فعال جنبش نیجریه مطرح کرد؛

نیجریه به برکت انقلاب اسلامی ۲۰ میلیون شیعه دارد

  • شناسه خبر: 165494
نیجریه به برکت انقلاب اسلامی ۲۰ میلیون شیعه دارد

فعال جنبش نیجریه گفت: قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران ،نیجریه در بین تمام کشورها کافر بود و الان بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصدشان مسلمان هستند یعنی ۱۴۰ میلیون مسلمان و ۲۰ میلیون شیعه دارد.

خانه » فرهنگی مذهبی » نیجریه به برکت انقلاب اسلامی ۲۰ میلیون شیعه دارد

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام شیخ عبدالله احمد زنگو از فعالین جنبش نیجریه شب گذشته در جمع مردم رفسنجان درمسجد امام (ره) با تبریک عید غدیر خم به شیعیان و اظهار خوشحالی از حضورش در رفسنجان اظهار داشت:مردم رفسنجان، مردمانی انقلابی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاگردان شیخ زکزاکی است و ۳۲ سال در خدمت ایشان بوده است بیان داشت: من از اول با ایشان در نیجریه بودم، شیخ زکزاکی مردم را به دین اسلام دعوت می کرد.

حجت الاسلام شیخ احمد زنگو در خصوص تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر نیجریه گفت: قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران ،نیجریه در بین تمام کشورها کافر بود و الان بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصدشان مسلمان هستند یعنی ۱۴۰ میلیون مسلمان و ۲۰ میلیون شیعه دارد.

وی افزود: قبل از شما هیچ شیعه ای در نیجریه وجود نداشت، مردم مسلمان بودند ولی شیعه نبودند، بعد از ملاقات با امام(ره) ایشان مردم را به دین اسلام و شیعه دعوت کردند.

این فعال جنبش نیجریه با بیان اینکه ۱۴۰ میلیون  نفر مسلمان در نیجریه زندگی می کنند که ۲۰ میلیون نفر از آنها شیعه و بقیه از اهل تسنن هستند که اینها با هم هیچ مشکلی ندارند خاطرنشان کرد:فقط عده ای هستند که تحت تاثیر افکارعربستان قرار گرفته اند و آنها در حکومت نیجریه نفوذ دارد و علیه ما مخالفت می کردند،ولی با ترویج دین اسلام توسط شیخ زکزاکی بیشتر مردم این کشور مخصوصا جوانان شیعه شدند و این یک معجزه عجیب است که مردم به مذهب شیعه گرایش پیدا کرده اند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) تاکید داشت: پیامبر با رفتار و  کردار و اخلاق نیکو مردم را به دین خداوند دعوت می کرد،بعد از انقلاب شما، مستکبران اعلام کردند که ایران را از دست داده اند، به همین خاطر عربستان برای از بین بردن دولت نیجریه بیش از هزار نفر را طی حادثه ای کشته و شهید کردند، در این توطئه ۳۴۷ نفر زن و مرد مسلمان را بدون کفن و بدون اقامه نماز میت یک جا دفن کردند.

شیخ زنگو یادآور شد: عربستان برای از ببن بردن ملت نیجریه بسیار هزینه کرد، شیخ زکزاکی ۹ فرزند  دارد دو دختر و ۷ پسر که از پسران ۶ نفر شهید شده اند.

شیخ احمد در خصوص شرکت مردم نیجریه در اربعین حسینی بیان داشت: ما در این مراسم هر ساله شرکت می کنیم و نمی ترسیم با وجود اینکه  شیعیان نیجریه را تحریم کردند ولی اینها فایده ای ندارد، روحیات ما خیلی بلند است، خداوند محبت شیعه را دردل مردم نیجریه قرار داده است، ما راه امام حسین (ع) و دانشگاه امام حسین (ع)که زکزاکی شیخ ما از آن درس گرفت ادامه می دهیم.

وی با اذعان بر اینکه  نیجریه در آینده  یک خمینی (ره) از آن به وجود آمد که انقلاب اسلامی را تشکیل داد گفت: نیجریه بیش از ۴۰۰ طلبه دارد، دشمن مردم را اذیت می کند وهدفشان این است که مردم را از ما جدا کنند ولی ما عزیز مردم شدیم و هیچ مشکلی نداریم و راه اسلام را ادامه می دهیم.

شیخ احمد با بیان اینکه باید انقلابتان را بشناسید و قدر بدانید ابراز داشت: ما از نیجریه این نعمت را قدر می دانیم چراکه انقلاب شما بزرگترین نعمت برای ما و ملت ایران است باید از آن درس گرفت و در راه رسیدن به انقلاب اسلامی باید با ستم مبارزه کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف عربستان از بین بردن شیعه اسلامی در کشور ماست توضیح داد:زمانیکه دیپلمات های ایرانی در خصوص برجام مذاکره می کردند، از مردم نیجریه آنهایی که شیعه بودند می گفتند ایران پیروز می شود و زیر بار ذلت نمی رود ولی آنهائیکه شیعه نبودند معتقد بودند زیر بار دشمن رفتن خوب است.

شیخ عبدالله زنگو در پایان از ملت و دولت ایران خواست این کشور را پشتیبانی کنند چراکه معتقد است  دشمن نمی تواند میلیارد ها نفر را که به راه ائمه و اولیا خدا می روند از بین ببرند.

 

برچسب ها:
جنبش نیجریه مسجد امام(ره) رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    واقعا از تلاش انقلاب و روحانیت ممنون که جامعه شیعه و روحانیت را ترویج دادند. اما یه سوال الان ما چندساله با کشور چین که 70 درصدشون به خدا اعتقادی مدارند و کلا هیچ دینی ندارند در حال تجارت هستیم و هرچی که داریم اکثرا چینی هستش در بازار پس چرا اون کشور و به شیعه بودن ترویج نمیکنیم که حداقل بگیم با کافر دادو ستد نداریم؟؟؟ نیجریه کشور برادر و دوست ماست و افتخاره که بگیم این جمعیت بالا شیعه هستند. فقط اگه میشه چین و هم تلاش کنید چون کفر بزرگترین گناهه و مردمی که با کافر دادوستد کنند حکمش چیه؟؟؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان