در عزاداری های حسینی معرفت افزایی صورت گیرد

  • شناسه خبر: 205817
در عزاداری های حسینی معرفت افزایی صورت گیرد

امام جمعه رفسنجان گفت: در کنار عزاداری در ماه محرم معرفت افزایی صورت گیرد، وقتی معرفت بیشتر شود اجر عزاداری ها نیز مضاعف می شود.

خانه » آخرین اخبار » در عزاداری های حسینی معرفت افزایی صورت گیرد

به گزارش خانه خشتی حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوی الهی و تسلیت ایام شهادت سرور سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: اصل عزاداری و اقامه عزای امام حسین (ع) یک عبادت و امری سفارش شده است و هیچ تردیدی در مقبولیت و ازرش این کار نیست در کلام فقها نیز آمده است.

وی افزود: هیات ها برای عزاداری در این ایام مزاحمت صوتی و ترافیکی برای مردم ایجاد نکنند. به گونه ای عمل شود که مردم این عزاداری ها را تحسین کنند و موجب سرزنش نشود.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: هیات های مذهبی جلوه ای زیبا از عزاداری به جامعه ارائه  کنند و  نظافت و تمیزی کوچه و معابر در این ایام رعایت شود و از توزیع شیرینی خودداری نمایند.

وی خاطرنشان کرد: هیات های مذهبی به صرف سینه زنی و زنجیر زنی اکتفا نکنند حتما سخنران داشته باشند و سخنرانان احکام فقهی و واقعه قیام عاشورا و مظلومیت امام حسین (ع) را بازگو نمایند.

خطیب نماز جمعه رفسنجان گفت: یکی از شباهت های قرآن با قیام امام حسین (ع) این است که تکراری نیست و بازگوکردن نهضت عاشورا نیز اینچنین است و هر چه تکرار شود نو و شیرین است.

وی بیان کرد: در کنار عزاداری معرفت افزایی صورت گیرد، وقتی معرفت بیشتر شود اجر و مزد عزاداری ها هم مضاعف می شود.

حجت الاسلام عسکری خطاب به مداحان بیان کرد: مداحان اشعار نو و با مضامین نو و انقلابی داشته باشند. برخی سعی کردند از جریان عاشورا به نفع خود بهره برداری کنند و برخی اشعار ساخته دیگران است مداحان باید توجه داشته باشند اشعاری بخوانند که با روح و مضمون قیام عاشورا سنخیت داشته باشد.

وی متذکر شد: جلسات عزاداری طولانی نشود و کوتاه برگزار شود و مسئولین هیات های مذهبی نیز مراقبت کنند و برنامه ریزی نمایند زمان برگزاری نماز ظهر و نماز مغرب و عشاء اگر هیات ای دارند تعطیل کنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دهه اول محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است و یک از اهداف قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود و در وصیت نامه امام حسین (ع) نیز آمده است.

وی خاطرنشان کرد: از کنار منکر نگذریم و در جایی نماز فدای عزاداری می شود امر به معروف کنیم. امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه ای بزرگ است که در سایه این فریضه بقیه فرایض نیز احیا می شود.

عسکری با اشاره به هتک حرمت مجدد به قرآن در کشور سوئد توسط فردی عراقی، عنوان کرد: این فرد از سازمان جاسوسی اسرائیلی است و اسرائیلی ها به واسطه این فرد با دو هدف این کار را انجام داده اند؛ ایجاد آشوب و اختلاف بین پیروان شرایع آسمانی و در پی تشدید این هدف هستند.

وی افزود: اختلاف بین مسلمانان و مسیحی ها از دیگر اهداف این هتک حرمت است. زمانیکه در مقابل منطق قرآن که همان بیان است حرفی ندارند قرآن را آتش می زنند و حکام احمق سوئد بدانند از امت اسلامی سیلی سختی خواهند خورد.

امام جمعه رفسنجان تاکید کرد: گلایه ای از حکام اسلامی داریم اگر برخورد جدی کرده بودند، کار به اینجا نمی رسید. ملت مسلمان هتک حرمت قرآن را بر نمی تابد و حکام اسلامی نیز به صرف محکوم کردن از کنار این قضیه نگذرند و برخورد خود را عملی کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
خطبه ها رفسنجان نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان