دانشجو از نگاه دانشجو / دانشگاه ولی عصر رفسنجان

۱۶ آذر ۳۲ حرکتی شروع شد که هنوز ادامه دارد / باید از سیاست زدگی و افراطی گری پرهیز کرد

  • شناسه خبر: 52141
۱۶ آذر ۳۲ حرکتی شروع شد که هنوز ادامه دارد / باید از سیاست زدگی و افراطی گری پرهیز کرد

شاهسونی گفت: دانشجو نباید تک بعدی باشد ؛ از این جهت که فقط به دانشگاه به صرف درس خواندن نگاه کند ؛ این تفکر درست نیست. دوم اینکه اگر دانشجو تنها به انجام کارهای فرهنگی سیاسی بپردازد ، این نیز درست نیست ، دانشجو باید اول در پی تحصیل باشد و درکنار آن کارهای دیگر را هم انجام دهد.

خانه » آخرین اخبار » ۱۶ آذر ۳۲ حرکتی شروع شد که هنوز ادامه دارد / باید از سیاست زدگی و افراطی گری پرهیز کرد

به گزارش “خانه خشتی“، علیرضا شاهسونی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ” بوتیا “؛ در تعریف دانشجو گفت : دانشجو کسی است که در وهله اول باید  به مقوله علم توجه کند و در مراحل بعدی در بحث های دیگر شرکت کند.

دانشجو نباید تک بعدی باشد/ باید از سیاست زدگی و افراطی گری پرهیز کرد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر رفسنجان با اشاره به اینکه می توان دو تعریف برای دانشجو بیان کرد ؛ گفت : دانشجو نباید تک بعدی باشد ؛ از این جهت که فقط به دانشگاه به صرف درس خواندن نگاه کند ؛ این تفکر درست نیست.

وی ادامه داد : دوم اینکه اگر دانشجو تنها به انجام کارهای فرهنگی سیاسی بپردازد ، این نیز درست نیست ، دانشجو باید اول در پی تحصیل باشد و درکنار آن کارهای دیگر را هم انجام دهد.

شاهسونی گفت : دانشجو باید از سیاست زدگی و افراطی گری پرهیز کند .

بیشترین دغدغه پیرامون مسائل فرهنگی و اخلاقی در دانشگاه ها است

این فعال دانشجویی در رابطه با دغدغه های دانشجویی اش نیز گفت : بیشتر دغدغه ی من پیرامون مسائل فرهنگی  و اخلاقی دانشگاه است ، البته در این زمینه کارهای خوبی شده ، اما باید کارهای بیشتری انجام داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان  با اشاره به اینکه مسئولانن باید در این زمینه اتاق فکر تشکیل دهند تصریح کرد : مسئولان باید پیرامون قضیه فرهنگ در دانشگاه  تلاش خیلی جدی و برنامه های مدون و کار اساسی را انجام دهند ، البته باید در زمینه خود سازی دانشجویان نیز کار شود  .

دانشجویان باید نفس بسیار قوی ای داشته باشند

وی ادامه داد : دانشجویانی که در عرصه فرهنگ مشغول به فعالیت هستند با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب در وهله اول باید خودشان ساخته شوند و خود سازی انجام دهند ؛  بعد سراغ دیگر دانشجویان روند ؛ بنابراین باید روی نفس تک تک دانشجویانی که در زمینه فرهنگی و اخلاق مشغول به فعالیت هستند کار کرد ، این دانشجویان باید نفس بسیار قوی ای داشته باشند .

شاهسونی در رابطه با انتظارتش  از مسئولین نیز گفت : قبل از انقلاب در سال ۱۳۳۲ ؛ ۱۶ آذر ماه را بسیار کم رنگ جلوه دادند اما ؛ بعد از انقلاب پاسداشت روز دانشجو خیلی بهتر شد و  هم دولت و هم مسئولین مربوطه این روز را گرامی میدارند و انتظار بنده این است که هر ساله پاسداشت این روز هر چه باشکوه تر باشد .

۱۶ آذر ۳۲ حرکتی شروع شد که هنوز ادامه دارد

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه در تاریخ دانشجویان سه مرحله را گذارنده اند ؛ تصریح کرد : از ۱۶ آذر۱۳۳۲،  تا انقلاب اسلامی ، بعد از انقلاب اسلامی تا دوران دفاع مقدس و از دفاع مقدس تا به امروز که هنوز این دوره ادامه دارد.

وی بیان داشت : وظیفه دوران اول این بود که حرکتی ایجاد کنند ؛ که انجام گرفت ؛ حرکتی ضد استبدادی و استکباری و دانشجویی در ۱۶ آذر و این حرکت ادامه پیدا کرد تا دوران دفاع مقدس.

شهید علم الهدی نمونه ی بارز دانشجویان شهید است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان  با اشاره به حضور رتبه های اول کنکور در جبهه های جنگ ؛ تصریح کرد : برخی شهدا رتبه های برتر دانشگاه ها را به همراه داشتند ولی جبهه و جنگ را ترجیح دادند.

شاهسونی نمونه بارز این شهدا را شهید علم الهدی نام برد و تصریح کرد : این شهدای دانشجو بودند که این نهضت را به خوبی ادامه دادند.

وی افزود :  در این دوران نیز طبق فرموده ی مقام معظم رهبری ؛ دانشجویان و دانشمندان باید در عرصه جنگ نرم فعالیت داشته باشند.

این دانشجو در بیان تفاوت های جنگ نرم و سخت نیز گفت : در دوران دفاع مقدس اگر کسی شهید می شد مقام پیروزی نصیب می شد ، ولی اگر در جنگ نرم کشته بشویم ، این شکست است که نصیب ما می شود .

برنامه های متنوع به مناسبت روز دانشجو

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در رابطه با برنامه های این دانشگاه به مناسبت ۱۶ آذر گفت :  نشست فعالین فرهنگی دانشجویان ؛ پخش فیلم زیباتر از زندگی که پیرامون شهید علم الهدی در روز دانشجو ؛ نشست تخصصی با حضور آقای براتی معاونت بسیج دانشجویی کل کشور ؛  جلسات تخصصی موسسه هابیلیان با دانشجویان ؛ نشست هئیت رئیسه دانشگاه با دانشجویان در جهت رفع مشکلات و مسائل دانشجویان و ایجاد فرصت ؛ برگزاری کرسی آزاد اندیشی ؛ نمایشگاه شیطان و شیطانک ها با موضوع تروریست دولتی آمریکا و فرقه ضاله بهائیت توسط کانون افسران جنگ نرم دانشگاه از برنامه های ویژه ی روز دانشجو در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان است.

برچسب ها:
۱۶ آذر ۳۲ حرکتی شروع شد که هنوز ادامه دارد / باید از سیاست زدگی و افراطی گری پرهیز کرد اخبار رفسنجان خانه خشتی دانشگاه ولی عصر رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ایرانی

    واقعا درسته اگر الان در زمینه جنگ نرم کوتاهی کنیم باختیم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان