دبیر ستاد بحران مجتمع مس سرچشمه تشریح کرد:

بیش از ۵۰ اقدام موثر برای مقابله با گسترش شیوع کرونا در بین کارکنان مجتمع مس سرچشمه

  • شناسه خبر: 175905
بیش از ۵۰ اقدام موثر برای مقابله با گسترش شیوع کرونا در بین کارکنان مجتمع مس سرچشمه

دبیر ستاد بحران مجتمع مس سرچشمه اقدامات این امور را در جهت پیشگیری و مقابله با گسترش شیوع کرونا در سه حوزه اقدامات پیشگیرانه، اقدامات مرتبط با نظافت و ضدعفونی و اقدامات مرتبط با غربالگری تشریح کرد.

خانه » آخرین اخبار » بیش از ۵۰ اقدام موثر برای مقابله با گسترش شیوع کرونا در بین کارکنان مجتمع مس سرچشمه

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مهندس مصطفی زیدآبادی گفت: بلافاصله پس از تشکیل ستاد مدیریت بحران در مجتمع مس سرچشمه در خصوص شیوع ویروس کرونا، امور ایمنی مجتمع مس سرچشمه اقدامات خود را در سه حوزه انجام داد.
وی اظهار داشت: در حوزه اقدامات پیشگیرانه، بلافاصله کمیته پیشگیری از شیوع کرونا ویروس با حضور مدیر مجتمع و مدیران مرتبط با این حوزه از جمله بهداشت و درمان، نظارت، روابط عمومی، سفارشات و حراست تشکیل و همچنین کارگروه مراقبین سلامت با هدف بررسی و گزارش و پیگیری رفع موارد غیربهداشتی در مجتمع نیز تشکیل جلسه داد.
وی افزود: لغو کلیه ماموریت های پرسنل، لغو ورود بازدیدکنندگان، مشاوران و …، لغو کلیه دوره های آموزشی، سمینارها، همایش ها و کلیه مسابقات و رویدادهای ورزشی و … و لغو شرکت در نمایشگاهها و کارگاههای کشوری بلافاصله مصوب و انجام شد.
زیدآبادی ادامه داد: تعطیلی مهمانسرای شرکت و عدم پذیرش مهمان از سایر شهرها و همچنین لغو ثبت اثر انگشت ورود و خروج کارکنان و تعطیلی شعب کنترل حضور و غیاب از دیگر مواردی بود که بلافاصله پس از تشکیل ستاد مدیریت بحران جنبه عملی پیدا نمود.
دبیر ستاد بحران و مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع مس سرچشمه با اشاره به ممانعت از ورود نیروهای غیربومی جدید به مجتمع مس سرچشمه، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه، الزام به حضور حداقلی پرسنل در کلیه امور و کاهش فعالیت نیروهای پیمانکاران مرتبط با تولید مطابق کارکنان شرکتی بود.
زیدآبادی خاطرنشان کرد: تعطیلی پروژه ها و متعاقب آن خوابگاهها و… پیمانکاران، تمدید یکپارچه تاریخ اعتبار کارت های تردد کارکنان، رانندگان، مجوزهای ورودی و سایر مجوزهایی که تا ۳۰ بهمن ماه اعتبار داشتند، الزام به تعطیلی رستوران ها و فست فودها و … در شهر سرچشمه از دیگر موارد صورت گرفته می باشد.
دبیر ستاد بحران مجتمع مس سرچشمه به تغییر و کاهش ساعت کاری در مجتمع مس سرچشمه اشاره و بیان کرد: ساعت کاری پرسنل به ۷ صبح تا ۱۴ کاهش یافت و ساعات شیفت پرسنل نوبت کار به نحوی که سرو غذا برای کلیه پرسنل لغو گردد، اصلاح شد.
زیدآبادی افزود: تعطیلی رستوران ها و توزیع غذای بیرون بر صرفاً برای نیروهای نوبت کار با رعایت کلیه نکات بهداشتی اعم از حفاظت بهداشت غذایی و فردی و سرو غذا در ظروف یکبار مصرف، لغو مجوز ورود غذای پیمانکاران به مجتمع و نظارت بر حسن اجرای آن و همچنین تدوین دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با پخت و توزیع نان و نظارت بر اجرای آن در فرآیند پخت نان مصرفی در مجتمع از دیگر موارد صورت گرفته بوده است.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم در این زمینه ممانعت از حضور بانوان باردار، افراد بالای ۵۵ سال و بیماران خاص(مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت) در محیط کار بود همچنین جلسات غیرضروری لغو و برگزاری جلسات به صورت مجازی و رعایت نکات حفاظتی-بهداشتی در جلسات حضوری در دستور کار قرار گرفت.
دبیر ستاد بحران و مدیر امور ایمنی، بهداشت و محیط زیست مجتمع مس سرچشمه در ادامه با اشاره به تعطیلی آبدارخانه ها و عدم سرو چای، میوه و شیرینی در سطح مجتمع، تصریح کرد: کلیه لیوان ها و لوازم مشترک مصرفی در دفاتر و سرویس های ایاب و ذهاب جمع آوری و لیوان و اقلام یکبار مصرف جایگزین گردید.
زیدآبادی خاطرنشان کرد: در بین کلیه کارکنان مجتمع مس سرچشمه پکیج سلامت شامل اسپری حاوی مواد ضدعفونی کننده، پد الکلی، دستکش و ماسک توزیع شد.
وی ادامه داد: تهیه روکش یکبار مصرف صندلی و الزام به استفاده از آن در داخل اتوبوس ها و وسایل نقلیه، تهیه ملزومات کادر درمانی مواجه با بیماران مشکوک، اطلاع رسانی برای گزارش و معرفی افراد مشکوک به بیماری به واحدهای بهداشتی و درمانی توسط کارکنان و سرپرستان مربوط، نظارت جدی بر انجام کلیه اقدامات تعیین شده مرتبط با پیشگیری از شیوع کرونا توسط پیمانکاران، لغو انجام معاینات دوره ای و تخصصی در بیمارستان و معاینات تخصصی مشاغل خاص برای کلیه پیمانکاران از دیگر موارد انجام شده جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در مجتمع مس سرچشمه بوده است.
دبیر ستاد بحران مجتمع مس سرچشمه از پایش بیش از پیش وضعیت کلرزنی آب آشامیدنی سطح مجتمع مس سرچشمه خبر داد و گفت: برای نظارت بیشتر بر بهداشت اماکن عمومی کارخانه و شهرک شامل رستورانها، سرویس های بهداشتی، چنج هاوس ها و … منابع انسانی بیشتری اختصاص یافت.
زیدآبادی ادامه داد: تیم های بازرسی بهداشت محیط برای نظارت بر حسن اجرای الزامات مرتبط در کارگاههای شرکتی وپیمانکاری تشکیل و چک لیست های بازرسی روزانه از اماکن عمومی و سرویس های ایاب و ذهاب و رستورانها تهیه و تکمیل شد.
وی تهیه پوسترهای مرتبط با ارتقاء فرهنگ بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا مطابق با الزامات سازمان بهداشت جهانی(۹ مورد) و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی روزانه به صورت ارسال پیام و نکات بهداشتی در قالب سیستم پیام و پیامک، چاپ بنر، بروشور و آموزش های چهره به چهره از دیگر موارد انجام شده می باشد.
وی از ارتباط موثر با مسئولین و متولیان مرتبط در شهرستانهای مجاور یاد کرد و گفت: از دیگر اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از گسترش شیوع کرونا، برگزاری جلسه با مدیران عامل و کارشناسان HSE شرکت های پیمانکار در خصوص انجام اقدامات لازم و کمک به بخش درمان شهرستانهای رفسنجان، سیرجان و … برای تهیه اقلام ماسک، مواد ضدعفونی کننده و … بوده است
اقدامات مرتبط با نظافت و ضدعفونی در مجتمع مس سرچشمه
زیدآبادی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات مرتبط با نظافت و ضدعفونی در مجتمع مس سرچشمه اشاره و بیان کرد: تامین و توزیع اقلام ضدعفونی کننده در سطح مجتمع و بین پیمانکاران، ضدعفونی روزانه محیط کار در سطح مجتمع و اورژانس و آمبولانس ها، سرویس های بهداشتی، خوابگاهها، دفاتر اداری کلیه ساختمان ها، اماکن و رختکن ها و پاشش مواد ضدعفونی کننده در سرویس های ایاب و ذهاب و اتومبیل های سبک در ورودی دروازه مجتمع از جمله این اقدامات بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح مجتمع مس سرچشمه روزانه با سه دستگاه کامیون پاشنده ضدعفونی می شود، ادامه داد: تیم های ضدعفونی و مراقبین سلامت در دروازه ها و سطح مجتمع تشکیل و دستورالعمل های مرتبط با نحوه ضدعفونی اماکن عمومی تدوین گردید.
وی با اشاره به رفع موارد غیربهداشتی اماکن عمومی مجتمع و پیمانکاران، یادآور شد: قرار دادن سطل زباله پدالی در آبدارخانه ها و سایر نقاط لازم در سطح مجتمع و برگزاری جلسه توجیهی ویژه پرسنل آبدارچی برای تشریح دستورالعمل های نظافت و ضدعفونی محیط کار از دیگر موارد انجام گرفته بوده است.
زیدآبادی افزود: ضدعفونی اماکن عمومی شهر سرچشمه و نصب جامایعی حاوی مواد ضدعفونی در ورودی ساختمان ها جهت ضدعفونی کردن دستها توسط افراد از دیگر موارد اقدامات مرتبط با نظافت و ضدعفونی در مجتمع مس سرچشمه بوده است.
اقدامات مرتبط با غربالگری
دبیر ستاد بحران مجتمع مس سرچشمه در ادامه به اقدامات مرتبط با غربالگری در مجتمع مس سرچشمه اشاره کرد و گفت: ایجاد گیت ورودی و ارزیابی و تب سنجی کلیه افراد در محل دروازه های مجتمع و شهر مس و سطح کارخانه و معرفی افراد مشکوک به تیم های تخصصی پزشکی در این راستا صورت گرفته است.
زیدآبادی از پایش افراد غیربومی مستقر در مجتمع مس سرچشمه خبر داد و افزود: افرادی که به سایر استان ها سفر داشته اند شناسایی و ضمن ارائه آموزش های لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا به آنها، از حضور این افرراد در محل کار ممانعت به عمل آمد.
وی همچنین از اختصاص یک دستگاه آمبولانس جهت انتقال بیماران احتمالی و مشکوک به کرونا یاد کرد و ادامه داد: کادر درمانی در مجتمع مس سرچشمه جهت خدمت رسانی به کارکنان به صورت شبانه روزی حاضر هستند.
وی تجهیز کادر درمانی به پالس اکسی متر، تب سنج های لیزری، گان یکبار مصرف، دستکش، ماسک، شیلد و … از دیگر اقدامات مرتبط با حوزه غربالگری در مجتمع مس سرچشمه برشمرد.




برچسب ها:
50 اقدام موثر برای مقابله با گسترش شیوع کرونا در بین کارکنان مجتمع مس سرچشمه دبیر ستاد بحران مجتمع مس سرچشمه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان