ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی در راستای راه اندازی صنایع پایین دستی مس/ سرمایه گذاران پای کار باشند

  • شناسه خبر: 207019
ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی در راستای راه اندازی صنایع پایین دستی مس/ سرمایه گذاران پای کار باشند

امام جمعه رفسنجان بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی و تقاضا از سرمایه گذاران برای راه اندازی صنایع پایین دستی مس تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی در راستای راه اندازی صنایع پایین دستی مس/ سرمایه گذاران پای کار باشند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوی الهی و با اشاره به ۱۷ شهریور سالروز قتل عام مردم تهران در چند سال قبل از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: بعد از روی کارآمدن چندین دولت قبل از انقلاب اسلامی، در روز ۱۷ شهریورماه ۵۷ که مردم برای تظاهرات به خیابان ها آمدند توسط رژیم سلطنتی شاه به رگبار بسته شدند و بیش از چهار هزار نفر از مردم در این روز به شهادت رسیدند که آن روز به جمعه سیاه معروف گردید.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: با ظلم، تعدی و تجاوز، حکومت ها و سلطنت ها باقی نمی مانند که این درسی است که باید از تاریخ گرفت.

وی بیان کرد: بعد از شهادت شهدای ۱۷ شهریورماه سال ۵۷، حضرت امام خمینی (ره) جمله معروفی دارد که می فرمایند” میدان شهدا مکرر کربلاست و شهدای ما شهدای مکرر شهدای کربلا و مخالفان ملت ما مکرر یزد هستند”.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: شهادت آیت الله صدوقی و شهید مدنی و … در شهریورماه سال ۶۰ از جمله افراد تاثیرگذاری بودند که توسط دشمن به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: خواسته بحق مردم است که در کنار معدن صنعت نیز داشته باشیم، مس را نباید خام استخراج کنیم و به دیگران بفروشیم؛ این مطالبه ای بود که چندین بار تذکر دادیم لذا با این کار هم از خام فروشی جلوگیری می شود و هم اشتغالزایی خواهد شد.

خطیب نماز جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: مس می تواند به فرآورده های فراوان با ازرش افزوده تبدیل شود در همین راستا یک تفاهم نامه ای با مرکز شتاب دهی شهید ستاری از طرف مس با دانشگاه ولیعصر (عج) امضا شد که در زمینه توسعه صنایع پایی دستی مس اقداماتی انجام و جلوی خام فروشی گرفته می شود.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی هم قول دادند که زمینی در اختیار بگذارند لذا از سرمایه داران رفسنجان تقاضا می شود در این زمینه سرمایه گذاری کنند از این معادن عظیم استفاده و اشتغالزایی نمایند و قدم خیری در راستای اعتلای شهر بردارند.

عسکری بیان کرد: دستگاه های اجرایی هم در این زمینه کارشکنی نکنند و سرمایه گذاران نیز کمک کنند تا در کنار معدن مس صنایع پایین دستی مس را هم راه اندازی نماییم.

امام جمعه رفسنجان توضیح داد: مس تولیدی کشور ما در دنیا رتبه پنجم را دارد در حالی که برخی کشورها این ظرفیت را ندارند ولی پیشرفت کردند؛ مانند کشور ترکیه مس ندارد اما پولی که از فروش مس در می آورد دو برابر ماست و ارزش افزوده ایجاد کردند.

وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی در بحث امنیت گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به پیاده رویی اربعین حسینی و تشکر از کشور عراق در پذیرایی از زوار امام حسین (ع)، گفت: دشمنان با نقشه های مختلف، گفتار و شایعات مختلفی در این ایام به کار گرفتند تا این مراسم مذهبی اربعین را کمرنگ جلوه دادند اما با حضور گسترده مردم مسلمان از سراسر جهان این توطئه ها خنثی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام اصغر عسکری خطبه های نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان