خدمات عمرانی و فرهنگی گروه جهادی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در مناطق محروم ریگان / عکس

  • شناسه خبر: 74953
خدمات عمرانی و فرهنگی گروه جهادی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در مناطق محروم ریگان / عکس

مستندات مشکلات و محرومیت های مناطق محروم و روستایی بخش ریگان از توابع شهرستان توسط گروه جهادی آیه های ایثار دانشگاه ولیعصر(عج) جمع آوری شده است.

خانه » آخرین اخبار » خدمات عمرانی و فرهنگی گروه جهادی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در مناطق محروم ریگان / عکس

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، اردوی جهادی تابستان۹۴ گروه جهادی آیه های ایثار دانشگاه ولیعصر(عج) با همکاری دانشگاه کار وبا حضور۲۰نفر از برادران و۲۲نفر از خواهران ، یک نفر پزشک خانم و ۳نفر روحانی از در مرداد ماه به مدت ۱۰روز در مناطق محروم و روستایی بخش ریگان از توابع شهرستان بم برگزار گردید.

در این اردو فعالیت های فرهنگی و آموزشی،عمرانی و بهداشتی درمانی و جمع آوری مستندات از مشکلات منطقه به ویژه مشکل کمبود آب و مشکلات بهداشتی درمانی در دستور کار قرار گرفت.

_DSC0040 (2)

برنامه عمرانی در این اردو احداث تعدادی سرویس بهداشتی در روستا بود که با هماهنگی مرکز بهداشت ریگان و به همت دانشجویان و اهالی منطقه به پایان رسید.

IMG_7524

برنامه های فرهنگی شامل برگزاری کلاسهای فرهنگی آموزشی در۳ روستا برای برادران و خواهران از کودک تا بزرگسال بود.همچنین برنامه های فرهنگی دیگری از جمله مراسم دعای کمیل و توسل،شبی با مهدی،یادواره شهدا، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و مسابقات آشپزی ومسابقات ورزشی برای نوجوانان و جوانان روستا برگزار گردید.

IMG_7301 _DSC0062

در برنامه بهداشتی درمانی، با استفاده از داروهای خریداری شده و تجهیزات پزشکی که با هماهنگی مرکز بهداشت منطقه تهیه شده بود به درمان و آموزش های بهداشتی و به خصوص معاینات مربوط به زنان و زایمان پرداخته شد که این فعالیت ها مورد استقبال اهالی منطقه قرار گرفت.

_DSC0038

فعالیت دیگر گروه جمع آوری گزارش و مستندات از مشکلات و محرومیت های منطقه از جمله مشکل کمبود آب آشامیدنی و مشکلات بهداشتی درمانی بود.

امید است که با رساندن این مستندات به گوش مسئولین قدم های مهمی در این رابطه از سوی آنان برداشته شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان