در جلسه‌ی شورای اداری رفسنجان مطرح شد؛

نام نویسی کاندیداهای انتخابات از ۱۹ آذرماه / پروژه فاضلاب شهرستان اجرا خواهد شد

  • شناسه خبر: 204859
نام نویسی کاندیداهای انتخابات از ۱۹ آذرماه / پروژه فاضلاب شهرستان اجرا خواهد شد

در جلسه‌ی شورای اداری رفسنجان موضاعاتی چون نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات، اجرای پروژه فاضلاب شهری، نیاز روستاهای فاقد دهیاری و … مطرح شد.

خانه » اجتماعی » نام نویسی کاندیداهای انتخابات از ۱۹ آذرماه / پروژه فاضلاب شهرستان اجرا خواهد شد

به گزارش خانه خشتی؛ جلسه شورای اداری شهرستان ابتدا با حضور خدام رضوی و معطر کردن جلسه به نور پرچم سبز و مقدسبارگاه حرم امام رضا(ع) شروع شد و همگان به یمن میلاد باسعادت این امام همام لحظاتی چشم دل خود را به سمت مشهد مقدس وصحن و سرای بارگاه امام رئوف برده و فیض معنوی را کسب کردند.


پس از آن فرماندار ویژه رفسنجان طی سخنانی میلاد حضرت امام رضا(ع) را تبریک گفت و در مورد انتخابات پیش روی اظهار کرد: اسفندماه امسال رویداد مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش روی داریم که چهار راهبرد اصلی شاملمشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات باید مد نظر همگان باشد.


وی افزود: هر چه رقابت هابیشتر باشد مشارکت پای صندوق های رأی هم بیشتر و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نمایان تر می شود.


رضایی بیان کرد: رأی مردم حق الناس است و باید از آن ها صیانت شود لذا دستگاه های مرتبط مراقبت بیشتری داشته باشند تا حتییک رأی هم باطل نشود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات رسانه ها هم پای کار بیایند تا مشارکت مردمی پای صندوق های رأی بیشتر و سلامت و امنیتانتخابات هم حفظ شود.


فرماندار رفسنجان در بخش دیگر از سخنانش به کشاورزی شهرستان اشاره و اظهار کرد: امسال محصول مناسبی از باغ هایرفسنجان به میزان ۶۵ هزار تن برداشت خواهد شد و بهتر است خیران با استفاده از درآمد حاصل از این محصول به احیا و بازسازیمدارس شهرستان که بیش از ۴۵ مدرسه فرسوده داریم بپردازند که باقی الصالحات است.


وی همچنین مسایل مربوط به کمبود آب آشامیدنی را بیان کرد و افزود: پروژه های آب رسانی و حفر چاه های آب آشامیدنی در حالاجراست و در نقاطی مانند حومه غربی، فردوسیه نوق و غیره چاه ها در حال حفر و تجهیز هستند و تابستان امسال در بیشتر نقاط کمآبی برطرف خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه پیگیر احیای پروازهای فرودگاهی رفسنجان هستیم گفت: تصفیه خانه مرکزی هم در حال اجراست و ۳۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد که با اجرای این طرح آب آشامیدنی شهرستان سالم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ لیتر در ثانیه فاضلاب در شهرستان داریم ادامه داد: پروژه فاضلاب شهرستان هم اجرا خواهد شد و پساب هایخانگی توسط این پروژه تصفیه و آب حاصل شده به مصرف صنعت خواهد رسید.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: پایش دوربین ها در سطح شهر ها و روستاها در حال انجام است تا میزان جرایم سرقتی کاهش یابد.

 

نیازهای روستاهای فاقد دهیاری اعلام شود


معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجان هم در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت امام علی ابن موسیالرضا(ع) بیان کرد: از بخشداران می خواهیم که نیازهای روستاهای فاقد دهیاری را در موضوعات لایروبی قنوات، روشنایی معابر،آسفالت و طرح هادی اعلام کنند تا نسبت به جذب بودجه اقدام کنند.

 محمدرضا رحمانی ادامه داد: دستگاه های اجرایی به تکالیف قانونی از جمله حمایت از شرکت های دانش بنیان؛ پیگیری رفع موانعو زیرساخت ها جهت حمایت از تولید داخلی و اجرای طرح های سرمایه گذاری و رونق اقتصادی؛ توسعه آموزش های فنی و حرفه ای ومهارت آموزی جامه عمل بپوشانند که خلأ کاری با ایجاد مهارت در جوانان شهرستان رفع می شود.

وی ادامه داد: در برگزاری نمایشگاه های مشاغل خانگی برگزارکنندگان غرفه ها باید مجوزهای لازم را دریافت کنند.

 رحمانی در پایان به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در صنف و فروشگاه رفسنجان اشاره کرد و گفت: این طرح به زودی درشهرستان به مرحله اجرایی در خواهد آمد و حدود ۲۰ درصد از قیمت خرید کالا برای ۳ دهک اول به صورت تشویقی توسط دولت پرداختمی شود.

نام نویسی کاندیداهای انتخابات از ۱۹ آذرماه


در این جلسه سیدمحمد حسینی نسب رئیس شورای نگهبان شهرستان رفسنجان هم اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری در اسفند ماه امسال برگزار می شود و نام نویسی از کاندیداها در ۱۹ آذرماه آغاز می شود.

وی افزود: همه دستگاه ها باید کمک کنند تا انتخابات با رقابت سالم همراه باشد؛ دشمن در برنامه خود قصد دارد ناامیدی را در جامعهترویج دهد اما با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه، دستگاه ها می توانند با تکیه بر این اصل و جهادتبیین، مشارکت حداکثری پای صندوق ها را جهت برگزاری انتخاباتی سالم رقم بزنند.

 

رابطه قلبی مردم با امام راحل کمرنگ نشود

 

فرمانده سپاه رفسنجان هم در این جلسه بیان کرد: ارتحال امام راحل داغ سنگینی بر جامعه ایران اسلامی است و روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد مراسم یادبود ایشان مثل هر سال در تهران برگزار می شود.

سرهنگ محمدپساوند تصریح کرد: دشمن در حال کمرنگ کردن رابطه قلبی بین مردم و امام راحل است اما این ارتباط هرچه پررنگتر وقوی تر می شود.
وی در مورد آمدن شهید مدافع حرم به رفسنجان هم گفت: عصر امروز طی اطلاع رسانی های قبلی قرار بود مراسم استقبال از شهیدحیدر خلیلی در رفسنجان برگزار شود که این مراسم به دلیل دیر آمدن پیکر مطهر شهید برگزار نمی شود و ساعت ۲۳ شب در حسینیهثارالله مراسم وداع انجام می شود و پس از تشییع فردا پنجشنبه در گلزار شهدای رفسنجان آرام خواهد گرفت.

در پایان این جلسه به پاس زحمات مدیران سابق شهرستانی از سوی فرمانداری رفسنجان از آقایان مجید زیندینی مدیرعامل سابقباشگاه فرهنگی و ورزشی صنعت مس رفسنجان، روح الله ابوالهادی مدیر سابق اموراجتماعی و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمهرفسنجان، مهدی اقبالی قهرمان رشته ورزشی دو و میدانی ۲۰۲۳ آسیا و خانم ناهید سربازپور مدیر سابق اداره استاندارد شهرستانرفسنجان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان