بازدید بیش از ۳۰۰۰ نفر از بزرگترین خانه خشتی در جهان

  • شناسه خبر: 194964
بازدید بیش از ۳۰۰۰ نفر از بزرگترین خانه خشتی در جهان

رئیس انجمن نیاکان اثر تاریخی مجموعه حاج آقا علی در رفسنجان گفت: از ۲۸ اسفند تا کنون بیش از ۳ هزار نفر از این خانه و عمارت بسیار زیبا دیدن کردند.

خانه » اخبار ویژه » بازدید بیش از ۳۰۰۰ نفر از بزرگترین خانه خشتی در جهان

محمد رزاقی در گفت و گو با خانه خشتی اظهار داشت: خانه حاج آقا علی در دوره قاجاریه ساخته شده و بنایی بسیار زیبا و دیدنی است و در ۶ کیلومتری شهر رفسنجان در روستای قاسم آباد قرار دارد.

 

وی افزود: این بنا در سال ۱۱۳۶ توسط حاج آقا علی معروف به زعیم الله بزرگترین تاجر ایران آن زمان احداث شده است، هر ساله تعداد زیادی گردشگران از این بنای تاریخی بازدید می کنند امّا طی دو سال گذشته که بیماری کرونا بر همه جنبه ها اثر گذاشته بود صنعت گردشگری را نیز تحت تأثیر قرار داده بود که این خانه در این دوران بازدید کننده زیادی نداشت.

 

رزاقی بیان کرد: امسال با فروکش کردن بیماری کرونا، مسافرت ها در ایام نوروز آغاز شده و از ۲۸ اسفند تا کنون بیش از ۳۰۰۰ نفر گردشگران داخلی از استان های تهران، فارس، کردستان، اصفهان، کرمان و غیره مقصد گردشگری خود را رفسنجان و بازدید از خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان انتخاب کردند.

 

وی گفت: این بنا دارای ۸۶اتاق (هفت دری، پنج دری، سه دری و پستو) است که در چهار بخش اصلی ساختمان حوضخانه، شاه نشین، پاییزی و زمستانی ساخته شده اند گفت: چهار حیاط، راهروهای سرپوشیده و روباز و سه هشتی نیز ارتباط قسمت‌های مختلف این خانه را با هم برقرار می کرده است .

 

رزاقی خاطرنشان کرد: تا کنون نیز دو تور گردشگری از تهران و تبریز به این خانه آمدند و از زیبایی های این اثر لذت بردند.

 

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ایام نوروز در خانه حاج آقا علی برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی است که در حوزه صنایع دستی ۱۲ غرفه و در حوزه مواد غذایی هم ۱۰ غرفه محصولات متنوع را به نمایش گذاشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان