شیوه نوین گدایی در رفسنجان ؛

مراقب مظلوم نماهای کنار عابر بانکها و گداهای بنزینی باشید

  • شناسه خبر: 125595
مراقب مظلوم نماهای کنار عابر بانکها و گداهای بنزینی باشید

در جریان طرح جمع آوری متکدیان در رفسنجان با متکدیانی آشنا شدیم که با شیوه های نوین دست به گدایی می زنند و درآمد بالایی را از این طریق کسب می کنند.

خانه » آخرین اخبار » مراقب مظلوم نماهای کنار عابر بانکها و گداهای بنزینی باشید
 به گزارش  خانه خشتی ، طرح جمع آوری متکدیان مدتی است که با همت و تلاش ارگان های مختلف شهرستان رفسنجان از جمله نیروی انتظامی ، فرمانداری ، شهرداری ، اداره کار ، کمیته امداد امام(ره) ، بهزیستی و خیریه های متعدد آغاز شده است و فرماندار رفسنجان قول پاکسازی شهر از متکدیان تا ۶ ماه آینده را داده است.

در این جریان با با متکدیانی آشنا شدیم که با شیوه های نوین دست به گدایی می زنند و درآمد بالایی را از این طریق کسب می کنند.

یکی از آنها خانم میانسالی بود که  با عروسش مقابل عابر بانکها با ترفند خاص خود و مظلوم نمایی از دیگر مراجعه کنندگان پول اخاذی میکردند.

انها با بیان این حرف که بی سواد از فردی دیگری که مقابل عابر بانک درخواست دریافت پول از کارت عابر خود را می کنند و وقتی فرد با خالی بودن حساب او مواجه می شود زن شیاد شروع به داد و آه و ناله کردن از اوضاع بد اقتصادی خود می کند و جملاتی همچون ” کمیته امداد پول به حسابم نریخته ، بهزیستی به ما اهمیت نداده یا فلان مسئول به ما قول بیخودی داده” بیان می کنند و موجب می شود تا فرد مقابل دلش به رحم آمده و با آنها کمک کند.

نمونه ی گدای بنزین فروشی است که ابتدا با حضور در پمپ بنزین ها از مراجعه کنندگان به بهانه ای اینکه موتورش بنزین تمام کرده و پول ان را ندارد که بنزین تهیه کند بنزین میگیرد و سپس بنزین ها را تجمیع و ان را به فروش می رساند.

گفته جالبی که این فرد به مسئولین داشت این بود ” نامه ای به بدهید و اجازه دهید این شغل را ادامه دهم چرا که در میان مردم جا افتادم”.

با این اوصاف شهروندان محترم بهتر است به چنین گدایی هایی در شهر توجه داشته باشید و بهترین راهکار کمک کردن به منابع معتبری از جمله کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها است که از عملکرد ان اطمینال کامل داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان