یاداشت/هوشنگ حمزه نژاد:

بی حجابی، گواه تمدن و داشتن کلاس است!!!!

  • شناسه خبر: 38305
بی حجابی، گواه تمدن و داشتن کلاس است!!!!

چون بسیاری از ما مجتهد نیستیم بلاشک و بالطبع مقلد هستیم فلذا در سال ۱۳۹۳ که مزین به نام بانوی بانوان عالم حضرت فاطمه صدیقه”س” می باشد علاوه بر آیات قرآنی، اقوال فقهاء و مجتهدین را در مورد پوشش زنان در حد معمولی بیان می نمائیم، باشد که مقبول درگاه الهی، مسلمین و ثواب آن […]

خانه » آخرین اخبار » بی حجابی، گواه تمدن و داشتن کلاس است!!!!

چون بسیاری از ما مجتهد نیستیم بلاشک و بالطبع مقلد هستیم فلذا در سال ۱۳۹۳ که مزین به نام بانوی بانوان عالم حضرت فاطمه صدیقه”س” می باشد علاوه بر آیات قرآنی، اقوال فقهاء و مجتهدین را در مورد پوشش زنان در حد معمولی بیان می نمائیم، باشد که مقبول درگاه الهی، مسلمین و ثواب آن هدیه بروح حضرت فاطمه”س” باشد.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از وبلاگ هوشنگ نیوز:

نکته : فقهای اسلامی در خصوص پوشش بانوان از لفظ « ستر» بهره گیری کرده و بر خلاف دشمنان دین هرگز قائل به پرده نشینی زنان نیستند.

در قران شریف آیه ۵۳ سوره احزاب می فرمایند: “واذا سالتموهن متاعا فاسالوهن من وراء حجاب”. مخالفین تعالیم نورانی اسلام این کلام الهی را مستمسک کژ اندیشی های خود قرار داده می گویند، اسلام طرفدار حبس زنان در پس پرده منازل بوده و با فعالیتهای اجتماعی ایشان مخالف است.

همه می دانیم که اسلام با ستر و عفاف موافق بوده و با پرده دری و ولنگاری مخالف است. حجاب به معنای پرده و حاجب است. قران می فرماید: “حتی توارت بالحجاب “سوره ص ایه۳۲. قول مشهور عرب، استعمال حجاب در پرده است.

اسلام با بیان آیات و دستورات ستر و حجاب قصد مصون ماندن زن از خطرات جامعه را دارد و نه زندانی ساختن او. (فرمود: المرئه عوره فاذا خرجت استشرفها الشیطان. ارتباط خارج از محدوه الهی بین زن و مرد از میادین خطرناک شیطان است) آری بعض اعمال باید در اختیار مردان باشد. لیکن زنان می توانند با حفظ حجاب اسلامی و رعایت شئونات دینی در بسیاری از فعالیت های اجتماعی شرکت جسته و همراه مردان به پیش بروند.

شواهد تاریخی زیادی وجود دارد که در صدر اسلام زنان همراه مردان در میادین جهاد شرکت جسته و به تیمار مجروحان می پرداخته اند.
حضور بانوی اول اسلام حضرت فاطمه (ع) در نبرد احد، شاهد این مدعاست. هر چند که پیامبر”ص” فرموده اند: “جهاد المرئه حسن التبعل”جهاد زن، خوب شوهر داری اوست”.

اسلام با حضور زن در عرصه های اجتماعی، مشروط به حفظ حجاب و شئونات دینی مخالفتی نداشته و خواهان مشارکت ایشان در سازندگی جامعه است. نکته مهم رعایت حدود و تعیین مرزهای حوزه های عمل زن و مرد است.

در وصیت علی “ع” به امام حسن “ع” در مورد زن می فرمایند: و ان استطعت ان لا یعرفن غیرک فافعل ” اگر می توانی از اختلاط همسرت با دیگران جلوگیری کنی؛ این کار را انجام بده. (البته این توصیه اخلاقی است).

اسلامی که می گوید« زنا العینین النظر » سعی دارد با رعایت ستر و عفاف زن را از خطرات احتمالی حفظ کند، و نه او را محبوس سازد. رعایت حد اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط منظور نظر اسلام بوده است.

بلا شک کنار گذاشتن زنان از مشارکتهای عمومی و صحنه های سازندگی کشور، می تواند ضربات مهلکی بر روحیه ایشان وارد سازد.

از قول ناپلئون می گویند: تعلیمات عمومی فرهنگ با طبع زنها سازش ندارد، زیرا طوری آفریده نشده اند که میان عموم مردم زندگی کنند، بلکه هدف از زندگی و زناشوئی آنان ملازم خانه بودن است.

از محمد عبده نقل می کنند که: “خداوند زنان را برای تدبیر خانه آفرید …”

از رشید رضا نقل می کنند: در همدوش شدن زنان با مردان در کارهای اجتماعی و سیاسی و تقلیدی خیری نیست.

فیلسوف فرانسوی ( دیده رو ) گفته: …من از همسرم جز خیاطی و جوراب بافی چیز دیگری انتظار ندارم.

از اظهار نظر می گذریم، خودتان قضاوت کنید. ؟؟؟!!!.

نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یا حضور گسترده بانوان در عرصه علم و فرهنگ و پیشرفت جامعه بر کسی پوشیده نیست.
همدوش بودن بانوی شهید بنت الهدی صدر، خواهر شهید سید محمد باقر صدر، امر ساده ای نیست که بتوان از آن گذشت و گفت، وظیفه زنان فقط پخت و پز، رفت و روب و شست و شور و بچه داری است.

بهترین کلام همان است که بگوئیم:
حضور زن در جامعه با تحفظ و تستر و تقید به حجاب شرعی، بلا مانع است. خداوند می فرماید: “و لا تبرجن الجاهلیه الاولی”. تبرج؛ اعنی؛ خودنمائی و سعی در ربودن دل مردان را داشتن حرام است.

در میان اقوام و ملل قبل از اسلام حجاب با شدت بیشتری رعایت می شده و حتی در میان یهودیان اگر زنی حجاب را کامل رعایت نمی کرد، مجو ز طلاق او صادر می شد. در یونان قدیم، زنها در هنگام خروج از منزل، بدن و صورت خود را می پوشانیده اند.

در روسیه تزاری تا سلطنت پطر کبیر، حجاب کامل بوده است.
تا قرن ۱۳ در اروپا حجاب از وضعیت و جایگاه خوبی برخوردار بوده است و لیکن از این تاریخ به بعد، تخفیف و تنزل پیدا کرده و در حال حاضر دچار چنین وضعیتی شده است.

بر خلاف تصور عده ای؛ در قدیم حجاب نشان تمدن، عفت و پاکدامنی و شرافت زن بوده است. ولی امروزه، بی حجابی گواه تمدن و داشتن کلاس است!!!!.

پوشش زن امری طبیعی و معین تقوی و عفت است. اسلام با تبرج زن مخالف بوده و با امور بهداشتی سعی بر ممانعت از امور فحشائی دارد. خطراتی که با زنای چشم شروع شده و به …ختم می شود.
هوشنگ حمزه نژاد

برچسب ها:
بی حجابی چرا حجاب حجاب خانه خشتی رفسنجان فرهنگ ماهواره
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان