فرماندار رفسنجان:

امنیت به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال وارد می شود

  • شناسه خبر: 14475
امنیت به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال وارد می شود

نشست مطبوعاتی تیم راهبردی توسعه شهرستان رفسنجان صبح دیروز با حضور خبرنگاران مطبوعات و رسانه های محلی در سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان برگزار شد. به گزارش خبرنگار خانه خشتی، در این نشست فرماندار رفسنجان با اشاره به اهمیت امنیت که نیاز به همکاری جدی مردم دارد، گفت: امنیت در شهرستان، به دنبال سرمایه گذاری و […]

خانه » آخرین اخبار » امنیت به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال وارد می شود

نشست مطبوعاتی تیم راهبردی توسعه شهرستان رفسنجان صبح دیروز با حضور خبرنگاران مطبوعات و رسانه های محلی در سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، در این نشست فرماندار رفسنجان با اشاره به اهمیت امنیت که نیاز به همکاری جدی مردم دارد، گفت: امنیت در شهرستان، به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال وارد می شود.

پور محمدی افزود:  برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام شده و امیدواریم کما فی السابق امنیت نسبی در شهرستان ایجاد شود.

فرماندار رفسنجان در خصوص اشتغال، به خبرنگاران گفت: مشکلاتی در زمینه فرهنگ کار وجود دارد به طوری که گاهی رفتارهای جامعه و خانواده،  جوان را به نوعی تن پروری بار آورده است. بنابراین باید فرهنگ کار در جامعه ایجاد شود و وجدان کاری و تن دادن به کار اهمیت یابد.

وی همکاری ائمه جمعه، رؤسای ادارات و خانواده ها را در راه اندازی کار سالم و حلال حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: با تشکیل تیم کاری متشکل از چهار بخشدار، دو معاون و دو کارشناس در پی افزایش روحیه کاری جوانان هستیم تا با  همکاری یکدیگر و برنامه ریزی برای سند توسعه شهرستان در زمینه امنیت و اشتغال فعالیت کنیم.

پور محمدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حفر چاه های غیر مجاز، اظهار داشت: جلوی این گونه اقدامات غیر قانونی گرفته شده و چاه های غیرمجاز هم بسته شده و این موضوع با دقت کنترل می شود.

وی در خصوص تعامل فرمانداری با صنایع مس و استخدام اخیر این شرکت در سال گذشته، گفت: مس سرچشمه وابسته به مس ایران است که بخش عمده آن خصوصی است. تعامل دقیق و خوبی با مدیر عامل داشته ایم و تصمیم ایشان نگاه ویژه به شهرستان است. طرح های مختلفی هم به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده است. ضمن اینکه مجتمع مس در پی استخدام نیروهای جوان و توانمند در جهت توسعه است که خوشبختانه جوانان رفسنجان در آزمون ورودی و مصاحبه خوش درخشیدند.

پورمحمدی ضمن اشاره به برنامه های دهه فجر، تصریح کرد: اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال، به ۷۰ پروژه اجرایی در طول این ایام اختصاص یافته است.رایتل در رفسنجان هم زمان با ۲۲ بهمن خبر داد و افزود: افتتاحیه طرح های عمرانی از آغاز دهه فجر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با تجهیز خطوط پروازی فرودگاه در آینده ای نزدیک، قصد راه اندازی قطار خصوصی بین احمدآباد و تهران بصورت روزانه ویژه شهرستان به منظور مسافرت راحت مردم و کاهش هزینه های ناشی از آن را داریم.

مشاور فرماندار نیز در سخنانی ایجاد فضایی آرام برای سرمایه گذاری را در اولویت کاری قرار داد . ادامه داد: اولین لازمه تیم راهبردی توسعه، ثبات و پایداری است. ما نمی توانیم مسئله ای را بدون توجه به سایر بخش ها ارتقا دهیم زیرا در اینصورت سیکل ما معیوب خواهد بود.

ایرانمنش وجود پنج رکن بسیار ارزشمند مس، پسته، انرژی پاک، معادن باارزش و گردشگری را بسیار قابل توجه تلقی کرد و گفت: برای ارتقای فرهنگ شهروندان احتیاج به آموزش در همه زمینه ها به خصوص آموزش فرهنگ سرمایه گذاری داریم.

وی با اشاره به اینکه انجام یک کار  نیلزمند توان، انگیزه و مهارت است، گفت: هم اکنون در حال ساخت یک سایت به منظور ایجاد اشتغال هستیم تا به دنبال ایجاد تولید، تولید خلاق را افزایش دهیم.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی برخورد با اتباع غیرقانونی بیگانه، گفت: برای این منظور ستاد ساماندهی اتباع بیگانه شهرستان با هماهنگی مقامات ذیربط تشکیل شد که بخشی از کار متعلق به تعاملات دولت های ایران و افغانستان بود. سرانجام از اواخر مرداد ۸۹ سرشماری اتباع غیرمجاز فاقد برگ تردد (کارت شناسایی) انجام و در مجموع مهلت بازگشت یکساله برای آنان صادر شد.

دکتر محمدی افزود: در این سرشماری قریب به ۱۹ هزار نفر ثبت نام کردند و تسهیلات خروج از کشوربرای آنان انجام گرفت.

وی ادامه داد:  پس از اتمام مهلت معین، افراد فاقد کارت غیر مجاز و مجرم تلقی می شوند که برای انان طرح های ضربتی از سوی نیروی انتظامی لازم الاجراست.

وی از ممنوعیت به کارگیری اتباع غیرمجاز برای فعالیت خبرداد و گفت: تنها کسانی که دارای کارت کار از اداره امور اجتماعی هستند،می توانند در این امر همکاری کنند تا کار نظام مند و قانونمند شود.

مشاور دوم فرماندار نیز با بیان بالا بودن سهم ارزش کالا در آخرین زنجیره ای است که به دست مشتری می رسد، به خبرنگاران گفت: سعی کردیم فرآیند را ساماندهی کنیم، اما در بحث پسته، مرکز تحقیقات پسته در رفسنجان دارای مرکز رشدی شامل ایده هاست که فعال سازی این مراکز، برای پسته و در مس در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر مقصود افزود: استفاده از قابلیت مراکز رشد و شناسایی اقدامات آن از فعالت های تیم گروهی ماست، که البته در مورد مس طرح هایی داریم که قرار دادهای ان بسته شده و در مرحله شناسایی سرمایه گذار هستند.

وی از ایجاد شهرک جنبی صنایع مس خبر داد و افزود: در فرآیند توسعه، جمع آوری سرمایه اولیه برای طرح های بزرگ، حتی در دنیا هم بسیار سخت است. با توجه به اینکه امروزه احداث کارخانه های بزرگ در حال منسوخ شدن است و دولت ما نیز به ازای هر اشتغال در بحث صنایع بزرگ ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده که با احتساب تورم افزایش یافته است.

دکتر مقصود از انگیزه به عنوان نکته مهمی در اشتغال یاد کرد و گفت: شغلی پایدار است که در آن انگیزه فرد وجود داشته باشد. امروزه با توجه به رشد ۷/۲ درصدی در اشتغال خدماتی نسبت به ایجاد یک شغل، نیاز به حمایت از مشاغل تولیدی نیاز است تا در آمد جامعه از طریق تولید افزایش یابد.

در پایان بخشدار مرکزی و بخشداران مناطق نوق، کشکوئیه و فردوس به بیان گزارش عملکرد خود در خصوص فعالیت های عمرانی و معنوی روستا ها و بخش ها پرداختند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان امنیت امنیت به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال وارد می شود پور محمدی رفسنجان فرماندار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان