رونمایی از دستگاه بومی‌سازی شده “لاینرهندلر” در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

  • شناسه خبر: 200776
رونمایی از دستگاه بومی‌سازی شده “لاینرهندلر” در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

با حضور استاندار کرمان از دستگاه بومی‌سازی شده “لاینرهندلر” در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان رونمایی شد.

خانه » رفسنجان » رونمایی از دستگاه بومی‌سازی شده “لاینرهندلر” در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ محمد سلیمانی مجری پروژه فلوتاسیون سرباره و مجری معدن مس کرور امروز در حاشیه رونمایی از دستگاه “لاینر هندلر” در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: کار این دستگاه قراردادن و برداشتن لاینرهای فلزی‌ست که هر چند ماه یک بار و به تدریج دچار فرسودگی می‌شوند و به وسیله نیروی کارگری و با دست این کار بسیار مشکل است.

وی با بیان اینکه مشابه خارجی این دستگاه با هزینه بسیار بالا وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: هزینه ساخت داخلی تقریبا ۱۱۰ هزار یورو است اما هزینه خرید بالغ بر ۱.۲ میلیون یورو است که صرفه‌جویی ده برابری ارزی را با تولید بومی خواهیم داشت.

سلیمانی ساخت این دستگاه را توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان اعلام کرد و گفت: ساخت و تأمین قطعاتی که بیشتر وارداتی هستند را در دستور کار داریم که داخل استان انجام شود.

دستگاه لاینر هندلر یکی از دستگاه های بومی سازی شده توسط شرکت دانش بنیان پیشرو فراز کرمان است که تولید شده در کارخانه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه رونمایی شد.

مجری طرح فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه رفسنجان در خصوص این دستگاه گفت: دستگاه لاینر هندلر برای برداشت لایه های فلزی است که در مجتمع مس سرچشمه کاربرد دارد.

محمد سلیمانی پور افزود: این دستگاه قبلا با هزینه بالغ بر ۱.۲ میلیون یورو به کشور وارد می شد و اکنون با هزینه ۱۱۰ هزار یورو در ایران ساخته می شود که از افتخارات این کشور است و توسط مهندسان داخلی قطعات مورد نیاز صنایع به ویژه صنعت مس بومی سازی می شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ با تاکید بر بومی سازی قطعات مورد نیاز صنایع ، مهندسی معکوس و ساخت قطعات وارداتی تصمیم بر این شد که قطعات صنعت مس ساخته شود و از بیگانگان بی نیاز شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان