مديرعامل سازمان سيما منظر و فضاي سبز شهرداري رفسنجان مطرح کرد: 

۱۶ بوستان جدید در رفسنجان احداث می شود

  • شناسه خبر: 166027
۱۶ بوستان جدید در رفسنجان احداث می شود

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان گفت: شهر رفسنجان دارای ۵۲ بوستان بوده که براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته توسط شهرداری ۱۶ بوستان جدید احداث خواهد شد.

خانه » اجتماعی » ۱۶ بوستان جدید در رفسنجان احداث می شود

جهانگیر ملکی مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی اظهار داشت: شهر رفسنجان دارای ۵۲ بوستان بوده که براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته توسط شهرداری ۱۶ بوستان جدید احداث خواهد شد.

وی بیان داشت: از ۱۶ پارک جدید در حال احداث از جمله پارک خیابان دکتر حسابی، پارک ابتدای بلوار مطهری، پارک بلوک ۷، شهرک آفتاب، پارک کوچه مطهری ۵۵، پارک یادگار امام و پارک واقع در خیابان دستغیب طراحی آن انجام شده و آماده مناقصه می باشد.

ملکی تصریح کرد: کارهای عمرانی پارک شهرک جهاد انجام شده صندلی و وسایل بازی آن نصب شده و کاشت فضای سبز آن شروع شده تا پایان شهریورماه به اتمام می شود.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان افزود: کارهای اجرایی پارک همدلی در خیابان انصاری و پارک مفتح ۱۲ توسط پیمانکار شروع شده است، پارک شهروند اسدآباد، میدان گفتکوی شهری جنب پارک بانوان و فاز اول پارک پردیس معین به بهره برداری رسیده اند.

وی عنوان داشت: ساماندهی گذر سلامت در بلوار زیتون هم آغاز شده و همچنین کارهای عمرانی پارک شهرک ولایت در دستور کار است.

ملکی از طراحی پارک شهدای هفت تیر در خیابان نظام مهندسی خبر داد و گفت: برای خیابان های اندیشه، کریم آباد، خیابان بلوار امام حسن مجتبی (ع) و همچنین برای ایجاد پارک اختصاصی ورزش، پارک بانوان ۲ و احداث پارک کودک و نوجوانان با ضوابط و کاربری خاص در حال مکان یابی هستیم و در دستور قرار دارند.

بوستان

گفتگوی خانه خشتی با مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ابراز داشت: پارک خبرنگار واقع در خیابان معراج جنوبی، پارک (محله ای )پونه بین مدرس شمالی ۲۳ و ۲۵، بهسازی و افتتاح پارک وحدت و پارک شهروند در اسدآباد فارسی و فاز اول پردیس معین در خیابان بنفشه مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار فضای سبز در رفسنجان وجود دارد عنوان داشت: نگهداری فضای سبز توسط ۱۰ شرکت پیمانکار و ۳۰۰ نیرو انجام می شود، برای هر شرکت ناظر مقیمی در همان منطقه گذاشته شده است که هر روز وضعیت روزانه پارک ها مورد بررسی قرار داده و به پیمانکار براساس عملکردشان نمره می دهند علاوه بر این، ناظران عالی کار ناظران مقیم را تایید می کنند.

ملکی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد فضای سبز شهری با آب غیرآشامیدنی آبیاری می شود عنوان داشت: برای میادین و برخی مکان ها ناگریز به استفاده از آب شرب شهری هستیم سعی سازمان بر این است برای کمبود آب فضای سبز با ایجاد شبکه آبرسانی  و ایجاد مخازن آب از آب شرب شهری برای فضای سبز استفاده نکند.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تاکید داشت: احداث محزن هزار مترمکعبی در میدان حضرت امام(ره) و ایجاد مخزن در پارک وحدت به بهرداری رسیده است و همچنین مخزن ۲ هزار مترمکعبی در جاده کرمان (کشتارگاه) در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان فضای سبز شهری رفسنجان بر این قرار گرفته که از آب شهر شهری کمتر استفاده شود گفت: کار کاشت پارک هایی که اجرا شدند، هم با مساعد شدن هوا آغاز و با ایجاد و نصب ست ورزشی و وسایل بازی به زودی به بهره برداری می رسند.

ملکی بیان داشت: سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۸.۳۶ مترمربع است این سرانه خیلی خوبی است ولی با توجه به وسعت زیاد شهر هنوز به ایجاد پارک و فضای سبز در شهر نیاز داریم و با توجه به اینکه تراکم نفر در هر هکتار در رفسنجان خیلی کم است و شهر وسعتش زیاد است نیاز است حتی المقدور هر پارک در هر محله وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به وسعت زیاد و تراکم جمعیت از مردم درخواست داریم معایب و نقایص فضای سبز را به ما اطلاع دهند و در حفظ نگهداری پارک های محله ای کوشا باشند و هر گونه تخریب در محل بوستان ها را به ما اطلاع دهند.

گفت وگو: منیژه نوروزی

عکس :الهه عسکری

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان شهرداری رفسنجان مدیرعامل سازمان سیما نظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان