آیت‌الله سبحانی:توهین به مقدسات و ائمه اطهار جریانی هدایت شده از سوی غرب است

  • شناسه خبر: 5883
آیت‌الله سبحانی:توهین به مقدسات و ائمه اطهار جریانی هدایت شده از سوی غرب است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رسا،  حضرت آیت‌الله سبحانی با تاکید بر این‌که غرب مبتذل‌ترین شیوه را برای دشمنی با اسلام انتخاب کرده است، گفت: توهین به امامان معصوم(ع) مساله‌ای نیست که به یک شخص ارتباط داشته باشد، بلکه جریانی است که از سوی غرب حمایت می‌شود. حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید […]

خانه » آخرین اخبار » آیت‌الله سبحانی:توهین به مقدسات و ائمه اطهار جریانی هدایت شده از سوی غرب است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رسا،  حضرت آیت‌الله سبحانی با تاکید بر این‌که غرب مبتذل‌ترین شیوه را برای دشمنی با اسلام انتخاب کرده است، گفت: توهین به امامان معصوم(ع) مساله‌ای نیست که به یک شخص ارتباط داشته باشد، بلکه جریانی است که از سوی غرب حمایت می‌شود.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در کنگره عبدالجلیل رازی قزوینی که در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم برگزارشد، با قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره، گفت: برگزاری این کنگره افزون بر خودشناسی سبب می شود که نسل حاضر هم بدانند مخالفان از زمان‌های دور ما را رصد و با ما دشمنی می‌کردند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این‌که دو شهر ری و قم دو مرکز علمی در ایران بودند که در آن بزرگانی تربیت شدند، اظهار داشت: یکی از این بزرگان مرحوم عبدالجلیل رازی قزوینی است که در کتاب های تاریخی از او به عنوان خطیب یاد شده است، شاید خطیب از نظر ما مقام بالایی نباشد، اما در زمان‌های گذشته خطیب از ارزش بالایی برخوردار بوده است.

عبدالجلیل رازی قزوینی شخصیتی مسؤولیت پذیر و آگاه به زمان بود

وی در ادامه با اشاره به کتاب النقض مرحوم عبدالجلیل رازی قزوینی گفت: کتاب النقض در جواب به کتاب یک ناصبی که هدفش از تألیف آن ایجاد اختلاف و شورش بین شیعه و اهل سنت بود، است، با خواندن کتاب النقض می‌توان به روحیات مؤلف و همت او پی برد، روشی که عبدالجلیل از آن استفاده کرد همان روش صاحب مجمع‌البیان و دفاع جانانه از مکتب اهل بیت در ضمن انتقاد به خلفا بوده است.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه عبدالجلیل رازی شخصیتی مسئولیت پذیر و آگاه به زمان خود بود، اظهار داشت: این عالم با سختی فراوان کتاب طرف مقابل را که برای اهل سنت قزوین نوشته شده بود را پیدا و مطالعه کرد و جواب آن را داد.

وی گفت: اشکالاتی که فرد ناصبی به شیعیان گرفته چند صورت است یا اشکالات کلامی است و یا اشکالات فقهی؛ عبدالجلیل با استناد به کتاب های اهل سنت و رد کردن برخی از آنها به این اشکالات جواب داده است.

حضرت آیت‌الله سبحانی در مورد کتاب النقض عبدالجلیل، گفت: هرکسی از جمله فقیه، ادیب، متکلم می تواند از کتاب نقض استفاده کند، حتی صاحب جواهر نیز از این کتاب بهره گرفته است، کتاب النقض عبدالجلیل معجونی است که هر کسی با هر زاویه فکری می تواند از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه غرب مبتذل‌ترین شیوه را برای دشمنی با اسلام انتخاب کرده است، اظهار داشت: اقدام برخی افراد در توهین به امامان معصوم(ع) مساله‌ای نیست که به یک شخص ارتباط داشته باشد، بلکه جریانی است که از سوی غرب حمایت می‌شود؛ این جریان با توهین سلمان رشدی آغاز شد و حضرت امام خمینی(ره) نیز با اعلام حکم ارتداد سلمان رشدی مسیر برخورد با این گونه افراد را روشن کردند.

این مرجع تقلید بیان داشت: از گذشته بسیاری از جریان‌ها به مقابله با شیعه پرداخته‌اند، اتفاقی که در گذشته می‌افتاد، این بود که دشمنان با ابزار قلم و علم به مقابله با تشیع می‌آمدند، اما امروز دشمنان مدعی روشنفکری با سخیف‌ترین و مبتذل‌ترین شیوه‌های به مقابله با ائمه(ع) پرداخته‌اند.

برچسب ها:
آیت‌الله سبحانی:توهین به مقدسات و ائمه اطهار جریانی هدایت شده از سوی غرب است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان