امام جمعه رفسنجان:

دشمن با تحریک دانشجویان و دانش‌آموزان توطئه‌های خود را عملیاتی می‌کند /ضرورت جهاد تبیین توسط مسئولین فرهنگی

  • شناسه خبر: 200924
دشمن با تحریک دانشجویان و دانش‌آموزان توطئه‌های خود را عملیاتی می‌کند /ضرورت جهاد تبیین توسط مسئولین فرهنگی

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه همه باید متوجه باشیم دشمن در صدد توقف و کندکردن پیشرفت‌های علمی در کشور است، خاطر نشان کرد: دشمن با تحریک دانشجویان و دانش‌آموزان توطئه‌های خود را عملیاتی می‌کند و در صدد کند کردن پیشرفت های ایران است.

خانه » آخرین اخبار » دشمن با تحریک دانشجویان و دانش‌آموزان توطئه‌های خود را عملیاتی می‌کند /ضرورت جهاد تبیین توسط مسئولین فرهنگی

به گزارش خانه خشتی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۸ آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی، اظهار کرد: حمله تروریستی به حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و شهادت ۱۵ نفر از زائران و نمازگزاران و مجروح شدن تعدادی از هموطنان‌مان را محکوم می کنیم و به جامعه ایران تسلیت عرض می نماییم.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: ریشه این ناهنجاری‌هایی که از سوی دشمنان داخلی و خارجی طراحی شده و به‌دست برخی عوامل داخلی و خارجی رقم می‌خورد. از چند کشور دنیا در اغتشاشات عواملشان حضور داشتند و دستگیر شدند.

وی عصبانیت دشمن از شکست‌های پی‌درپی از ایران از پیروزی انقلاب تاکنون را یادآور شد و افزود: دشمن در فتنه‌ها و آشوب‌هایی که ایجاد کردند و با وجود تحریم های تشدید کننده و اعمال جنگ تحمیلی و… شکست خوردند.

وی بیان کرد: دشمن وقتی می بیند در همه مسائل پیشرفت کرده ایم سعی دارد پیشران‌های نهضت‌های علمی و صنعتی که دانشجویان و دانش‌آموزان هستند را مشغول نمایند.

عکسری گفت: دشمن حساب‌شده در این زمینه ورود کرده و توطئه و آشوب را امسال همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها که علم و دانش تعطیل شود، طراحی کردند.
وی با تاکید بر اینکه همه باید متوجه باشیم دشمن در صدد توقف و کندکردن پیشرفت‌های علمی در کشور است، خاطر نشان کرد: دشمن با تحریک دانشجویان و دانش‌آموزان توطئه‌های خود را عملیاتی می‌کند و در صدد کند کردن پیشرفت های ایران است.

امام جمعه رفسنجان گفت: متواضعانه از دانشجویان و دانش آموزان درخواست می کنم دستان توطئه گر را شناسایی کنند و نسبت به شناسایی دشمن، اقدام نمایند.

وی ادامه داد: هدف دشمن در مراکز علمی دانشگاهی، حوزوی و جامعه ایجاد اختلاف و ایجاد رعب و وحشت دردل مردم است گرچه ملت انقلابی ایران نمی‌گذارنداین انقلاب به دست دشمن بیفتد و دشمنان نمی توانند هیچ غلطی بکنند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: این اغتشاشات هم ظلم به علم و دانش است هم ضربه زدن به کسب و کار مردم هم تهدید جان و امنیت مردم و هم فراهم کردن بستری برای اقدامات تروریستی است.

وی گفت: حمله تروریستی به شاهچراغ بسترسازی دشمن است. امروز از هر حلقومی که ندای تفرقه به جامعه نوا شد و هر فردی که در صدد ایجاد اختلاف بین مردم آمد چه دانشگاهی باشد، چه حوزوی، چه در مسجد باشد یا از آمریکا و کاخ سفید باشد همه همنوا با هم هستند.

وی تاکید: این اغتشاشات ممکن است از شبکه های دشمن باشد یا ممکن از درون کشور باشد یا در هر پست و مقامی باشد اگر ندای تفرقه سر دهد هم نوا با دشمن هستند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه اگر از روز اول با سران و فرماندهان این اغتشاشات برخورد جدی صورت می‌گرفت ما امروز شاهد این جنایات نبودیم، گفت: اگر برخورد جدی بود، جرات نمی‌کردند کار را به اینجا بکشانند و امروز شاهد حمله تروریستی به حرم شاهچراغ نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است در حرم شاهچراغ انگشت اتهام به سوی داعش اشاره شود اما پرسش اینجاست که آیا این آشوبگران اخیر کدام از درنده خویی‌های وحشیانه داعش کمتر گذاشتند، گفت: این‌هایی که با چاقو به جان نیروی انتظامی می‌افتند به خانم چادری حمله می‌کنند، وحشی‌گری این آدم‌ها چه تفاوتی دارد و این ها از داعشی‌ها هم بدتر است.

خطیب نماز جمعه خاطرنشان کرد: وظیفه مردم حضور در صحنه و حفظ وحدت است از اقدامات خودسرانه پرهیز شود و مسئولین انتظامی، مرزها را کنترل بیشتری داشته باشند.

وی بر ضرورت جهاد تبیین توسط مسؤولان فرهنگی شهرستان تاکید کرد و گفت: دانش آموزان و دانشجویان را از طریق جهاد تبیین پیرامون توطئه های دشمن آگاه سازیم.

برچسب ها:
خطبه های نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان