اجرای طرح انصار در سپاه و ثبت نام‌های ویژه مشمولین غایب بالای ۸ سال از این هفته در شهرستان رفسنجان آغاز شد

  • شناسه خبر: 207786
اجرای طرح انصار در سپاه و ثبت نام‌های ویژه مشمولین غایب بالای ۸ سال از این هفته در شهرستان رفسنجان آغاز شد

سرهنگ محمد پساوند در این باره گفت: مشمولانی که هشت سال از زمان غیبت آنها می‌گذرد، می‌توانند خدمت خود را به صورت ناپیوسته حداقل دو و حداکثر هشت سال بگذرانند.

خانه » اسلاید شو » اجرای طرح انصار در سپاه و ثبت نام‌های ویژه مشمولین غایب بالای ۸ سال از این هفته در شهرستان رفسنجان آغاز شد

به گزارش خانه خشتی؛ فرمانده سپاه رفسنجان تصریح کرد: با توجه به ابلاغ ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح انصار با موضوع شناسایی، پذیرش، آموزش و سازماندهی و بکارگیری غایبین بسیجی بالای هشت سال است که برای اولین بار این طرح در کشور اجرا و شامل مزایای بالایی است.

پساوند گفت: حضور هفتگی و ماهانه سرباز در محل خدمت، بخشش اضافه خدمت، امکان خروج از کشور پس از یک‌سال جهت زیارت عتبات عالیات، حذف آموزش دو ماهه شبانه‌روزی رزم مقدماتی از جمله شرایط خوبی است که در طرح انصار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر سرباز متاهل باشد و فرزند داشته باشد باز مشمول کسر خدمت خواهد شد. همچنین امکان استفاده از لباس غیررسمی و نزدیکترین محل به خدمت این عزیزان در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه رفسنجان یادآور شد : مشمولین طرح جهت پیگیری این موضوع به ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان، کارگزینی منابع سرباز مراجعه نمایند و ثبت نام اولیه را انجام دهند.

وی ادامه داد: مشمولانی که هشت سال از زمان غیبت آنها می‌گذرد، می‌توانند خدمت خود را به صورت ناپیوسته حداقل ۲ و حداکثر هشت سال بگذرانند؛ این افراد بین ۲۶ تا ۳۰ سال سن دارند و بیشتر دارای خانواده و شغل یا مهارت هستند و به دلیل آنکه جدایی آنها از کار و فرزندان دشوار است، دوره ناپیوسته سربازی پیشنهاد شد.

پساوند افزود: این افراد بنا بر مهارت و تخصص خود شناسایی می‌شوند و با مدیریت بسیج، همچنین احتساب خدمت بسیج (کسری خدمت بسیجی) از آنها استفاده خواهد شد.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: در بدو ورود این افراد قراردادی بین دو طرف یعنی نیروهای مسلح و مشمولان منعقد می‌شود و فرد بر اساس تعهدات خود باید هفته‌ای ۶۴ ساعت در ماه از مهارت خود برای نیروهای مسلح استفاده کند.

پساوند در خصوص شرایط گذراندن این دوره سربازی بیان کرد: مشمولان غایب بالای هشت سال با تایید سازمان وظیفه بکارگیری خواهند شد که به صورت ۱۰۰ درصد از طریق بسیج صورت می‌پذیرد، ضمن آنکه حقوق ندارند و بیمه آنها بسیجی است؛ همچنین لازم است اگر سابقه بسیجی ندارند حتما عضو شوند.
وی ادامه داد: این طرح از اول امسال در سپاه عملیاتی شده و افراد می‌توانند با مراجعه به رده خدمتی در سپاه و انعقاد قرارداد کار خود را شروع کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمود

    سلام ایا شامل حال سربازان از خدمت سربازی ارتش فرار کردن می شه یازده ساله فراری یا نه

    مجید حسینی

    ای کاش اطلاع رسانی را بیشتر و شفافتر انجام می‌دادید ، و پیش ثبت نام اولیه را از طریق اینترنت انجام می‌دادید و سپس نزدیکترین محل اقامت فرد براساس نیازش شخص سرباز را دعوت بکار میکرد

    مجید

    بسیار خوب و عالیست علاوه بر این که عمر یک جوان هدر نمیشه از تجربیات و تخصص فرد در بخش های مختلف استفاده خواهد شد واین یک امتیاز فوق العاده است برای کشور و نظام ، معامله برد برد است

    مهدی بیات

    سوال مهم این است در این طرح کسری خدمت جعبه ایثار گری پدر تعلق می‌گیرد یا خیر
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان