برگزیدگان جشنواره ملی عصر کرونایی معرفی شدند

  • شناسه خبر: 197792
برگزیدگان جشنواره ملی عصر کرونایی معرفی شدند

جشواره ملی عصر کرونایی برگزیدگان خود را شناخت و در اختتامیه این جشنواره از آن ها تجلیل به عمل آمد.

خانه » اسلاید شو » برگزیدگان جشنواره ملی عصر کرونایی معرفی شدند

به گزارش خانه خشتی؛ نخستین جشنواره ملی عصر کرونایی با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، با هدف تدوین سند تجربیات، نوآوری و ایده های خلاق در راستای مقابله با بیماری کرونا از خرداد ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و امروز دوشنبه اختتامیه آن برگزار شد.

در این جشنواره ۴۸۴ اثر از ۲۵ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت با داوری ها ۲۰ اثر در محورهای فرهنگی، هنرهای تجسمی و مدیریتی برزیده شدند.

محمدرضا حاجی زاده معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان روز دوشنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی عصر کرونایی در محل سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: این جشنواره با هدف مشارکت؛ نشان دادن ایثارگری های کادر درمان و مردم؛ توانمندسازی ایده ها و نوآوری های خلاقانه در مبارزه با کرونا و همچنین تبادل تجربیات و دانش مدیریتی برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در سه محور فرهنگی، هنرهای تجسمی و مدیریت علمی برگزار شد که در بخش فرهنگی شرکت کنندگان در دو بخش ادبی و فیلم آثار خود را ارسال کردند در مجموع در این محورها ۴۸۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال و از این تعداد با داوری ها ۲۰ اثر انتخاب شد.

دکتر حاجی زاده عنوان کرد: از ۲۵ استان کشور از جمله مازندران، گیلان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، تهران، کرمان، یزد همدان، اصفهان و غیره علاقمندان آثار را به این جشنواره ارسال کردند.

کرونا و تجربه سبک جدید زندگی

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: بسیاری از اصناف و کسبه ها در رفع بحران ۲ ساله کرونا همکاری کردند و مسیله کرونا با وجود مشکلات در این حوزه محسناتی هم به همراه داشت.

وحید محمدی شاهرخی ادامه داد: با اینکه این بیماری کمرنگ شده امّا هنوز به پایان نرسیده؛ متاسفانه سویه جدید ریه ها را بیشتر درگیر می کند که به خانواده ها و مردم توصیه می کنیم پروتکل های بهداشتی را ضمن تزریق دوز یاداور واکسن رعایت کنند.

وی ادامه داد: سبک زندگی ها در بحران کرونا تغییر یافت و تجربه سبک جدید زندگی را داشتیم مردم غذاهایی که سلامتی را تأمین می کند مصرف می کنند و این دستاورد بسیار ارزشمند است.

مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه هم گفت: به دلیل مدیریت هوشمندانه در سرچشمه و اقداماتی که با همراهی و همدلی کلیه کارمندان در بحران کرونا علیه این بیماری انجام شد منتج به این شد که رکورد فوق العاده تولید و فروش محصول مس نسبت به ۴ سال گذشته را ثبت کردیم

دکتر داریوش ضیایی پور ادامه داد: یکی از بهترین اقداماتی که انجام دادیم غربالگری ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از پرسنل مس سرچشمه در همان ابتدای شیوع بیماری بود که از این تعداد ۳۰ نفر بیمار و بستری شدند و متاسفانه ۲ نفر از آن ها فوت کردند.

وی افزود: هر اتفاق را اگر به چشم بحران بنگریم امکان مدیریت آن وجود دارد؛ ابتدای شیوع کرونا در ایران در اسفند سال ۹۸ کمیته پیشگیری در سرچشمه تشکیل شد با اجرای برنامه های متعدد از جمله غربالگری پرسنل مجتمع، کاهش مدت زمان کاری کارمندان و غیره سعی داشتیم سطح بحران کاهش یابد.

 

ایجاد اندیشکده ای جهت ارتقاء سطح روحی، روانی و شخصیتی جوانان ضرورت دارد

 

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های هنری ایران هم در این آئین با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه کنونی در حوزه هنر، مشکل تربیتی است گفت: نوجوانان و جوانان امروز غرور و تکبر دارند که موجب می شود در آینده بر روی آسیب هایی که از این ناحیه دامنگیر آن ها و خانواده شان می شود کار کنیم که سخت است.

مرتضی گودرزی دیباج ادامه داد: لذا باید از ابتدای طفولیت در تربیت صحیح آن ها تلاش کرد، در این زمینه جامعه فرهنگی هنری کشور و سیاستگذارانی که می توانند این شرایط را رقم زنند پای کار آیند و ستاد بحران و اندیشکده ای را تشکیل دهند که بتوان از لحاظ روحی و روانی، شخصیتی و دیگر مسایل بر روی قشر جوان کار کنند و ضمن کنترل آن ها، هم به رفع مشکلات و کاهش اسیب های اجتماعی کمک می شود هم چهره های هنری مورد مقبول جامعه تربیت و تحویل جامعه می شود.

وی تصریح کرد: دشمنان بسیاری در بیرون از مرزها منتظرند ایران را بدرند و از بین ببرند؛ می خواهند هویت و تمامیت ارضی ما را از بین ببرند لذا هر کس یأس را ایجاد و ترویج کند یا خائن یا جاهل است که باید انسان خائن را به راه راست هدایت کرد یا از بین برد و انسان جاهل را بیدار کرد تا به افراددیگر در اجتماع کمک کند.

گودرزی دیباج در پایان اظهار کرد: هنر بخش بسیار مهمی در کنار درمان است و جشنواره عصر کرونایی را نباید منحصر به کرونا کرد که اگر کرونا جمع شد و به پایان رسید در بحران های احتمالی دیگر جشنواره هایی هنری جهت کمک به اعصاب و روان مردم برگزار شود این جشنواره های هنری در کنار بحران های پدید امده در جامعه می تواند آرامش را به ارمغان بیاورد.

این جشنواره ملی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، خلاقیت ها و غیره در بخش سلامت در حوزه کرونا در رفسنجان اجرا و از ۲۵ استان کشور ۴۸۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

به ۲۰ نفر برگزیده از استان های کرمان، فارس، مازندران، تهران، کرمانشاه، خراسان، اصفهان، تبریز و دیگر استان ها لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا شد.

خبر از: مریم رضایی

عکس از: بهرخ امیری

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان