احداث کارخانه مواد شیمیایی اشتغال پایدار را به ارمغان می‌آورد

  • شناسه خبر: 208764
احداث کارخانه مواد شیمیایی اشتغال پایدار را به ارمغان می‌آورد

به گفته مشاور مواد شیمیایی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، احداث کارخانه مواد شیمیایی وابستگی کشور به واردات را کاهش داده و اشتغال پایدار را به ارمغان می‌آورد.

خانه » اقتصادی » احداث کارخانه مواد شیمیایی اشتغال پایدار را به ارمغان می‌آورد

به گزارش خانه خشتی؛ سیدمحمد سیدباقری مشاور موادشیمیایی این منطقه ظرفیت انسانی شهرستان رفسنجان را مهمترین نقطه قوت آن دانست و گفت: مردم رفسنجان با خصوصیاتی نظیر سخت‌کوشی، عزم و انگیزه قوی، همت بالا و تلاش مداوم، قادرند در بخش‌های مختلف فعالیت کرده و نقش مهمی در توسعه شهرستان و کشور ایفا نمایند.

سیدباقری اضافه کرد: علاوه بر مردمان این خطه، ظرفیت‌های خدادادی کم‌نظیری همچون معادن با ظرفیت بالا و خاک زرخیز، پتانسیل و ظرفیت این منطقه را صدچندان کرده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌‌ریزی‌ گذشته مبنی بر احداث کارخانه ۲۵ هزار تنی مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، تصمیمی بسیار قابل تحسین بود اما به نظر می‌رسد که این طرح تقریباً به دست فراموشی سپرده شده است.

 مشاور موادشیمیایی منطقه ویژه رفسنجان از اهمیت کارخانه مذکور به لحاظ محصولات قابل تولید گفت و ادامه داد: اجرای این طرح می‌توانست وابستگی کشور به واردات را کاهش داده و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد و محصولات این کارخانه علاوه بر پاسخگویی به نیازهای صنعت مس، می‌توانست نیازهای بسیاری از صنایع دیگر را نیز تامین کنند.

وی تأکید کرد: این اقدام نه تنها به توسعه صنعت مس و ارتقاء صنعت کشور کمک می‌کند، بلکه از منظر اقتصادی نیز سودآور خواهد بود و به بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی در منطقه کمک خواهد کرد.

 مشاور موادشیمیایی منطقه ویژه رفسنجان ضمن اشاره به اینکه استان کرمان دارای بیشترین باغات در کشور است، تاکید کرد: وجود و توسعه کارخانه‌های تولید کود و سموم شیمیایی در رفسنجان، به ویژه در منطقه ویژه رفسنجان، یک مزیت برای این شهرستان به حساب می‌آید و گسترش این کارخانه‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی به ایجاد اشتغال در این زمینه کمک کنند.

سید باقری بیان کرد: باتوجه به تولید ۲۰۰ هزار تنی مس کاتدی در سال می‌توان با فعال نمودن صنایع پایین دستی مس، اقتصاد رفسنجان و حتی کشور را متحول نمود و خام فروشی با سود اندک را به تولیدات با ارزش افزوده چندین برابر تبدیل نمود.

‏انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان