رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس + عکس

  • شناسه خبر: 206923
رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس + عکس

آئین رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس‌ و تجلیل از خیران دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان صبح امروز در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

خانه » علم و فن آوری » رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس + عکس

به گزارش خانه‌خشتی؛  مراسم رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس‌ و انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع معدنی جنوب شرق کشور صبح امروز با حضور مدیر مجتمع مس سرچشمه و فرماندار رفسنجان و جمعی از دیگر مسئولان برگزار شد.

رضا رنجبر کریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در این آیین اظهار کرد: ۷۰ درصد امور عمرانی و فضاهای کاربردی دانشگاه اعم از حصار دانشگاه، چهار خوابگاه، آزمایشگاه، دانشکده‌های مختلف و غیره توسط خیرانی همچون مرحوم فروتنی، صبوری، امین و دیگر خیران ایجاد شده، آنها پایه‌گذار این مجموعه علمی شهرستان بودند که در نوع خود و در حال حاضر دومین مرکز جامع علمی استان بعد از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

رضا رنجبر کریمی با اشاره به مساحت ۵۰۰ هکتاری دانشگاه بیان کرد: این مرکز علمی در سال ۶۹ ایجاد شده و تا کنون ۱۴ هزار دانشجو را فار‌ التحصیل و به جامعه تحویل داده است و بسیاری از فار‌ التحصیلان‌ این مرکز علمی در سمت‌های مختلف استانی، ملی و بین‌المللی خدمت‌رسانی کردند که مایه سرافرازی است.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای ۲۸۴ عضو هیئت علمی است که بیشتر آن‌ها جزو برترین‌ها در سطح بین‌الملل هستند.

رنجبر کریمی عنوان کرد: در این دانشگاه ۹۰ مرکز رشد وجود دارد و در شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه ۶۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع معدنی در جنوب شرق کشور در این دانشگاه یکی از کارهای مهمی است که قبلاً نمونه‌های معدنی سرچشمه به تهران می‌رفت و پس از ماه‌ها نتیجه آن ارسال می‌شد که با راه‌اندازی این آزمایشگاه نتایج با مدت زمان کمی به سرچشمه ارسال خواهد شد.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با اشاره به رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس رفسنجان در این آیین امروز گفت: همچنین در این دانشگاه قرار است با ارایه روش‌های علمی از خام‌فروشی می جلوگیری شود.

در این آیین تفاهم نامه راه اندازی آزمایشگاه مرجع معدنی هم بین دانشگاه ولیعصر و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان منعقد شد، این آزمایشگاه تنها آزمایشگاه مرجع معدنی در جنوب شرق کشور خواهد بود و استان های همجوار هم می توانند نمونه های معدنی خود را به این آزمایشگاه ارسال کنند و نتیجه را در مدت زمان کمتری دریافت نمایند.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه ولیعصر رفسنجان صنایع پایین دستی مس مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان