امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

آزادی قدس شریف مسئله اول جهان اسلام است

  • شناسه خبر: 195597
آزادی قدس شریف مسئله اول جهان اسلام است

امام جمعه رفسنجان گفت: روز قدس روز وحدت جهان اسلام، وحدت امت اسلامی در موضوع فلسطین است و حمایت از آزادی قدس شریف موضوع اول جهان اسلام است.

خانه » رفسنجان » آزادی قدس شریف مسئله اول جهان اسلام است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع راهپیمایان روز قدس با تاکید بر بحث دشمن شناسی، اظهار کرد: حضرت علی (ع) در آستانه شهادت پیامی به همه مسلمانان رساندند که دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید،هیچ تردیدی نیست که اسرائیل غاصب بیش از ۷۰ سال بر مردم مظلوم فلسطین ستم کرده است.

امام جمعه رفسنجان افزود: راه حل قطعی اسرائیل، نابودی این غده بدخیم سرطانی از سرزمین اسلامی مردم فلسطین است اما تا نابودی، درمان فعلی و لازم، مقاومت مسلحانه است و خود اسرائیل هم اعتراف کرده است که تحریم، تخریب زیرساخت ها و تهاجم نظامی در مقابل ایران جواب نمی دهد.

وی عنوان کرد: در یک جنگ شش روزه چندین کشور دست به دست هم دادند و نتوانستند در مقابل اسرائیل مقاومت کنند، اما زمانی که مردم غزه و دست لبنان از تسلیحات پر شد پیروزی های پی در پی در این کشور مشاهده شد.

عسکری افزود: این همان توصیه های حضرت امام راحل است که فرمودند “باید دست مسلمانان پر شود و مقاومت باید مسلحانه باشد تا زمینه نابودی این ملعون از سرزمین های اسلامی فراهم شود”.

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس روز زنده نگه داشتن محور وحدت امت اسلامی است، گفت: در آمریکا و اروپا ملت ها علیه ظلم ها و تهاجمات اسرائیل راهپیمایی می کنند و این نشان می دهد روز قدس روز وحدت جهان اسلام، نمایش امت اسلامی در موضوع فلسطین است و حمایت از آزادی قدس شریف موضوع اول جهان اسلام است.

امام جمعه رفسنجان با محکوم کردن عملیات تروریستی در افغانستان به شهادت رسیدن جمعی از دانش آموزان، خاطرنشان کرد: تروریست ها در سایه ضعف حکومت طالبان در افغانستان جنایت می کنند و در پس این جنایت ها هدف ایجاد تفرقه و توطئه علیه مسلمانان شیعه و سنی است.

عسکری با بیان اینکه همه مسلمانان باید متوجه باشند که دشمن به دنبال ایجاد اختلافات فرقه ای، مذهبی و دینی در بین ملت های مسلمان است، گفت: همه باید توجه داشتند تا در زمین دشمن کار نکنند. همه در زیرپرچم محمد رسول الله با هر مذهب وعقیده ای که هستند، باید در صلح و آرامش زندگی کنند.

وی با گرامیداشت روز جهانی کارگر، گفت: کارگران سربازان جبهه اقتصادی و کارفرمایان افسران این میدان مقدس هستند، باید به حقوق و معیشت کارگران به صورت صحیح و سنجیده رسیدگی شود اینکه حقوق کارگر افزایش یابد ولی تورم وجود داشته باشد، فایده ای ندارد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت مقام معلم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی که از معلمین به عنوان افسران سپاه برای پیشرفت کشور یاد نمودند؛ گفت: باید مقام معلم تکریم شود و هم چنین دولت باید معیشت و دغدغه های این قشر را رسیدگی نماید.

وی افزود: سمت ابویی در آموزه های دینی برای معلم است و طبق روایت های اسلامی، جایگاه معلم هم مانند جایگاه پدر باید تکریم شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه خطبه ها رفسنجان روز قدس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان