ماجرای دنباله دار خانه سینما ادامه دارد

  • شناسه خبر: 7730
ماجرای دنباله دار خانه سینما ادامه دارد

باشگاه یا خانه سینما ،آیا مسئله این است؟ به گزارش ” خانه خشتی” : انگار ماجرای خانه سینما و حواشی آن پایان ندارد و هر روز باید شاهد خبرها و گزارش هایی درباره خانه سینما و یا حواشی مرتبط با این موضوع باشیم. در روزهای گذشته انتشار نامه اعتراضی تعدادی از هنرمندان و اهالی سینما […]

خانه » آخرین اخبار » ماجرای دنباله دار خانه سینما ادامه دارد

باشگاه یا خانه سینما ،آیا مسئله این است؟

به گزارش ” خانه خشتی” : انگار ماجرای خانه سینما و حواشی آن پایان ندارد و هر روز باید شاهد خبرها و گزارش هایی درباره خانه سینما و یا حواشی مرتبط با این موضوع باشیم. در روزهای گذشته انتشار نامه اعتراضی تعدادی از هنرمندان و اهالی سینما نسبت به راه اندازی باشگاه سینما در فضای سایبر و درمحافل هنری و سینمایی بحث برانگیز شده است.
ماجرایی که دوباره داغ شد

پس ازمدتی که تب و تاب ماجرای خانه سینما و حواشی آن در حال فروکش کردن بود، انتشار خبری درباره راه اندازی باشگاه سینما با سازو کار تازه دوباره بحث خانه سینما را نقل محافل و رسانه های گوناگون شد. انتشار خبر راه اندازی باشگاه سینمایی همچون آتشی زیر خاکستر داغ خانه سینمایی ها و اعضای این خانه را تازه کرد . داغی این خبر آنچنان بود که اهالی خانه سینما و افرادی که موافق فعالیت خانه سینما هستند با انتشار بیانه ای مخالفت خود را با این اقدام و راه اندازی باشگاه سینماگران نشان دادند.
دربخش هایی از این بیانیه آمده است : ما امضاء کنندگان زیر، رؤسای اصناف سینمای ایران، ضمن حمایت از اطلاعیه هیأت مدیره خانه سینما مخالفت خود را با این طرح و هر طرحی دیگری که همچنان بر نابودی خانه سینما و کارکردهای آن پافشاری دارد اعلام می‌داریم و بر این باوریم که تنها شکل حفظ منافع اهالی سینمای ایران حفظ خانه در شکل و شمایل فعلی به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران است و اگر ایرادی به اساسنامه و یا موارد دیگری وارد باشد بایستی از طریق اصلاح آن در مجمع عمومی خانه سینما، راه را برای ادامه فعالیت‌های این نهاد ۲۰ ساله هموار کرد.
این بیانیه به امضای ۲۵ انجمن و صنف فعال در حوزه سینما رسیده است و همزمان با انتشار آن در برخی از سایت ها و رسانه های فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشته است.

در بخش دیگری از این بیانه با اشاره به اینکه طرح باشگاه سینمایی و یا هر نام دیگری که به تازگی توسط مسئولان سینمایی به عنوان جایگزین خانه سینما مطرح شده،‌‌ همان طرح انحلال خانه سینما است که با بسته‌بندی جدید مطرح می‌شود، آمده است : متولیان این طرح می‌خواهند با جدا سازی اصناف سینمای ایران و پراکنده کردن آن‌ها، خانه را به باشگاهی تبدیل کنند که تنها نامی از خانه سینما را با خود یدک می‌کشد. این باشگاه نیازی به هیأت مدیره ندارد که بخواهند به کمک اصناف، اساسنامه آنرا بنویسند، و کاملاً مشخص است که در ‌‌نهایت با یک هیأت امنای دلخواه مسئولان صرفاً به امور کفن و دفن هنرمندان خواهد پرداخت.
باشگاه یا خانه سینما ،آیا مسئله این است؟
اینکه سینما و اهالی آن دارای یک تشکیلات منسجم و منظم درحوزه حمایت های مادی و گروهی باشند، هیچ ایرادی ندارد، اما زمانی که یک موضوع ساده دست آویزحاشیه های دیگر شود و دراین بین برخی از رسانه ها آنطور که می خواهند به انعکاس خبرهای مرتبط با این موضوع بپردازند، دیگرنمی توان به راحتی ازکنار این موضوع گذشت.
این روزها درماجرای باشگاه سینماگران دو موضوع اصلی مطرح شده است، اول اینکه در شرایط کنونی نیازی به راه اندازی مراکزی با عنوان خانه و یا باشگاه سینماگران وجود دارد و درصورتی که پاسخ به این پرسش مثبت است، این مراکزباید به چه ویژگی هایی راه اندازی شود تا هم نظرمدیران و متولیان فرهنگی جامعه را تامین کند و هم برای رفع دغدغه هنرمندان و اهالی سینما فعالیت موثر و تاثیر گذاری باشد.
به هررو به نظرمی رسد برای ارائه طرح هایی مانند راه اندازی خانه سینما و یا باشگاه سینماگران باید با تامل و دقت بیشتری
عمل کرد، چرا که طرح های غیرکارشناسی و بدون هدف نتیجه ای جز نارضایتی تعدادی از سینماگران نخواهد داشت.

علی تهرانی

برچسب ها:
باشگاه یا خانه سینما ،آیا مسئله این است؟
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان