اولین اهدای پلاکت به روش آفرزیس با نصب و راه اندازی دستگاه پلاکت فرزیس در مرکز انتقال خون رفسنجان

  • شناسه خبر: 175780
اولین اهدای پلاکت به روش آفرزیس با نصب و راه اندازی دستگاه پلاکت فرزیس در مرکز انتقال خون رفسنجان

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان از اولین اهدای پلاکت به روش آفرزیس با نصب و راه اندازی دستگاه پلاکت فرزیس در مرکز انتقال خون این شهرستان خبر داد.

خانه » اجتماعی » اولین اهدای پلاکت به روش آفرزیس با نصب و راه اندازی دستگاه پلاکت فرزیس در مرکز انتقال خون رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، مهدی محمدحسینی رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان در حاشیه افتتاح آزمایشی اولین دستگاه پلاکت فرزیس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا کنون در این مرکز اهداکنندکان میتوانستند فقط جهت اهدای خون کامل به این مرکز مراجعه نمایند که با پیگیری های انجام شده و حمایت مدیرکل انتقال خون استان کرمان یک دستگاه پلاکت فرزیس نصب و راه اندازی شده تا از این پس اهداکنندگان بتوانند در کنار اهدای خون کامل در زمانی که بیماران نیازمند به پلاکت آفرزیس هستند با استفاده از این دستگاه فرآورده پلاکت تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار گیرد .
وی افزود: در خونگیری کامل از اهداکننده خون کامل دریافت شده و با استفاده از دستگاه پلاکت فرزیس تنها پلاکت دریافت می شود . امروز اولین واحد پلاکت به روش آفرزیس توسط آقای محمد زمانی پور داوران از اهداکنندگان مستمر اهدای خون در پایگاه انتقال خون رفسنجان انجام شد .
محمد حسینی تصریح کرد: در این مرکزسالانه بیش از ۱۱ هزار واحد خون کامل اهدا می شود که از این تعداد نزدیک به ۳۰هزار واحد انواع فرآورده های گلبول قرمز متراکم – پلاسما – پلاکت – کرایو تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد .

انتهای پیام/

برچسب ها:
اهدای پلاکت به روش آفرزیس اهدای خون مرکز انتقال خون رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان