گزارش خانه خشتی از اعتکاف دانش آموزی؛
خودمونی دانش آموزان دهه هشتادی رفسنجانی با خدا

  • شناسه خبر: 210681
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>گزارش خانه خشتی از اعتکاف دانش آموزی؛</span><br/>خودمونی دانش آموزان دهه هشتادی رفسنجانی با خدا

دعا و نیایش همراه با مرور درس و کتاب، بخشی از فعالیت سه روزه دانش آموزان دهه هشتادی رفسنجان در اعتکاف بود، مراسمی معنوی و خودمونی نوجوانان و جوانان با خدا که حال معنوی همه را خوب کرد.

خانه » فرهنگی مذهبی » خودمونی دانش آموزان دهه هشتادی رفسنجانی با خدا

به گزارش خانه خشتی، نزدیک اذان ظهر وارد مسجد جامع شهر رفسنجان شدم، تعدادی از نوجوانان در حیاط مسجد مشغول گفتگو با هم هستند، یکی بر روی سکو تسبیح به دست ذکر می‌گوید و دیگری دعای عهد را زیر لب زمزمه می‌کند” اللهم رب النور العظیم و رب الکرسی الرفیع . . . ”

و آن دیگری هم دعای فرج امام زمان می خواند.

به داخل شبستان رفتم مملو از جمعیت، خدای من چقدر با صفا همه با تو حرف می زنند و زمزمه هایشان دل انسان را به ملکوت معنوی پرواز می دهد، انگار صحرای عرفاتی به پا شده و هرکس در گوشه‌ای دست نیاز به سوی معبود دراز کرده و توجهی به اطراف ندارد.

به سختی می‌توانم از میان آن‌ ها عبور کنم و خودم را از شبستان به صحن برسانم.

همانجا دلم می‌گیرد و به حال خودم که لیاقت حضور در جمع معتکفین را ندارم افسوس می‌خورم.

دانش آموز پایه نهم مدرسه ای از یکی از روستاهای اطراف که در این میهمانی خدا دعوت شده بود گفت: هدف از شرکت دانش آموزان دهه هشتادی در اعتکاف دور شدن از فضای مجازی و پیوستن به مهمانی خداست.

اولین تجربه جدید دختران جوان رفسنجان در اعتکاف را جویا شدم

سال به سال مردم به خصوص جوانان نسبت به برگزاری سنت حسنه ای مثل اعتکاف علاقه مندی بیشتری از خود نشان می دهند به طوری که مساجد برگزار کننده این مراسم، به سختی جوابگوی خیل عظیم معتکفین می شوند و شرکت کننده های اعتکاف قشر جوانان و نوجوان اند و بسی مایه خوشحالی است.

مسجد رنگ بویی دیگر داشت عده ای از دخترهای جوان در کنار حوض باصفای مسجد مشغول تجدید وضو و عده ای دیگر به تکاپو برای ورود به مسجد بودند، خادمین خوش رو را دیدم که باحوصله سوالات دخترهای جوان را جواب میدادند برای من خبرنگار با حضور دهه هشتادی ها مسجد بوی روزهای نوستالژی دهه ۶۰ را گرفته بود که معنویات آنها همه همسو شده بودند و حس زیبایی را ایجاد کرده بود.

امسال اعتکاف رنگی تازه به خود گرفته است

به سراغ دختر خانم حدود ۱۷ساله که مشغول تجدید وضوی خود بود رفتم او خود را زینب ۱۸ ساله معرفی می‌کند که برای اولین بار است در اعتکاف شرکت میکند.

وی از حال هوایش برایمان اینگونه میگوید: وقتی به گنبد های مسجد نگاه میکنم برایم حال و هوای حرم مطهر رضوی زنده می‌شود او در توصیه به جوانان در سال آینده با خنده می‌گوید:سال آینده به خاطر معنویت بیشتر فضا حتما در قسمت بزرگسال شرکت کنید.

عاطفه ۱۹ ساله دوست او در ادامه گفت: این روزها حال و هوایی تازه و جدید برایم رقم خورده است ؛حسی که قابل توصیف نیست.

وی افزود: خودت را به خدا نزدیک می بینی مخصوصا اگر سال اولت باشد که در اعتکاف شرکت می کنی.

این دختر جوان به هم سن و سالان خود توصیه کرد:تجربه قشنگی است حتما یک بار را شرکت کنید.

دیگ بنده ای را جستن که رقیه نام دارد دختری ۱۸ ساله از اولین تجربه حضورش در آنجا برایمان میگوید :فضای اینجا عالیست و حس و حال خوبی را القا می‌کند و به روح آدمی جان دوباره می‌بخشد.

وی عنوان کرد: با توجه به گفته های معتکفین از حال هوایشان امسال تصمیم در ثبت نام نمودم.

دهه هشتادی ها پیشتاز اعتکاف 

بعد از گفتگویی صمیمانه با نوجوانان دهه هشتادی به قسمت دختران و دانش آموزان رفتم؛ استقبال دختران و دانش آموزان از اعتکاف در لحظه اول من را شگفت زده کرد ؛دختر بچه های کوچک تری نسبت به سال های گذشته معتکف شده بودند.

عاطفه دختری حدود ۱۴ ساله بود حین جمع کردن وسایل، روند اعتکاف شدن خود را اینگونه توضیح داد:ما با دوستان خود تصمیم به ثبت نام گرفتیم و با وجود گذشتن یک شب از اعتکافمان فضا ، فضایی باصفا همراه با شور و شوق زیادی است.

همچنین رقیه ۱۳ ساله در ادمه میگوید: حضور ما در اعتکاف در کنار هم سن سال های خودمان می‌تواند تجربه های جدیدی را رقم زند.

نیایش نوجوان ۱۴ساله که زمینه ورود خود به اعتکاف را معلم خود می‌داند در تکمیل صحبت های دوست خود میگوید منو دوست هایم به توصیه ایشان ثبت نام کردیم و از آمدن خود پیشمان نیستیم.

وی اضافه کرد: مثل سایر تفریحات ، اینجا به ما خوش می‌گذرد و حضور خدا را عمیق در دلمان حس میکنیم.

در پایان گزارشم سری به غرفه های که در این مسجد برپا شده بود زدم، در اعتکاف دانش‌آموزی برنامه هایی از جمله مسابقات کتابخوانی، جُنگ شادی، جلسات بصیرتی، نماز جماعت، استفاده از علما و کارشناسان و تولید محتواهای مناسب ارائه می شود.

گزارش از مژده عباس پور

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان