هوشنگ مرادی کرمانی در افتتاحیه نخستین همایش نگاهی نو به ادبیات عامه در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

نباید آثار ادبیات عامه تنها در کتاب خلاصه شود

  • شناسه خبر: 55765
نباید آثار ادبیات عامه تنها در کتاب خلاصه شود

هوشنگ مرادی کرمانی جمع آوری ضرب المثل ها، اصطلاحات، تکیه کلام ها، اشعار و ادبیات عامه را کاری فوق العاده خوب دانست و افزود: نباید این گونه آثار تنها در یک مجموعه کتاب خلاصه شود.

خانه » آخرین اخبار » نباید آثار ادبیات عامه تنها در کتاب خلاصه شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، هوشنگ مرادی کرمانی در افتتاحیه نخستین همایش نگاهی نو به ادبیات عامه در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به بیان داستان ها و قصه های عامیانه کرمانی پرداخت و نگاه نو به آن را در حرکت کاربردی ادبیات بیان کرد و گفت: یکی از آسیب های این نگاه نو، ضبط داستان های عامیانه و تبدیل آن ها به کتاب و قرار دادن شان در کتابخانه است.

این نویسنده کرمانی جمع آوری ضرب المثل ها، اصطلاحات، تکیه کلام ها، اشعار و ادبیات عامه را کاری فوق العاده خوب دانست و افزود: نباید این گونه آثار تنها در یک مجموعه کتاب خلاصه شود.

همایش ادبیات عامیانه دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان(خانه خشتی)۳مرادی کرمانی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۲۵ پایان نامه از آثار وی ارائه شده است، گفت: یک صدم کاری که من برای فرهنگ کرمان انجام دادم، مال من نبوده است و من مدیون این فرهنگ جذاب و شیرین هستم.

وی خود را مدیون فرهنگ دست نخورده کرمان دانست و ادامه داد: وقتی به جمع آوری فرهنگ کرمان روی آوردم، به گنجینه ای برخورد کردم که بسیار دست نخورده است و در عین حال صدها نفر برای آن همت کرده اند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی نگاهی نو به ادبیات عامه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان