مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر(عج) معرفی شد

  • شناسه خبر: 164000
مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر(عج) معرفی شد

مراسم معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

خانه » رفسنجان » مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر(عج) معرفی شد

به گزارش خانه خشتی روز گذشته مراسم معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با حضور مسئولین دانشگاه و اعضای فعال بسیج دانشحویی برگزار شد.
در این مراسم علیرضا علی نقی زاده مسئول سابق بسیج دانشجویی ضمن ارائه عملکرد دوساله در این سمت اظهار داشت:از اوایل سال ۹۶ مسئولیت بسیج را دریافت کردم و در راستای جذب حداکثری همه ی اقشار دانشگاه با تفکرهای مختلف در بسیج دانشجویی قدم برداشتیم.
وی افزود: تقریبا حدود ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان از اعضای بسیج دانشجویی در تشکل های مختلف و کانون های فرهنگی مختلف و عده ای به عنوان کادر بسیج در حوزه و ۴ پایگاه مشغول به فعالیت هستند و ذره ای از دریای نیروهای دانشگاه هستند.
علی نقی زاده خاطر نشان کرد:عمده ی فعالیت های بسیج دانشجویی برنامه ریزی در حوره ی مسائل مختلف برای تربیت و کادر سازی در رابطه با هدف اصلی بسیج دانشجویی یعنی تربیت نیروی هم تراز و کادر سازی برای انقلاب اسلامی است.
همچنین عنوان داشت: عمده ی فعالیت ها با حمایت مسئولین دانشگاه فعالیت های علمی بود در حوزه های مختلف و هدف گزاری های کوتاه مدت و اکثرا بلند مدت که نتیجه های کوتاه مدت ان را اعم از مقام آوری در مسابقات مختلف شاهد بودیم.
وی بیان داشت:در حوزه ی علمی بحث رباتیک به نبود نیروی انسانی بعد از فارغ التحصیل شدن اعضای تیم رباتیک برخوردیم اما دوباره آن را از سر گرفتیم و برنامه ریزی کلاس های مقدماتی و تخصصی با همکاری دانشگاه برگزار شد هسته های علمی تشکیل شد نه صرفا برای شرکت در مسابقات بلکه با این دید که بتوانیم انها را در نهایت به ارتباط با صنعت برسانیم که بتوانند مشکلات صنعت را برای ما حل کنند.
علی نقی زاده نگاه بلند بسیج را در ارتباط با صنعت و خواند و گفت :در این خصوص یک تیم تشکیل شد و پیگیری های لازم انجام شد و در تابستان سطح نخبگان دانشگاه را جمع اوری کنیم و با حمایت اساتید از صنعت مس سرچشمه بازدید داشته باشیم و با انها ارتباط بگیریم و مشکلی از صنعت را برطرف کنیم.
وی عنوان داشت:در بحث رسانه کلاس های رسانه ای و هنری برگزار شد و خروجی های این دوره را در تئاتر و اجراهای مختلف میبینیم.
همچنین تصریح کرد:در زمینه تربیت و کادر سازی دوره تشکیلاتی را که یکی از مهم ترین دوره هایی بود که بسیج دانشجویی از سال ۹۵ برگزارمیکند که همه ی مجموعه های فرهنگی و تشکل ها از این کادر سازی استفاده میکنند.
علی نقی زاده با بیان فعالیت های بسیج دانشجویی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت:در کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی امسال ۴ نشریه تخصصی را چاپ کردند و خروجی های دوره های تخصصی یادداشت نویسی در خبرگذاری های کشوری دیده شد.
وی تاکید کرد:از جمله کارهای بزرگی که با حمایت دانشگاه برگزار میشود اردوهای راهیان نور جهادی و اربعین و یادواره شهدا هستند که اردوی راهیان نور که با رضایت ۹۵ درصدی همراه بود حاصل تلاش های بسیج دانشجویی با همکاری دانشگاه بود.
علی نقی زاده اغزود:در مسائل علمی هنوز پیگیر پژوهشکده ای هستیم که از زمان رئیس سابق دانشگاه قول آن داده شد اما متاسفانه هنوز دانشجوها پژوهشکده ای ندارند برای انجام فعالیت های علمی.
وی در پایان بیان کرد:امیدوارم رویکرد بسیج دانشجویی در مسائلی که نیاز است وارد شود حول مسائل اسیب های اجتماعی دانشجویان که از دغدغه های اصلی شورای فرهنگی دانشگاه است ودر حوزه های مختلف حل مشکل پیش برویم.
در ادامه محمدرضا نعمت اللهی مسئول جدید بسیج دانشجویی در خصوص اهداف خود برای فعالیت های آینده ی بسیج اظهار داشت:بسیج دانشجویی رابط بین بخش نخبگان و عامه مردم است یعنی باید دانشجویان را بیدار کند و فکری به انها دهد که مردم را بیدار کنند.
وی افزود:امروز در ابتدای گام دوم انقلاب قرارداریم و وظیفه ما این است که گام دوم را پیش ببریم بسیج دانشجویی عینیت یافته که بیانیه را بهتر پیش ببرد.
نعمت اللهی یکی از رویکردهای بسیج دانشجویی را مسئله محوری خواند و گفت: این موضوع مطالبه گری تخصصی را نیاز دارد و با کمک مسئولین و دانشجویان دنبال حل مشکلات معیشتی مردم است.
وی افزود:پیگیر هستیم امسال با کارگروه هایی که میخواهیم تشکیل دهیم و شرکت های مهندسی که در شهر هستند ارتباط بگیریم و کار اقتصادی انجام دهیم.
نعمت اللهی در پایان عنوان داشت:نیاز است برای پیشبرد همه ی این اهداف همدلی بین تشکل ها و مسئولین دانشگاه برقرار شود تا بتوانیم باری که بر دوش تشکل ها و مسئولین است برداریم.

برچسب ها:
بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر(عج) محدثه زمانی معارفه مسئول بسیج دانشجویی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان