گفت‌وگوی تلفنی جلیلی و اشتون/ درباره ادامه مذاکرات توافق شد

  • شناسه خبر: 10266
گفت‌وگوی تلفنی جلیلی و اشتون/ درباره ادامه مذاکرات توافق شد

خانه خشتی:دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در گفت‌وگویی تلفنی درباره آینده مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کردند. خانه خشتی به نقل از فارس؛”کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و”سعید جلیلی” دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره کننده ایران روز پنجشنبه در گفت‌وگویی تلفنی بر ادامه […]

خانه » آخرین اخبار » گفت‌وگوی تلفنی جلیلی و اشتون/ درباره ادامه مذاکرات توافق شد

خانه خشتی:دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در گفت‌وگویی تلفنی درباره آینده مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

خانه خشتی به نقل از فارس؛”کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و”سعید جلیلی” دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره کننده ایران روز پنجشنبه در گفت‌وگویی تلفنی بر ادامه مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند.

اشتون در بیانیه‌ای پس از این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد: «من راهکارهای دیپلماتیک را برای حل نگرانی‌های جهانی درباره برنامه هسته ای ایران بررسی کرده‌ام.»

وی افزود: «من بر اینکه ایران باید بر روی مواردی کار کند که اعتمادسازی می‌کند، تاکید کردم. دکتر جلیلی هم موافقت کرد که گفت‌وگوها به زمانی دیگر و پس از واکنش‌های آتی در پایان ماه موکول شود.»

مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب پس از وقفه‌ای ۱۵ ماهه در ماه آوریل در استانبول از سر گرفته شد. مذاکره کنندگان ارشد هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) در استانبول ۲، بغداد و مسکو تلاش کردند راهی برای برون رفت از بن‌بست هسته‌ای بیابند. اما پافشاری تهران بر به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی هسته‌ای بر اساس “ان پی تی” و لغو تحریم‌ها و تاکید غرب برای تعلیق عملیات غنی‌سازی در ایران و خودداری از تعدیل تحریم‌ها موجب کندی و عدم کسب نتیجه تا به امروز شده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان