گام نخست منطقه ویژه اقتصادی و مس رفسنجان برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی

  • شناسه خبر: 194442
گام نخست منطقه ویژه اقتصادی و مس رفسنجان برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی

با حضور تولیدکنندگان اسباب بازی کشور، پیرامون سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی در رفسنجان بحث و گفتگو شد.

خانه » آخرین اخبار » گام نخست منطقه ویژه اقتصادی و مس رفسنجان برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی

به گزارش خانه خشتی؛ نشست تخصصی شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با حضور امام جمعه، نماینده فرمانداری، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی، رئیس مرکز نوآوری شهید ستاری مس سرچشمه و تولیدکنندگان اسباب بازی کشور در هتل هیلان برگزار شد.


حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در این نشست بر نقش مهم صنعت اسباب بازی بر اقتصاد و اشتغالزایی شهرستان و هم چنین وجود شرایط ویژه شهرستان از لحاظ جاده ترانزیتی، امکان حمل و نقل و بازار مصرف و وجود سرمایه گذاران در این حوزه تاکید کرد.
وی هم چنین بر تاثیر عمیق اسباب بازی بر فرهنگ و زندگی جامعه اشاره کرد و وجود بستری برای تولید اسباب بازی هایی که با فرهنگ دینی و بومی هماهنگی داشته باشد، را لازم دانست.

رحمانی نماینده فرمانداری رفسنجان هم  با اشاره به وجود ظرفیت و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در شهرستان از حمایت فرمانداری در این حوزه سخن به میان آورد.

روح الله بهرامشاهی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در این نشست، هماهنگی بین مسئولین شهرستان را در حوزه سرمایه گذاری و صنعت بی نظیر توصیف کرد و گفت: حوزه صنعت شهرستان در زمینه سرمایه گذاری متنوع است و دغدغه فرهنگی عاملی بود که باعث شد به سمت سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی پیش برویم.


وی با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان از دیرباز به شهر حامی فرهنگ و هنر معروف بوده است، افزود: احداث واحدهای تولیدکننده اسباب بازی و ارائه ایده ها و طرح های جذاب با فرهنگ اسلامی برای کودکان اهمیت بسزایی دارد.
غلامرضا دیزجی رئیس رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران در این نشست بر دغدغه فرهنگی اشاره کرد و گفت: تولید، مصرف و بالا بردن سرانه مصرف سرانه اسباب بازی باید جزو دغدغه همه کشور باشد؛ هیچ محصولی به اندازه سرگرمی بچه ها نباید دغدغه ما باشد.
وی افزود: اگر امروز به فکر کودکانمان نباشیم، در آینده سوء رشد آنان به ندرت قابل جبران خواهد شد و حجم فعالیت های آینده فرزندان در موضوعات تربیتی، فرهنگی و… تحت تاثیر زمان محدود ۶ سالگی است که باید با استفاده درست از وسایل بازی و سرگرمی پر شود.


دیزجی تصریح کرد: در کشور به هویت اسباب بازی کم توجهی شده است و عده ای از مسئولین موضوع دغدغه فرهنگی در این حوزه را جدی نمی گیرند، اگر این دغدغه فرهنگی در این شهرستان جدی گرفته شود، می توان آن را به شکل های مختلف توسعه داد و نیازهای منطقه و کشور را برطرف کنیم.
رئیس مرکز نوآوری شهید ستاری مس سرچشمه به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی و زیرساخت های مهم صنعت مس در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: صندوق سرمایه گذاری مس رفسنجان، هشتمین شرکت سرمایه گذاری درکشور با سرمایه اولیه ۵۰ میلیارد تومان است که در رفسنجان راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: در این صندوق قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان می توانیم سرمایه گذاری کنیم، به شرطی که طرح و ایده نو در حوزه صنعت اسباب بازی ارائه شود که با اجرایی شدن آن باعث اشتغالزایی در خود شهرستان و شهرستان های همجوار خواهد شد.
شایان ذکر است، در این نشست که دیزجی رئیس هیئت مدیره، علیرضا لولاگرعضو هیات مدیره و دبیر و حامد تأملی عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن اسباب بازی کشور حضور داشتند، تولیدکنندگان اسباب بازی، با بیان پیشنهادات و طرح ها و ایده های سرمایه گذاری در حوزه صنعت اسباب بازی در شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گزارش از منیژه نوروزی

عکس رضا ساجدی

انتهای پیام /

 

برچسب ها:
بهرامشاهی تولیدکنندگان اسباب بازی رفسنجان سرمایه گذاری صنعت اسباب بازی مس سرچشمه منطقه ویژه اقتصادی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان