گزارش خانه خشتی از همایش شیرخوارگان حسینی رفسنجان

هم نوا با علی اصغر ،هم ناله با رباب

  • شناسه خبر: 130156
هم نوا با علی اصغر ،هم ناله با رباب

اولین روز از محرم سال ۹۶ هجری شمسی است، خیابان امام خمینی (ره) رفسنجان مملو از ماشین‌هایی است که کودک خود را به بزرگ داشت کودک رباب (س) می‌آورند.

خانه » آخرین اخبار » هم نوا با علی اصغر ،هم ناله با رباب

به گزارش خانه خشتی،اولین روز از محرم سال ۹۶ هجری شمسی است، خیابان امام خمینی (ره) رفسنجان مملو از ماشین‌هایی است که کودک خود را به بزرگ داشت کودک رباب (س) می‌آورند.

به حسینیه که نزدیک می‌شوی، مادران بیشتری را می‌بینی که نوزاد خود را به لباس سقایت آراسته‌اند.نوزاد خود را در آغوش کشیده‌اند و آماده ورود به معراج شهدا حسینیه ثارالله هستند.صدای نوحه‌ای زیبا همراه با صدای گریه نوزادان شیرخوار حاضر در حسینیه فضا را آماده مراسم کرده است.

کودکی چادر مشکی به سرکرده، برادر نوزاد خود را به آغوش گرفته است سعی می‌کند در مقابل گهواره قرار بگیرد تا عکاس‌ها از برادر کوچک‌ترش عکسی بگیرند.

عکاس‌ها در کنار جایگاه و در حاشیه‌های دیوار قرارگرفته‌اند، امروز چهره زیبای این نوزادان و لباس‌های سقایتشان یکی از بهترین قاب دوربین سالیانه هر عکاسی را تشکیل می‌دهد.

جمعیتی بیش از شش هزار نفر در حسینیه نزدیک یکدیگر نشسته‌اند.عده‌ای از مادران ایستاده‌اند و در حال خواباندن نوزاد خود هستند.ظرفیت حسینیه کم‌کم در حال تکمیل شدن است.

مادری در مورد حضور در این همایش می‌گوید: بعد از به دنیا آمدن فرزند اولم به این مراسم آمدم و اتفاقات خوب زیادی برایم رقم خورد. حالا فرزند دومم را به این مراسم آورده‌ام.

کودکی دست نوزادی را گرفته و در مقابل جمعیت راه می‌رود، سوژه خوبی برای عکاسان خبری شده است.

جایگاه با فونت و طراحی زیبایی از نام مبارک امام حسین (ع) مزین شده است، در گوشه سن گهواره‌ای زیبا قرارگرفته است مادران سعی دارند با این گهواره عکس سلفی بگیرند.

جمعیت مقابل جایگاه بیشتر شده است، مادرانی در حال مناجات و خواندن زیارت هستند، کودکان بزرگ‌تر در میان جمعیت می‌دوند و بازی می‌کنند.

قاری قرآن در جایگاه قرار می‌گیرد و با خواندن آیاتی از قران کریم فضا را عطرآگین می‌کند.سپس بعد از او سید حسام حسینی در پشت تریبون قرار می‌گیرد او ضمن تسلیت این ایام از حجت‌الاسلام مستشاری برای ایراد سخنرانی دعوت می‌کند.

با شروع سخنرانی مستشاری مادران سعی بر آرام کردن نوزادان خوددارند که او خطاب به جمعیت حاضر در حسینیه می‌گوید: ما سخنران‌ها معمولاً می‌گوییم موقع سخنرانی کودکان خود را آرام کنید اما امروز نه بگذارید نوزادان راحت باشند …

مادری می‌گوید نوزادم را به این مراسم آورده‌ام تا از الآن گوشت و خونش با مجلس آقایمان امام حسین (ع) عجین شود. چند ماه بیشتر ندارد اما نوزادان این فضا را درک می‌کنند.

پس از پایان سخنرانی حجت‌الاسلام مستشاری ،مصطفی مقدم شروع به مصیبت‌خوانی حضرت رباب (س) می‌کند. او می‌گوید نوزادی شش‌ماهه به من بدهید می‌خواهم برایتان روضه بخوانم.
کودک در آغوش مداح همراه با صدای زیبای مقدم بر حال حوای محرمی مراسم افزوده است در میان روضه مادرانی کودکانشان را محکم با آغوش کشیده اند و بلندبلند گریه می‌کنند.می‌خواهند زلف نوزادشان را بر دامان اهل‌بیت گره بزنند.

در پایان این مراسم مادران نوزادهایشان را به دست‌ها می‌گیرند و درحالی اشک از چشمانشان سرا زیر می شود و رو به آسمان می کنند و فرزندشان را  تقدیم به راه امام زمان (ع)می‌کنند.

 

گزارش:امیررضا دهشیری

برچسب ها:
امیررضا دهشیری رفسنجان شیرخوارگان حسینی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان