تاکید معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم بر تعامل دانشگاه و مسئولین در حل مسائل جامعه/ سامانه «نان» وزارت علوم راه اندازی شد

  • شناسه خبر: 200070
تاکید معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم بر تعامل دانشگاه و مسئولین در حل مسائل جامعه/ سامانه «نان» وزارت علوم راه اندازی شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر همکاری و تعامل بیشتر دانشگاه و مسئولین استانی و منطقه ای در راستای برطرف شدن مسائل اجتماعی از طریق دانشگاه تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » تاکید معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم بر تعامل دانشگاه و مسئولین در حل مسائل جامعه/ سامانه «نان» وزارت علوم راه اندازی شد

به گزارش خانه خشتی؛ مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان رفسنجان در دانشگاه ولیعصر(عج) ضمن قدردانی از تلاش های مسئولین دانشگاه در برپایی نمایشگاه، اظهار کرد: انصافا لذت بردم و چنین تصوری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در مجموعه دانشگاه رفسنجان نداشتم امیدواریم شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

وی افزود: سال گذشته شاید دغدغه دکتر زلفی‌گل وزیر علوم برای تدوین برنامه تحولی دولت در حوزه آموزش عالی این بود که خلأهای جامعه دانشگاهی در عصر حاضر را پیدا کند.

فرخی تصریح کرد: یکی از معضلات اصلی این بود که حضوری در عرصه مسائل اجتماعی نداشتند لذا بر اساس اسناد بالادستی خصوصا سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، برنامه‌ای که در همین رابطه با مشورت اکثریت نخبگان دلسوز جامعه داشتیم تلاش بر این شد که حرکت و جهت‌گیری به همین سمت باشد.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی ایجاد معاونت فناوری وزارت علوم یکی از برنامه های وزیر بود، افزود: این موضوع قبل از نام‌گذاری مقام معظم رهبری در بحث سال صورت گرفت و برنامه‌ای که در وزارت علوم اتفاق افتاد که با بازنگری ساختار سازمانی وزارتخانه تلاش شده این خلأ پر شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه برای ارتباط فناوری‌ها با نظام مسائل جامعه سامانه «نان»، (سامانه نظام ایده‌ها و نیازها) را ایجاد کردیم و تا کنون حدود ۵۰۰ نیاز جامعه در این سامانه بارگذاری شده است، گفت:  این سامانه وظیفه دارد نیازهای جامعه و صنعت و بخش خصوصی را بارگذاری نماید که اساتید و دانشجویان با مراجعه به این سامانه تلاش می کنند نیازها و پروژه ها را  جهت دهی و نیاز جامعه را برطرف نمایند.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم برای اولین‌بار در عمر خود مرکز علوم انسانی و علوم قرآنی را تأسیس کرد، بیان کرد:   تلاش خواهیم کرد به دانش بومی در حوزه علوم انسانی که سال‌ها مغفول مانده و مورد گلایه مقام رهبری نیز است، توجه ویژه شود و هم چنین سعی می کنیم با بازنگری برنامه‌های قبلی و سیاست‌گذاری جدید و نقشه راه جدید در بحث رفع خلأها در حوزه این علوم گام موثری برداشته شود.

وی از برگزاری شورای عتف با حضور ریاست جهموری و ابلاغ چهار مصوبه در حوزه فناوری و دانش بنیان خبر داد و گفت: امیدواریم این مصوبات بیشترین برکات را در رفع موانع حوزه ورود به عرصه دانش‌بنیان و موضوعات تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را داشته باشد.

وی هم چنین ایجاد صندوق شورای عتف از ابتکاراتی دانست که مجوز و مصوبه آن اخذ شده و بودجه حداقلی برای سال اول برای آن پیش‌بینی شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر همکاری و تعامل بیشتر دانشگاه و مسئولین استانی و منطقه ای در راستای برطرف شدن مسائل اجتماعی از طریق دانشگاه تاکید کرد و گفت: توصیه می کنیم به روسای جدید در منطقه جغرافیایی خودشان اعم از استان و شهرستان در سال اول ریاست خود یک مسأله اصلی را شناسایی و با کمک مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان حل کنند.

وی بر جایگاه دانشگاه و نقش آن در جامعه اشاره و بیان کرد: محصول چهار دهه آموزش در دانشگاه‌های ما به هسته‌های فناور و مراکز شتاب‌دهنده تبدیل شده که با حمایت و حضور آنها در اجتماع می توان  مسائل اجتماعی را حل نمود.

فرخی به بحث کمبود فضای فیزیکی اشاره کرد و بر طرح پیشنهادی دانشگاه با مجموعه های حامی(شرکت مس) و رفع این مشکل با هماهنگی و هم‌افزایی در مجموعه ستاد وزارت علوم تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
افتتاحیه رفسنجان سامانه «نان» وزارت علوم معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم نمایشگاه دستاوردهای مراکز دانش بنیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان