رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان عنوان کرد؛

فارغ التحصیلی بیش از ۱۳ هزار دانشجو از دانشگاه ولیعصر(عج)/ اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر از طریق دانش بنیان ها

  • شناسه خبر: 193804
فارغ التحصیلی بیش از ۱۳ هزار دانشجو از دانشگاه ولیعصر(عج)/ اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر از طریق دانش بنیان ها

رضا رنجبر کریمی ایجاد فضاهای دانشگاهی را یکی از دستاوردهای مهم علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و از میزان فارغ التحصیلی بیش از ۱۳ هزار دانشجو در دانشگاه ولیعصر(عج) که ۴۵ درصد آن ها در مراکز دولتی و خصوصی شاغل هستند خبر داد.

خانه » علم و فن آوری » فارغ التحصیلی بیش از ۱۳ هزار دانشجو از دانشگاه ولیعصر(عج)/ اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر از طریق دانش بنیان ها

به گزارش خانه خشتی؛ دکتر رضا رنجبر کریمی در گفت و گو با خبرنگارما صدور مجوز راه اندازی دانشگاه را در سال ۶۹ عنوان و اظهار کرد: این دانشگاه در سال ۱۳۷۰ کار خود را با پذیرش دانشجو در دو رشته ریاضی و گیاهپزشکی آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بعد از گذشت ۳۰ سال این دانشگاه دارای بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ دانشجو است که در ۱۰۶ رشته در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند ادامه داد: ۲۸۴ عضو هیئت علمی مسئولیت تدریس و امور پژوهشی را بر عهده دارند.

رنجبر کریمی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس این دانشگاه تا کنون بیش از ۱۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف فارغ التحصیل شده که بیش از ۴۵ درصد آن ها در مراکز دولتی و بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: ۵۴ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در کنکور مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه های مختلف کشور پذیرفته شدند و افتخار می کنیم که در هر نقطه از ایران اسلامی بخواهند مشغول به کار شوند یا در دانشگاه های دیگر پذیرش شوند از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان توانسته است ۱۸ نفر از داوطلبین سراسر کشور که در کنکور کارشناسی ارشد حائز رتبه های یک تا ۴ شده بودند و نیز رتبه یک کشوری در کنکور دکترا را پذیرش کند.

چاپ بیش از ۴ هزار مقاله در پایگاه های کشوری و بین المللی

رنجبر کریمی با بیان اینکه ۳ نفر از دانشمندان بین المللی که در حوزه پژوهشی پر استعداد و برتر شناخته شده اند و امسال اسامی آن ها منتشر شد از دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هستند ادامه داد: از محققان این دانشگاه بیش از ۲ هزار مقاله در سطح کشور و بیش از ۲ هزار مقاله هم در پایگاه های بین المللی به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین اساتید و مدرسان این دانشگاه تا کنون توانسته اند ۸۴ عنوان کتاب را تألیف و ترجمه کنند که این موضوع از دستاوردهای این دانشگاه به شمار می رود.

دکتر رنجبر همچنین با اشاره به اجرای ۷۰ طرح برون دانشگاهی در حوزه صنایع مختلف جهت رفع مشکلات منطقه اظهار کرد: عمده طرح ها با مجتمع مس سرچشمه است که محققان ورود و به حل مسئله های صنعتی این مجتمع پرداختند ضمن اینکه گل گهر هم از صنایعی است که طرح های راهگشا به این صنعت هم ارائه کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۲ طرح ساخت خودروی هیبریدی پیل سوختی را که توسط مدرسان و محققان این دانشگاه اختراع شد رونمایی شد و این یکی از دستاوردهای مهم این دانشگاه محسوب می شود.

اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر از طریق دانش بنیان ها

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان همچنین با اشاره به میزبانی این دانشگاه از ده ها سمینار و همایش کشوری و بین المللی طی سال های گذشته بیان کرد: این دانشگاه در عرصه فناوری فعالیت های شایسته ای را انجام داده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۰ مرکز رشد دانشگاه راه اندازی شد که در این مرکز ۷۰ شرکت ایجاد و حمایت های علمی شدند که از این تعداد ۸ شرکت در حوزه دانش بنیان فعالیت دارند.

رنجبر کریمی بیان کرد: در شرکت های دانش بنیان برای بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان اشتغالزایی شد که این شرکت ها محصولاتی نظیر محصولات کودهای زیستی، المنت ها، کشاورزی، مواد ضدعفونی کننده، مواد شیمیایی و غیره را تولید و ضمن خودکفایی در داخل، صادرات آن ها به خارج از کشور هم انجام می شود.

تفاهم نامه با وزارت دفاع

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان همچنین گفت: در راستای برخی مسائل پژوهش ها توسط اساتید و محققان و دانشجویان نخبه این دانشگاه انجام می شود که در این راستا ما ۷ گروه پژوهشی تقاضا محور داریم .

وی افزود: یکی از ارگان هایی که متقاضی انجام پژوهش توسط محققان دانشگاه ولیعصر است وزارت دفاع است که تفاهم نامه ای با این نهاد منعقد کردیم و در قالب طرح های پژوهشی فعالیت مان را در پیش گرفته ایم تا در کشور مفید باشند.

رنجبر کریمی با بیان اینکه ۱۴ نفر از اساتید این دانشگاه به عنوان فناوران برتر استان شناخته شدند گفت: دکتر علیزاده از اساتید مهم و موفق به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده و امسال هم دکتر صابری به عنوان فناور برتر استان معرفی شد.

تفاهم نامه همکاری با ترکیه و هندوستان

وی در ادامه با اشاره به اینکه تولید و نشر علم مرز نمی شناسد بیان کرد: دو سال پیش پذیرش دانشجو اتباع بیگانه از کشور افغانستان را در دانشگاه ولیعصر رفسنجان آغاز کردیم که تا کنون بیش از ۵۰ نفر از این اتباع مشغول به تحصیل می کنند.

دکتر رنجبر بیان کرد: دنبال این هستیم که بتوانیم سهمیه جذب دانشجو از این کشور را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ولیعصر رفسنجان تا کنون با ۱۱ دانشگاه داخل کشور و نیز سطح بین الملل تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

وی ادامه داد: سال ۹۱ با دانشگاهی در هندوستان در راستای تقویت رده های پژوهشی دو طرف و انجام پروژه های مشترک تفاهم نامه همکاری منعقد شد و نیز اخیرا هم با دانشگاه قاضی در کشور ترکیه جهت انجام پروژه های بین المللی مشترک و تبادل استاد و دانشجو تفاهم نامه همکاری به امضا رسید.

به گزارش خانه خشتی مساحت دانشگاه ۴۰۳ هکتار است که ۱۷۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و کمک آموزشی و زیرساخت های مهمی دارد.
این دانشگاه دارای هشت دانشکده شامل دانشکده علوم پایه، ریاضی و کامپیوتر، فنی و مهندسی، کشاوری، اقتصاد و مدیریت، زبان های خارجه، ادبیات و علوم انسانی و ایرانشناسی است.

 

    

انتهای پیام/

برچسب ها:
nsj دانشگاه ولی عصر رفسنجان دستاوردهای علمی دانشگاه ولی عصر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان