نشست مسئولان نهاد رهبری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد

  • شناسه خبر: 197480
نشست مسئولان نهاد رهبری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد

نشست مسئولان نهاد رهبری ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در مجتمع آموزشی شهر مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

خانه » اسلاید شو » نشست مسئولان نهاد رهبری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد

به گزارش خانه خشتی؛ وحید محمدی شاهرخی روز چهارشنبه در این نشست افزود: سن ازدواج در جامعه افزایش یافته و نگرانی ها در این افراد در خصوص یک سری مسایل است که باید سطح آگاهی افراد افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: باید قشر جوان ترغیب به ازدواج و فرزند آوری شوند که در سنین ۳۰تا ۳۵ سالگی بتوانند فرزندان خود را حداقل سه فرزند به دنیا بیاورند.

محمدی شاهرخی افزود: این کار به افزایش نرخ جمعیت کمک می کند البته افراد در سنین جوانی که فرزند دار شوند به سلامتی آن ها هم کمک می شود.

 

وی تصریح کرد: اگر مادران در اوایل ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند از بسیاری از بیماری های بدخیم و سرطان ها در امان می مانند و از لحاظ روحی و روانی هم تقویت می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: برخی افراد مسایل اقتصادی را در تربیت و رشد فرزند اثرگذار می دانند در حالی که خانواده های با سطح درآمد پایین فرزندان بیشتری نسبت به افراد متمکن دارند.

وی خاطرنشان کرد: درمانگاه ناباروری در رفسنجان راه اندازی می شود و با توجه به وجود دو متخصص ناباروری در این شهرستان و نیز قرار گرفتن مسایل ناباروری تحت پوشش بیمه گام های موثری است که در جامعه می تواند به افزایش نرخ جمعیت کمک کننده باشد.

محمدی شاهرخی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قدمتی ۴۱ ساله دارد که از ۳۶ سال پیش از حوزه علوم پزشکی کرمان جدا و مستقل شده و دارای ۸ دانشکده از جمله پیراپزشکی، پرستاری و … است و سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو پذیرش دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از موقوفات هلال احمر در کشور در رفسنجان توسط خیرین پسته کار وقف شده و اولین ام ار آیی که در کشور وارد شد به همت خیرین در رفسنجان خریداری شد.

 

محمدی شاهرخی در خصوص مبحث سبک زندگی هم گفت: چیزی که حاصل اندیشه افراد و مربوط به ژنتیک فرد است و فعالیت های موثر از محیط، به عنوان سبک زندگی نمود پیدا می کند‌.

وی تصریح کرد: اگر فرد خودش تصمیم گیرنده باشد می تواند در سبک زندگی کمک کننده باشد که متاسفانه از غرب الگوهای سبک زندگی در ایران استفاده می شود عاملی خطرناکی است که می تواند هویت و شخصیت ما را به فراموشی برساند.

وی گفت: سبک زندگی اسلامی مورد تاکید رهبری است و یکی از ثمرات این سبک می تواند فرزندآوری باشد که دغدغه مقام معظم رهبری است تا نرخ جمعیت در کشور افزایش یابد.

 

محمدی شاهرخی افزود: متاسفانه الگو طوری شده که جوانان سن ازدواج را به تاخیر انداخته و فرزندآوری کاهش یافته و یک سری حیوانات را به عنوان فرزند تربیت می کنند که خطر بزرگی است در این راستا ترویج سبک زندگی اسلامی می تواند این الگوهای غلط را کمتر کند

 

 

مدیرکل آموزش نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور هم در این نشست اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند سالی است که بر افزایش نرخ جمعیت تأکید دارند و باید برای تحقق بخشیدن به منویات معظم له و سند بالا دستی دانشگاه علوم پزشکی را در تراز مقدس انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی سوق داد تا راهکارهای موثر افزایش نرخ جمعیت را به جامعه اشاعه دهند.

حجت الاسلام محمدحسین قنادزاده بیان کرد: لزوم مهارت افزایی امری اجتناب ناپذیر در راستای افزایش بینش و معرفت است.

وی ادامه داد: ۶ کارگروه تخصصی با محوریت سبک زندگی اسلامی در رفسنجان برای همکاران نهاد دانشگاه های علوم پزشکی در حال برگزرای است و یکی از فرمایشات رهبری هم در نهادهای دانشگاه ها ترویج سبک زندگی اسلامی است.

 

این نشست به مدت دو روز در حال اجرا است .

عکس از: بهرخ امیری

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان