طوفان الاقصی یک شکست راهبردی نظامی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود

  • شناسه خبر: 207640
طوفان الاقصی یک شکست راهبردی نظامی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود

استادیار دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: این عملیات در واقع یک شکست راهبردی نظامی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود که تحسین دوستان و اعجاب دشمنان را در سراسر جهان به دنبال داشت.

خانه » گفت‌وگو » طوفان الاقصی یک شکست راهبردی نظامی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود

به گزارش خانه خشتی؛ مهدی تقوی رفسنجانی در گفتگویی اظهار کرد: طوفان الاقصی یک عملیات نظامی بی‌سابقه و بی نظیر است که جبهه مقاومت اسلامی در منطقه غزه در یک طراحی دقیق از خود به نمایش گذاشت.

نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی کشور بیان کرد: این عملیات در واقع یک شکست راهبردی نظامی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می شود که تحسین دوستان و اعجاب دشمنان را در سراسر جهان به دنبال داشت.

وی افزود: در این خصوص مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این رخداد بی نظیر را شکستی غیر قابل ترمیم برای رژیم سفاک صهیونیستی توصیف نمودند. در واقع ترمیم ناپذیری این شکست به دلایل متعدد اقلا تا مدتها غیرممکن خواهد بود.

تقوی گفت: نکته اول به ماهیت و آثار این عملیات غرورآفرین برمی گردد. روحیه سرشار از ایمان نیروهای مقاومت از یک سو و روحیه ضعیف سربازان صهیونیست مبین یک شکاف عمیق انگیزشی در نیروهای طرفین جبهه جنگ است.

استادیار دانشگاه ولی عصر(عج) تصریح کرد: برپایه گزارشات از ارتش اسراییل در حال حاضر نیروهای چترباز از نظر انگیزه آمادگی عملیات در پشت خطوط را ندارند و نیروهای پیاده نظام اراده و روحیه جنگیدن را ندارند.

وی عنوان کرد: بدیهی است عنصر روحیه و انگیزه در جنگ یکی از مهمترین لوازم موفقیت است که افت ناگهانی روحیه ناشی از یک عملیات غافلگیرانه و تحقیرآمیز نظامی و اطلاعاتی چیزی نیست به سادگی و در کوتاه زمان قابل ترمیم باشد. زیرا انجام آن آن مستلزم یک ترمیم ریشه ای با بررسی شکافها و رخنه های اطلاعاتی و ضعفهای پنهان شکل گرفته در طول سال‌ها فعالیت ارتش مدعی ابرقدرتی منطقه است.

رییس مجمع اساتید انقلابی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد:
نکته دوم در تصورات متوهمانه این رژیم است که با جمع آوری تجهیزات و ایجاد استحکامات ساختاری دچار این خطای محاسباتی شد که هر حمله و خطری را می‌تواند از خود دفع نماید اما طوفان الاقصی ثابت کرد که این اقدامات زیربنایی و زیرساختی به هیچ وجه نتوانسته آنان را در تأمین امنیت یا جلوگیری از حمله توانمند سازد بلکه دشمن آنها توانایی غلبه بر این امکانات را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین علاوه بر فروپاشی روحیه غیر قابل ترمیم، ضعف ساختاری جبران ناپذیر در این ترمیم ناپذیری مزیدبرعلت شده است، مطلب دیگر در مدیریت نظامی جدید جبهه مقاومت است که آنان از از سبک مواجهه انفعالی و واکنشی به یک جنگ پیش دستانه و ابتکار آمیز رسانده است.

تقوی گفت: اسرائیل در سالهای گذشته همواره با جنگ پیش دستانه از خطر دوری کرده است، اما امروز شرایط عمومی منطقه و حضور محور مقاومت با آمادگی و کارآمدی، اسرائیل را از دستیابی به اهداف جنگ پیش دستانه باز داشته است بنابرای این شکست نه تنها یک امر اتفاقی محسوب نمی‌شود که در واقع یک شکست استراتژیک به شمار رفته که جبران و عدم تکرار آن نیازمند انجام مطالعات تفصیلی بر روی نقاط ضعف ارتش اسرائیل و همچنین نقاط قوت جبهه مقاومت است.

وی توضیح داد: بر این اساس به این عملیات می توان به عنوان یک الگوی عینی و امیدبخشی نگریست که بر اساس مدل آزمایش شده اخیر جنگ تمام عیار اسقاط اسرائیل در آینده نزدیک طراحی و عملیاتی گردد.

نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی کشور ابراز کرد: یکی دیگر از آسیب‌های جبران ناپذیر رژیم صهیونیستی در حوزه اطلاعات و دسترسی به اخبار و اطلاعات محرمانه دشمنان خود است که از طریق ایجاد سرویس‌های جاسوسی مدعی هژمونی اطلاعاتی در سرتاسر جهان بوده است.شکستهای اطلاعاتی پی درپی این رژیم به انضمام شکست مفتضحانه اخیر به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی پرده از پوشالی بودن ادعاهای گذشته آنان برداشته و مشخص گردیده که خانه این سازمانهای کشتار چقدر سست و بی بنیاد است که توهم استیلای اطلاعاتی آنان را هم به خود آنها و هم به کسانی که مرعوب قدرت اطلاعاتی اسرائیل بود افشا نمود.

وی بیان کرد: نکته آخر اینکه در زمینه نظامی نیز با وجود اینکه غرب بهترین تسلیحات و مهمات زرادخانه های خود را به اسرائیل داده بود و به بهترین فناوری های الکترونیکی مجهز شده بود اما همه اینها مانع از شکست اسرائیل در جنگ اخیر نشده است.

گفتگو از: منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان