“مشق مادر” در جستجوی حمایت مسئولان ِ رفسنجان

  • شناسه خبر: 202348
“مشق مادر” در جستجوی حمایت مسئولان ِ رفسنجان

خالق آثار خوشنویسی نمایشگاه “مشق مادر” در رفسنجان چشم یاری به مسئولان شهرستان دوخته تا ضمن خرید و نصب آثار خلق شده از ناحیه این هنر اصیل تاریخ ایران در اماکن عمومی اعم از بانک ها و مراکز درمانی و… ؛ ترویج فرهنگ خوشنویسی هم اتفاق می افتد.

خانه » اسلاید شو » “مشق مادر” در جستجوی حمایت مسئولان ِ رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛اینکه یک بانوی خوشنویس رفسنجانی آثاری را خلق و در قالب نمایشگاهی در معرض عموم قرار دهد، موجب مسرت بخشی است که این شهرستان دارای افرادی خوش ذوق و اهل دل آن هم هنر خوشنویسی است که با وجود بی حمایتی ها باز هم از تراوش هنرشان خودداری نمی کنند و دوست دارند ذوق را در این عرصه به کام اهل قلم و علاقمندانش بنشانند؛ اما آیا این هنر مورد استثبال و حمایت مردم و مسئولین قرار می گیرد؟
بداهه ‌نویسی بانوان خوشنویس به اسم “مشق مادر” به عشق مادر و مقام والای زن و به یمن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با ۳۱ استان کشور برگزار شد و در رفسنجان نیز توسط طاهره غلامی نژاد این نمایشگاه دایر و روز گذشته اختتامیه آن اجرا گردید.
در این جشنواره خانم طاهره غلامی نژاد از بانوان خوشنویس رفسنجانی با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق آثاری ارزشمند را خلق کرده است.
طاهره غلامی نژاد که از ورزشکاران مقام آور کشوری در رفسنجان است هنر خوشنویسی را با تشویق والدین از ۱۲ سالگی زیر نظر استاد غلامحسین منتصری آغاز و آن را پرورش می دهد تا به جایی می رسد که در حال حاضر یکی از خوشنویسان برتر شهرستان به شمار می آید.
به گفته او سال های سال برای حضرت زهرا(س) جشن و مولودی برپا می کرده و تا قبل از شیوع کرونا نیز سه نمایشگاه هم به مناسبت ولادت ام ابیها و مقام زن برگزار کرده و در ایام کرونا هم از آنجایی که مراسم های مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) قادر به حضوری شدن نبود وی برای گرامیداشت این میلاد با سعادت، نمایشگاه برپا و آثار خوشنویسی خود را عرضه می کرد.
غلامی نژاد هفته گذشته به مناسبت میلاد بانوی دو عالم و به عدد سن پیامبر گرامی اسلام پدر ایشان و نیز به عدد سن همسر حضرت فاطمه زهرا مولی الموحدین علی (ع) ۶۳ تابلوی نفیس خوشنویسی در قالب های ( بسم الله)، ( صلوات)، مقام مادر و غیره را در نمایشگاه عرضه کرد.
وی گفت: که مسئولین رفسنجان یکی دو نفر در این نمایشگاه حضور یافتند چه خوب بود که بقیه هم شرکت می کردند تا این هنر خوشنویسی مورد حمایت معنوی و نیز مادی قرار می گرفت تا این هنر را بتوان در سراسر شهرستان گسترش داد.
غلامی نژاد که ۳۰ سال از عمر خود را وقف ترویج سلامتی مردم شهرستان کرده و ورزش کاراته را به هنرآموزان انتقال داده است افزود: هم ورزش و هم هنر خوشنویسی را دوست دارم اما حمایت های لازم نمی شوند؛ توقع دارم مقامات شهرمان تابلوهای خوشنویسی را خریداری و در محل های شلوغ و پرجمعیت مانند دادگاه، بیمارستان و بانک ها نصب کنند تا فرهنگسازی شود.
وی تصریح کرد: در بیلبوردهایی که در نقاط مختلف شهر نصب شده شاهد آثار خوشنویسی چاپی و عکاسی از این هنر هستیم و چه قدر خوب می شد که اگر متولیان، آثار خوشنویسی به خوشنویسان شهرمان سفارش دهند تا آماده و در بیلبوردها نصب شود و موجبات دلگرمی، اشتغال و فرهنگسازی فراهم شود و نیز این هنر از کمرنگ شدن بیرون می آید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان