به مناسبت روز جوان:

گام‌های جوان رفسنجانی در مسیر رفع نیاز شهرستان

  • شناسه خبر: 203189
گام‌های جوان رفسنجانی در مسیر رفع نیاز شهرستان

حامد قلی زاده جوان ۲۱ ساله است که ایده ریخته‌گری و ذوب مواد را در راستای ایفای نقش عملیات حرارتی بر روی فولاد را ارایه کرده است.

خانه » آخرین اخبار » گام‌های جوان رفسنجانی در مسیر رفع نیاز شهرستان

جوانان زیادی در شهرستان رفسنجان وجود دارند که با تلاش و تفکر فراوان متکی بر علم و دانش فراگرفته از دل دانشگاه‌های برآمده از نهضت انقلاب اسلامی، سعی در رفع نیازهای کشور و بی نیازشدن از بیگانگان را دارند؛ یکی از آنها حامد قلی زاده جوان ۲۱ ساله است که ایده ریخته‌گری و ذوب مواد را در راستای ایفای نقش عملیات حرارتی بر روی فولاد را ارایه کرده و مراحل ثبت آن در حال انجام است.

 

به گزارش خانه خشتی؛ جوان خوش سیما و به دنبال کسب علم و دانش همراه با مهارت‌افزایی است تا هم بتواند خدمتی به جامعه در جهت رشد و توسعه کشور داشته باشد و هم به اشتغال جوانان بیکار اجتماع کمکی کرده باشد.

حامد قلی زاده متولد سال ۱۳۷۹ و دارای لیسانس متالورزی از دانشگاه صدوقی یزد است؛ او دوران راهنمایی‌اش را در مدرسه تیزهوشان گذرانده و روند ورود به رشته دانشگاهی متالورژی را بر اساس علاقه‌اش به رشته‌های فنی و اینکه باری از دوش جامعه با ارایه راهکارهای شناسایی و رفع نیازهای جامعه عنوان می‌کند.

وی در گفتگو با خانه خشتی که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان این مصاحبه شکل گرفت، در کلامش خدمت به جامعه و کاهش دغدغه والدین که همان بیکاری فرزندانشان است موج می‌زند و می‌گوید: اول دوره دبیرستانم را که باید انتخاب رشته می‌کردیم را تحقیقی انجام دادم و متوجه شدم که فارغ التحصیلان رشته‌های فنی بهتر می‌توانند وارد بازار کار شوند.

 

تأمین عملیات حرارتی کارخانه‌های رفسنجان از استان‌های دیگر

 

قلی زاده افزود: البته بر اساس پتانسیل‌های شهرستان که یکی از آنها وجود معادن زرخیز مس سرچشمه همچون تارکی بر پیشانی ایران اسلامی است قصد ورود به رشته دبیرستانی فنی و حرفه‌ای را در سر داشتم.

وی ادامه داد: هدفم از ورود به این رشته و ادامه تحصیل در دانشگاه در یکی از رشته‌های مربوط به نیاز جامعه شهرستان رفسنجان بود؛ وقتی برای ورود به دانشگاه هم تحقیقاتی انجام دادم بهترین رشته را متالورژی دانستم و آن را انتخاب کردم و در همین رشته فارغ التحصیل شدم.

این جوان تصریح کرد: یکی از زیرشاخه‌های رشته متالورژی؛ عملیات حرارتی است که وقتی نیازسنجی کردم دیدم در شهرستان رفسنجان که هیچ، در استان کرمان هم عملیات فرایند حرارتی بر روی فولادها انجام نمی‌شود؛ برخی کارخانه‌ها از جمله کارخانه‌های مس، کارخانه اروند چرخ و تولید کاشی و سرامیک این نیازشان را از استان‌های دیگر همچون اصفهان فراهم می‌کنند که قطعا پی بردم عملیات حرارتی بر روی فولاد یکی از ضروریات صنایع در شهرستان است که باید ایجاد شود.

وی بیان کرد: با ایده فناورانه ” ریخته گری و ذوب مواد اولیه ناخالص ” می‌توان عملیات حرارتی بر روی فولاد را انجام داد؛ عملیات حرارتی عملیاتی خاص بر روی فولادهاست تا محصولی جدید که بدست می آید خاصیت فولاد را به سمت کیفی بخشی عوض می‌کند مثلا جنس فنر از قبل حالت ارتجاعی و انعطاف را ندارد عملیات حرارتی می‌تواند این خاصیت انعطافی را به فنر بدهد و موارد دیگر.

 

حمایت اگر شوم…

 

قلی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز شهرستان که عملیات حرارتی بر فولادهایشان را از استان‌های دیگر تأمین می‌کنند احساس کردم که باید دِین ِعلمی که فراگرفته‌ام را بر سرزمین و زادگاهم نثار کنم تا نیاز نباشد فرسنگ‌ها فاصله را بپیمایند تا از استان‌های دیگر نیازشان را برآورده سازند.

 

وی بیان کرد: طرح من در دانشگاه ولیعصر(عج) ارایه و مورد قبول واقع شده که اگر حمایت مالی و فضا برای احداث کارگاه شوم قطعا می‌توانم چندین نفر را مشغول به کار کنم و هم نیاز شهرستان برطرف می‌شود.

 

قلی زاده گفت: قرار است در منطقه ویژه اقتصادی فضایی برای اجرای طرح در نظر گرفته شود و اگر تسهیلاتی به میزان ۱۰ میلیارد ریال هم اعطا شود تابتوانم تجهیزات مورد نیاز را تأمین کنم به یقین بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد  ضمن اینکه اشتغالزایی هم برای افراد جویای کار می‌شود.

 

جوانان را دریابیم.

انتهاب خبر/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان