تعامل پلیس و رسانه موجب ثبات امنیت روانی و اجتماعی در جامعه

  • شناسه خبر: 120393
تعامل پلیس و رسانه موجب ثبات امنیت روانی و اجتماعی در جامعه

فرمانده انتظامی رفسنجان در نشست تعاملی با خبرنگاران گفت: ایجاد ارتباط منطقی میان نگاه مردم و امنیت و احساسشان، از طریق رسانه ها صورت می گیرد و تعامل پلیس و رسانه موجب ثبات امنیت روانی و اجتماعی در جامعه می شود.

خانه » اجتماعی » تعامل پلیس و رسانه موجب ثبات امنیت روانی و اجتماعی در جامعه

به گزارش خانه خشتی ، سرهنگ نصرالله عباسی در نشست تعاملی که با جمعی از خبرنگاران محلی و سایت های خبری شهرستان رفسنجان که در محل دفتر فرماندهی برگزار شد اظهار داشت: امروزه رسانه ها تأثیر غیرقابل انکاری بر هدایت افکار عمومی جامعه و فرهنگ‌سازی در حوزه های مختلف دارند به ویژه در حوزه اجتماعی نقش رسانه ها در ایجاد و ثبات امنیت روانی و اجتماعی جامعه بسیار مهم و اثرگذار است.

وی ادامه داد: امنیت امری ذهنی است و در این راستا اطلاع رسانی می تواند مؤثر واقع شود که در این امر اصحاب رسانه با انعکاس صحیح و سریع واقعیات نقش مهمی در آگاه‌سازی و آشنا کردن مردم با مسائل مختلف جامعه دارند.

وی در ادامه اشاره ای به چهارشنبه آخر سال کرد و گفت: آگاه‌سازی مردم و مشارکت خانواده ها در ایجاد امنیت پایدار در شهر می‌تواند جلوی خسارت های مالی و جانی زیادی را در این زمینه بگیرد که در این امر رسانه ها می‌توانند پیشگام باشند.

سرهنگ عباسی گفت: همه ساله تأکید پلیس بر برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری به شکل کوچه محور بوده است و امسال نیز بر همین موضوع تأکید داریم و قطعاً با توجه به اینکه در معابر اصلی، میادین و پارک‌ها ممکن است برای شهروندان مزاحمت ایجاد شود، برگزاری چنین مراسم‌هایی در این اماکن ممنوع بوده و باید شهروندان در همان کوچه و مقابل درب منزل خود مراسم چهارشنبه آخر سال را به شکل همان آیین‌های سنتی برگزار کنند.

فرمانده انتظامی رفسنجان با اشاره به اینکه پلیس بیش از ۴۵۰۰ عدد از انواع مواد محترقه غیرمجاز را کشف و با متخلفان آن برخورد کرده است از والدین خواست: فرزندان خود را مدیریت کنند تا چند روز باقی مانده از سال به خوبی سپری شود و با آسایش وارد سال جدید شویم.

سرهنگ عباسی در ادامه این نشست نیز به طرح نوروزی پلیس اشاره کرد و افزود: از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین‌ ماه طرح نوروزی پلیس طی دو مرحله اجرا خواهد شد که در این طرح مأموران پلیس با حضور در سطح مراکز خرید، مراکز تجاری، بوستان ها، مراکز گردشگری و محل اسکان مسافران نوروزی نسبت به روان‌سازی ترافیک و همچنین تأمین امنیت و برخورد با متخلفان اقدام خواهند کرد.

عباسی با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان دارای جاذبه های گردشگری زیادی نظیر خانه حاج‌آقاعلی می باشد تصریح کرد: از ۲۵ اسفندماه جاری چهار کانکس در چهار نقطه اصلی و فرعی شهرستان قرار می‌دهیم و بیشترین تمرکز پلیس در ایام نوروز خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی و برقراری امنیت در محل های اسکان و سایر اماکن تفریحی و گردشگری شهرستان است.

فرمانده انتظامی شهرستان در ادامه این نشست اشاره ای به اهم آمار عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستان در سال ۹۵ کرد و گفت: مهم‌ترین اقدامات فرماندهی انتظامی شهرستان دستگیری و انهدام باند های سرقت در رفسنجان و شهرهای همجوار و کشف اموال شهروندان بوده که در این سال نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش انواع سرقت ها را داشته ایم.

فرمانده انتظامی رفسنجان خاطرنشان کرد: سرقت‌های خردی که در رفسنجان صورت می‌گیرد ریشه امنیتی ندارد بلکه ریشه اجتماعی دارد که عمده آن به فقر، اعتیاد، فاصله طبقاتی و اتباع بیگانه مربوط می‌شود.

عباسی بیان داشت: در اکثر شاخص‌های آماری و امنیتی روند رو به رشد بوده و در زمینه کشف مواد مخدر ۸۷۳ کیلوگرم مواد که حجم وسیعی از آن مواد صنعتی از نوع هروئین بوده که به‌طورکلی ۲۵ درصد افزایش کشف داشته ایم و در این رابطه ۴۲۷ نفر توزیع کننده، حمل‌کننده و معتاد دستگیر که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی در خصوص آمار عملکرد پلیس راهور نیز گفت: در تصادفات فوتی درون شهری ۳۰ درصد کاهش داشته ایم که این نشان همکاری و احترام گذاشتن شهروندان به قانون است.

سرهنگ عباسی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا درزمینه حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مقابله با قاچاق کالا همواره نیازمند یک حرکت جهادی و مشارکت تمامی دستگاه‌های مربوطه است و مجموعه انتظامی شهرستان با تلاش شبانه‌روزی ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق را کشف و این کالاها را تحویل اداره اموال تملیکی استان کرمان کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا افزود: رفسنجان جزو اولین شهرهای استان بود که دارای پلیس فتا شد و تاکنون شناسایی ها و دستگیری های خوبی در این زمینه داشته اما مردم باید بیشتر دقت کنند تا قربانی سارقان در فضای مجازی نشوند و توصیه‌های پلیس به ویژه در مورد کارت‌های عابر بانک را مدنظر قرار دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان در پایان مهم‌ترین سرمایه نیروی انتظامی را اعتماد، مشارکت و تعامل مردم با پلیس دانست و از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی بگیرند و هر جا مردم نیاز به حضور مأموران خدمتگزار پلیس و یا شکایتی در هر مورد داشته باشند می‌توانند با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا با شماره ۱۹۷ در میان بگذارند.

برچسب ها:
پلیس تعامل نیروی انتظامی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان