وضعیت ابتلای کودکان به کرونا در رفسنجان وخیم نیست

  • شناسه خبر: 194281
وضعیت ابتلای کودکان به کرونا در رفسنجان وخیم نیست

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان با اشاره به اینکه روزانه بین ۵ تا ۸ کودک مبتلا به کووید از نوع اومیکرون در بخش اطفال این بیمارستان بستری می شوند گفت: خوشبختانه وضعیت ابتلای کودکان به کرونا در این شهرستان وخیم نیست و معمولاً کودکان بستری شده بعد از ۲ تا ۳ روز بهبود یافته و مرخص می شوند.

خانه » اسلاید شو » وضعیت ابتلای کودکان به کرونا در رفسنجان وخیم نیست

به گزارش خانه خشتی، دکتر محمدامین لطفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موج جدید اومیکرون در کودکان بیشتر از موج های قبل مشاهده می شود، اگر موج های قبلی کرونا، ۵ درد کودکان را درگیر می کرد موج جدید اومیکرون ۲۰ درصد کودکان و اطفال را گرفتار می کند.

وی افزود: اغلب کودکان مراجعه کننده به صورت سرپایی درمان می شوند و نیاز به بستری در بیمارستان پیدا نمی کنند؛ در حال حاضر روزانه ۵ تا ۸ کودک مبتلا به کووید در بخش اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان بستری می شوند که بعد از ۲ تا ۳ روز بهبود می یابند و با حال عمومی خوب مرخص می شوند.

دکتر لطفی بیان کرد: خوشبختانه درگیری کووید در کودکان شدید نیست و علائم بیماری در این قشر به صورت بیماری های تنفسی، قسمت فوقانی دستگاه تنفسی، گوش درد، گلودرد، خروسک و برخی اوقات به صورت اسهال نمایان می شود.

وی با اشاه به اینکه روزانه ۲ تا ۳ نوزاد هم در بخش نوزادان بستری و پس از بهبودی چند روزه مرخص می شوند ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ تخت در بخش اطفال آماده خدمت رسانی وجود دارد که در صورت نیاز از آن ها استفاده می شود و چنانچه تعداد کودکان بیمار مبتلا به کووید بیشتر شود بخش های پشتیبان ( بخش های بستری بزرگسالان ) را تخلیه و در اختیار اطفال و کودکان قرار خواهیم داد و خوشبختانه تعداد تخت های بیمارستان در بخش اطفال پاسخوی بیماران است.

دکتر لطفی خاطرنشان کرد: سویه جدید اومیکرون دوست دارد کودکان را درگیر کند لذا کودکان نیز که در جاهای مختلف حضور پیدا می کنند و با افراد متفاوتی در ارتباط هستند لذا مستعد ابتلا به کرونا از نوع اومیکرون هستند.

وی توصیه کرد: بهترین روش و کار در این دوره ویروس کرونا که ممکن است کودکان را درگیر کند، رعایت تمام پروتکل های بهداشتی از سوی والدین، عدم حضور کودکان در محیط های شلوغ و میهمانی ها و دورهمی ها است چون یک فرد آلوده می تواند تمام افراد حاضر در یک جمع را مبتلا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان