران و مسئولان برگزار و سپس کار توزیع اقلام با همکاری سپاه، موکب ها ، کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه خیرین آغاز می شود.
فرمانده سپاه رفسنجان همچنین به تشکیل کمیته فرهنگی به عنوان چهارمین کمیته رزمایش اشاره کرد و گفت: اهدای کتاب و بسته های فرهنگی در کنار دیگر اقلام معیشتی و برگزاری مسابقه کتابخوانی توسط این کمیته انجام می شود.
سرهنگ شاهرخی از طراحی سامانه ثبت خانوارهای تحت پوشش این رزمایش خبر داد و گفت: در این سامانه تمامی اسامی شناسایی شده، ثبت و تقاطع گیری می شود و سپس رزمایش طی سه مرحله با همت خیرین و کمک های مردمی اجرا می شود.
وی افزود: اطلاعات این سامانه می تواند مبنای کمک ها در پایان سال و سالهای آینده باشد، بنا داریم اطلاعات سامانه را گسترش دهیم و در دیگر مقاطع نیز بسته های معیشتی آماده و در اختیار خانوارها قرار گیرد.
سرهنگ شاهرخی گفت: در رزمایش کمک مومنانه و مواسات در سایه همدلی مردم رفسنجان پیش بینی توزیع ده هزار بسته معیشتی میان خانوارهای آسیب دیده از کرونا شده است و هر بسته معیشتی کفاف رزق ۲۰ روز یک خانواده چهارنفره را می دهد.
فرمانده سپاه رفسنجان در پایان از معلمین، بازاریان، اصناف، مسئولان ادارات و کارمندان دولت دعوت کرد تا یک روز از حقوق خود را به این اقدام اختصاص دهند تا کاری در شان مردم رفسنجان که همیشه در کار خیر پیش قدم بودند، انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رزمایش کمک مومنانه فرمانده سپاه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان