یکی از بهترین جلوه های جهاد تبیین ارائه عملکرد مسئولین به مردم است

  • شناسه خبر: 201207
یکی از بهترین جلوه های جهاد تبیین ارائه عملکرد مسئولین به مردم است

امام جمعه رفسنجان ضمن تشکر از شهردار و شورای شهر در ارائه اقدامات انجام شده به مردم، گفت: یکی از بهترین جلوه های جهاد تبیین گزارش اقدامات انجام شده به مردم است این کار باعث دلگرمی مردم و مایوس شدن دشمنان می شود.

خانه » آخرین اخبار » یکی از بهترین جلوه های جهاد تبیین ارائه عملکرد مسئولین به مردم است

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و با اشاره به ارتحال مرحوم علامه طباطبایی، اظهار کرد: ایشان شخصیت بسیار بزرگی بودند که شاگردانی همچون شهید مطهری و علامه حسن زاده آملی، مهدوی کنوی و قدوسی و… را تربیت کرد و تفسیر المیزان این عالم ربانی که تفسیر قرآن به قرآن است در عالم اسلام، تفسیری بی نظیر محسوب می شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: اولین کلمه ای که به عنوان وحی بر پیامبر اسلام نازل شد کلمه اقرا است. این نشان می دهد که جایگاه خواندن در اسلام جایگاه مهمی است.

وی بیان کرد: اسلامی که به جایگاه کتاب و کتابخوانی اهمیت می دهد آیا سزاوار است که با کتاب و کتابخوانی مخصوصا با کتاب قرآن بی تفاوت باشیم؟  قرآن بالاترین نعمت الهی است و یکی از ادله عظمت شب قدر همین کتاب قرآن است.

حجت الاسلام عسکری عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کتاب غذای روح است و فرهنگ کتابخوانی باید به عنوان سنت و فرهنگ رواج شود.

امام جمعه رفسنجان ضمن تسلیت شهادت مظلومانه تعدادی از همشهریان در ایذه، گفت: امیدواریم مردم با بصیرت و دشمن شناسی این توطئه ای که آمریکا و اسرائیل و عوامل منطقه ای خصوصا رژیم سعودی طراحی کردند هر چه زودتر به افتضاح و شکست  ختم شود، همانطور که در جریان تحریم اقتصادی گفتند ما شکست مفتضحانه خورده ایم و خودشان آن را تعبیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امنیت و آرامش مردم را هدف قرار داده است، سربازان داخلی آنها در اغتشاشات اخیر دنبال سوریه سازی ایران هستند می خواهند ایران را هم مانند سوریه به جنگ های داخلی بکشانند بعد خودشان دنبال جنایت در ایران باشند.

حجت الاسلام عسکری گفت: به بهانه فوت خانم امینی قضیه سوریه سازی دشمن که خودشان به آن اقرار کردند، شروع کردند. کردبودن ، سنی مذهب بودن و مسئله حجاب مهسا امینی باعث شد دشمن توطئه ای در کشور ایجاد کند، ضمن اینکه از قبل ۳ هزار کانون شورشی در این چند سال در کشور ایجاد کرده بودند و دنبال بهانه ای بودند تا علیه نظام شورش نمایند.

خطیب نماز جمعه رفسنجان بیان کرد: در شهرهای مختلف افراد بسیاری را آماده شورش کرده بودند که اول مهر علیه نظام شورش نمایند با به وجود آمدن حادثه مرگ مهسا امینی اغتشاشات را زودتر از موعود شروع کردند. اما غافل از اینکه کشور ایران با سوریه بسیار متفاوت است و تیر آنها به سنگ خورد و منافقین و نیروهایشان در مرصاد دیگری گرفتار شدند و جریان آنها به مرصاد دیگری تبدیل شد که در واقع همه اندوخته های چند ساله خودشان را آماده کرده بودند، خودشان پرده از چهره برداشتند و بسیاری از آنها نیز دستگیر شدند.

وی با اشاره به اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری در اعزام نماینده ویژه ایشان به استان سیستان و بلوچستان و بررسی اوضاع میدانی شهرهای مختلف استان، گفت: بحث و گفتگو و جلسات نماینده رهبری با علما و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان برگزار و تذکرات لازم به آنها داده شد.

خطیب نمازجمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه مسئولین مس بر تصمیمات خود باید تجدید نظر نمایند، گفت: یکی سری تصمیماتی مسئولین مس اخذ کردند که تصمیماتی حکیمانه ای نیست. مسئولین مس سعی نمایند به مردمی که در حوزه مس بیشترین آسیب را از مس دارند، خدمات بهتر و بیشتری را ارائه  نمایند.

وی افزود: مسئولین با توسعه و ایجاد اشتغال در صنایع مس موجب دلگرمی و امید به مردم شوند.

وی ضمن تشکر صمیمانه از شهردار وشورای اسلامی شهر در ارائه اقدامات انجام شده به مردم، گفت: یکی از مابحثی که رهبر انقلاب به آن تاکید و به عنوان فریضه قلمداد نمودند، فریضه بیان کارها و جهاد تبیین است.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: یکی از بهترین جلوه های جهاد تبیین ارائه خدمات به مردم است و اگر مسئولین در جایی هم نتوانستند کاری انجام دهند دلیل آن هم به مردم بگویند؛ چراکه مردم رکن اصلی انقلاب و ولی نعمت هستند. بیان عملکرد به مردم باعث دلگرمی و خوشحالی مردم و مایوس شدن دشمنان می شود.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
جلوه خدمت جهاد تبیین خطبه های نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان