استفاده از عَلَم و آلات موسیقی در محل حسینیه یا تکیه

  • شناسه خبر: 205737
استفاده از عَلَم و آلات موسیقی در محل حسینیه یا تکیه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: ایجاد شور و هیجان در عزاداری های اباعبدالله الحسین (ع) با استفاده از طبل، سنج و دمامه زنی مشکلی ندارد اما استفاده از آلات موسیقی مانند اُرگ، نی، سنتور، و آلاتی که موجب وهن شیعه می‌شود مثل زنجیرهای تیغ دار و نیز علم گردانی در ایام محرم و صفر که باعث راهبندان و ترافیگ میشود ممنوع و غیرقانونی است.

خانه » فرهنگی مذهبی » استفاده از عَلَم و آلات موسیقی در محل حسینیه یا تکیه

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام نقیب پور ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، عزاداری های واقعی و سنتی را از علل و عوامل مهم و تاثیرگذار در ماندگاری و جاودانگی نهضت سرخ عاشورا دانست و اظهار کرد: در تاریخ بشریت انقلاب‌ های مختلفی روی داده است، اما هیچ نهضت و انقلابی همچون عاشورا در تاریخ جهان پایداری نداشته است.

وی توجه به رعایت حال مردم در عزاداری شب های محرم را ضروری خواند و بیان کرد: عزاداران حسینی باید با رعایت مسایل کلی و توجه به وقت و استراحت مردم نسبت به اتمام آیین های مختلف در موعد مقرر اهتمام کنند تا مبادا کسی دچار اذیت و آزار شود.

حجت الاسلام نقیب پور ادامه داد: برپاکنندگان موکب ها باید با اخذ مجوز از راهنمایی و رانندگی، شورای هیئت های مذهبی و شهرداری اقدام به استقرار موکب و برگزاری مراسم های عزاداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از آلات موسیقی مانند ارگ، نی، سنتور و دیگر ادوات ممنوع است اما طبل و سنج و دمامه زنی مجاز می باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان علم گردانی در سطح شهر را ممنوع برشمرد و با بیان اینکه علم گردانی در جلوی مسجد یا تکیه مانعی ندارد گفت: تردد خودروهای سنگین مانند کامیون ، کمپرسی و وانت بار در سطح شهر جهت جابجایی عزاداران و علم ها ممنوع است و در صورت مشاهده توسط پلیس توقیف خواهند شد.

وی عزاداری در شب ها را تا ساعت ۲۳ مجاز اعلام کرد و افزود: ایستگاه های صلواتی نباید در معابر و خیابان ها سد راه مردم باشند و ترافیک ایجاد کنند، ممکن است مردم بیمار داشته باشند و بخواهند به بیمارستان برسانند که ترافیک ایجاد شده موجب خطراتی می شوند.

حجت الاسلام نقیب پور ادامه داد: نصب بنرهای تبلیغاتی حاوی پیام های محرمی و مراسمات باید معرفی کننده سخنران و مداح باشد و بنرهایی که عزاداری بدون سخنران را تبلیغ کنند نصب آن ها ممنوع است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان